Producătorul german de produse farmaceutice Quiesser Pharma a făcut pasul către e-commerce, prin listarea pe platforma eMAG Marketplace. Intrarea companiei farmaceutice în comerțul online s-a făcut prin integrarea platformei de e-commerce Teamshare cu softul de gestiune al companiei, Microsoft Dynamics NAV, cu platforma eMAG Marketplace și cu operatorul de servicii de curierat agreat de eMAG. Quiesser Pharma este a 10-a companie care se listează integral pe eMAG Marketplace prin platforma de e-commerce Teamshare.

Procesul de listare a Quiesser Pharma pe eMAG Marketplace a durat 2 luni, perioadă în care a fost realizată interfațarea cu Microsoft Dynamics NAV și cu plaforma eMAG. În acest interval au mai avut loc testarea proceserelor, formalizarea procedurilor interne și trainingul aferent, precum și upload-ul de content cu documentarea produselor.

Conform informațiilor Teamshare, în procesul de listare a produselor Quiesser Pharma pe eMAG Marketplace, intervenția umană a fost redusă doar la generarea facturilor în softul de gestiune al companiei, celelalte etape ale procesului fiind efectuate automat. Astfel, explică specialiștii platformei de e-commerce, produsele, prețurile și stocurile sunt trimise automat din softul de gestiune către Teamshare și apoi catre eMAG Marketplace.

De asemenea, informațiile despre clienți și comenzi noi sunt transmise din platforma eMAG, salvate în Teamshare și, apoi, inserate in aplicația de gestiune a Quiesser Pharma. Procesul continuă cu importul facturilor pentru comenzile respective și generarea documentelor de transport în platforma eMAG Marketplace. Aceste sunt trimise către firma de logistică responsabilă cu împachetarea și livrarea comenzilor.

Automatizarea tuturor proceselor prezintă numeroase avantaje pentru companie, în ceea ce privește timpul de procesare și livrare a comenzilor, reducerea la zero a posibilității apariției de erori umane, precum și creșterea gradului de satisfacție a clientului final. Astfel, timpul de operare a comenzilor scade la mai puțin de 1 minut / comandă, scăzând, de asemenea, timpul de livrare maxim al comenzii, la o zi lucrătoare.

Mai mult, minimalizarea intervenției umane în procesul de comandă rezultă în reducerea aproape completă a riscului apariției de erori. Toate aceste modificări au impact direct asupra gradului de satisfacție a clientului, care beneficiază de servicii rapide, fără greșeli.
”Ne bucură faptul că, după 10 ani de colaborare, Quiesser Pharma a ales platforma Teamshare pentru a face pasul în online. Acest proces de integrare a reprezentat o provocare pentru noi, dat fiind faptul că a fost necesară interfațarea a 3 aplicații cu tehnologii diferite, cu structuri și fluxuri de business nu foarte similare”, a declarat Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, dezvoltatorul platformei Teamshare.

Alte provocări întâmpinate în procesul de listare, adaugă Marius Panait, au fost implementarea procedurilor de tratare a situațiilor excepționale, care trebuie să consume cât mai puțin timp și să nu lase loc greșelilor inerente, precum și dezvoltarea unor sisteme de monitorizare și alertare eficiente.

”Am ales să colaborăm cu Teamshare pentru integrarea pe platforma eMAG datorită experienței lor în soluțiile de e-commerce automatizate și integrate. Ne dorim să oferim consumatorilor noștri fideli un acces mai comod la produsele noastre, care se bazează mult pe automatizări de procese, așa că am decis să externalizăm procesele catre parteneri cu experiență, pe profesionalismul cărora putem conta”, a afirmat Cristian Duta, Director de vânzări al Quiesser Pharma.