Pe măsură ce organizațiile din întreaga lume au reacționat la pandemia COVID-19, multe au fost nevoite să facă față unor noi riscuri legate de infrastructură, utilizatori și datele critice ale afacerii. Numai trecerea la munca la distanță a introdus ea însăși o serie de noi provocări – de la acoperirea lacunelor de securitate cu noile tehnologii pentru educarea angajaților de a evita atacurile de phishing până la consolidarea protecției diverselor aplicații necesare lucrului de acasă.
Recent publicatul raport Acronis Cyber Readiness Report analizează îndeaproape modul în care organizațiile au fost pregătite pentru a se adapta la impactul pandemiei asupra operațiunilor IT și a securității cibernetice. În pregătirea raportului, Acronis a chestionat 3.400 de companii și lucrători la distanță din întreaga lume în lunile iunie și iulie 2020.
În cele din urmă, constatările au arătat că organizațiile continuă să lupte pentru a-și proteja datele și infrastructura împotriva noilor provocări ale peisajului de lucru la distanță.
Raportul a subliniat, de asemenea, modul în care sunt necesare soluții noi – 92% dintre companiile chestionate declarând că trebuie să adopte noi tehnologii pentru a permite munca la distanță, inclusiv instrumente de lucru colaborativ, soluții de confidențialitate și securitate cibernetică. Raportul Acronis Cyber Readiness Report arată că, în timp ce hackerii vizează lucrătorii la distanță, phishing-ul și videoconferințele, precum și atacurile de tip Distributed Denial of Service (DDoS) sunt cele mai frecvente tactici utilizate.
31% dintre companii raportează zilnic atacuri cibernetice
Atacurile malware, cum ar fi ransomware-ul, au crescut și în timpul pandemiei, jumătate (50%) din toate companiile chestionate declarând că sunt vizate cel puțin o dată pe săptămână. Aceasta include atât companiile mici, cât și cele mari, cum ar fi principalul producător de dispozitive GPS care ar fi plătit 10 milioane de dolari într-un atac de tip ransomware WastedLocker.39% dintre companii au suferit atacuri prin aplicațiile de videoconferință
Ca urmare a blocajului datorat pandemiei, 69% dintre lucrători la distanță se bazează pe aplicații precum Zoom, Cisco Webex și Microsoft Teams pentru a colabora cu colegii, pentru a comunica cu partenerii și furnizorii sau pentru a se întâlni cu clienții și potențialii clienți. Infractorii cibernetici au profitat de această dependență: 39% dintre companii au fost supuse în ultimele trei luni atacurilor prin aplicațiile de videoconferință. În fapt, Cisco a dezvăluit recent o vulnerabilitate în aplicația sa Webex care ar putea permite atacatorilor să deschidă, să citească și să fure conținut potențial valoros sau dăunător.2% dintre companii consideră filtrarea adreselor URL
Atacurile de phishing cunosc în această perioadă niveluri istorice, ceea ce nu este surprinzător, deoarece raportul a constatat că doar 2% dintre companii iau în considerare filtrarea adreselor URL atunci când evaluează o soluție de securitate cibernetică.Mai multe informații legate de datele studiului Acronis găsiți pe blogul companiei.