Phyramid este o companie tânără, pornită în București, care oferă servicii de web development, design, branding și marketing. Compania a fost pornită de Petru Toader și Vlad Harbuz, doi prieteni care se cunosc de la grădiniță.
Petru Toader
Totul a început în 2012. Până la acel moment, Petru și Vlad colaboraseră la mai multe proiecte. Datorită faptului că amândoi sunt foarte pasionați de tot ce ține de domeniul digital, au decis să pornească Phyramid pentru a oferi clienților experiențe digitale mai bune. Totul a pornit din pasiune pentru tehnologie și design.
Vlad Harbuz
Am stat de vorbă cu Petru și Vlad pentru a înțelege cum își face loc o companie tânără, cu oameni tineri, pe piața locală și internatională.
Am observat că oferiți clienților servicii diverse. Care este ponderea lor în portofoliul vostru? Cum le combinați?
Mereu încercăm să le oferim clienților noștri o experiență holistică — punem mare preț pe munca interdisciplinară și încercăm să combinăm toate domeniile în care ne pricepem. Clienții vin la noi cu o idee și noi îi ajutăm să o pună în aplicare, oricare ar fi ea. Pornim de la identitatea companiei și prezența online, continuăm prin dezvoltarea afacerii și o ajutăm să crească prin intermediul unor servicii de marketing care aduc tracțiune.
În mare parte ne bucurăm că nicio zi la Phyramid nu e la fel ca ziua precedentă.
Cum este piața din România?
În ciuda faptului că Phyramid este o companie pornită în România, mare parte din clienții noștri sunt din afara țării deoarece pe piața internațională importanța design-ului este mult mai clară și prioritizată de către managementul companiilor.
Din păcate, puține firme din România realizează ce impact poate să aibă un brand bine făcut, alături de o prezență online puternică. Aceste două elemente generează încredere și fac compania memorabilă. Dar ne bucurăm să observăm că, încetul cu încetul, nu numai firmele foarte mari pun preț pe aceste lucruri, dar că începem să fim contactați și de companii românești mici, moderne, cu potențial mare.
De aceea, recent avem pus în planul nostru pentru Q4 2014 să ne extindem pe piața românească. Chiar zilele acestea am stat să lucrăm la traducerea site-ului nostru în limba română și să ne facem planurile de promovare pentru piața românească. Suntem încrezători că putem ajuta multe companii românești să crească.
Observați diferențe între piața de aici și cea din U.K.?
Clar. Prima caracteristică observabilă este faptul că, oriunde ai merge, design-ul face parte din cultura lor, pornind de la arhitectură, panouri publicitare, branding-ul magazinelor “de la colț” până la tot ce ține de online. Englezii înţeleg mai bine importanța tuturor acestor elemente și efectul puternic pe care îl pot avea asupra clienților lor.
Acest lucru ni s-a părut și mai limpede din momentul în care ne-am deschis al doilea sediu, de data aceasta în Manchester.
Care au fost obiectivele atunci când ați intrat pe piață?
Când intrăm pe o piață complet nouă pentru noi, sau pur și simplu încercăm să creștem pe un segment de piață nou, obiectivele noastre sunt aceleași: ca prin seria de servicii pe care le oferim să ajutăm alte companii să transmită valorile lor, să fie memorabile și să facă față competiției de pe piața internațională.
Dar cele pentru 2015?
În 2015 ne dorim ca Phyramid să joace un rol important pe piața românească și în același timp să continuăm să creștem pe piața internațională. De asemenea, ne dorim foarte mult ca în continuare să avem clienți care să ne provoace să devenim mai buni în ceea ce facem. Diversitatea e importantă pentru noi și sperăm ca in viitor să lucrăm în domenii cu provocări unice.