Romsys, membră a holdingului austriac New Frontier Group și unul dintre primii trei integratori din România, a început de curând seria evenimentelor The Missing Link, dedicate industriei bancare, telecom şi de utilităţi, prin care propune principalilor jucători locali tranziţia către un nou model de business bazat pe cele mai inovative tehnologii IT. În cadrul seminarului Banking 3.0 – Social Banking, echipa Romsys a identificat principalele beneficii ale tehnologiilor colaborative pentru industria bancară şi a prezentat cele mai bune practici din domeniu.
„Social banking este un alt model de business în industria bancară, prin care clienţii şi interesele acestora sunt inter-conectate prin intermediul tehnologiei. Vorbim despre legături între persoane, şi nu între companie şi clienţi, valoarea acestui nou model de business pentru companii fiind dată de posibilitatea de a transforma comunitatea din mediul social în potenţiali clienţi”, a explicat Răzvan Olteanu, Deputy Chief Executive Officer la Romsys.
Printre soluţiile prezentate în cadrul evenimentului s-a numărat iBanking, un portal web ce oferă utilizatorului o experiență îmbunătățită și personalizată, fiind uşor customizabil prin definirea de arii de interes în cadrul unor „widgets”, icon-uri cu conţinut divers, precum filmuleţe, mesaje de marketing, curs valutar, date despre cont, analize personalizate etc.
“Design-ul paginii este definit în funcţie de interesele utilizatorului, cu sistemul drag and drop, aplicaţia iBanking fiind extrem de simplu de utilizat. Aplicaţia oferă o flexibilitate sporită și un nivel înalt de securitate, fiind accesibilă atât de pe PC, cât şi de pe dispozitivele mobile”, a precizat Eldar Banjica, Executive Director Saga, companie membră New Frontier Group.
O altă aplicaţie inovativă prezentată a fost Discourse, care facilitează băncilor obţinerea feedback-ului în timp real din partea clienţilor şi implicarea acestora în diverse acţiuni de colaborare, uşurează procesul de management al operaţiunilor și asigură totodată segmentarea precisă a clienţilor pe anumite categorii sau criterii de selecţie. Gradul ridicat de inovare al aplicaţiei permite utilizarea Discourse ca sucursală bancară virtuală, unde interacţiunea cu clienţii se desfăşoară exclusiv în mediul online. Soluția integrează într-o bază de date comună clienţii unei bănci şi fanii acesteia din mediul social (Facebook, Twitter sau LinkedIn).
Feedback-ul obţinut din partea participanţilor a fost pozitiv, fiind interesaţi de noile tehnologii, iar cu unii dintre reprezentanţii băncilor au fost deja începute discuţii pentru achiziționarea acestor soluţii colaborative.