• Gestionarea electronică a documentelor și fluxurilor de lucru digitalizează procesele și oferă suport decizional în timp real.
  • Proiectul implementat de compania Trencadis va implica cel puțin 24 de experți cheie.
  • Transformarea digitală a instituțiilor presupune optimizarea proceselor pentru cetățeni, mediul de afaceri și funcționarii publici.

Trencadis, companie de tehnologie specializată în dezvoltarea și implementarea de soluții software complexe pentru sectorul guvernamental și cel de business, anunță că a început implementarea unui sistem informatic integrat pentru Ministerul Afacerilor Interne (MAI) cu o durată de 16 luni, prin implicarea a nu mai puțin 24 de experți cheie specializați în transformarea digitală a sectorului public.

Proiectul are ca obiectiv achiziționarea de echipamente, produse software, servicii cloud on-premises pentru infrastructura nucleului central, servicii de analiză, proiectare, dezvoltare, testare și suport, în vederea implementării unui sistem informatic integrat DMS (Document Management System) și BSC (Balanced Scorecard), precum și servicii de instruire a personalului pentru utilizarea și administrarea platformei informatice și servicii de instruire pentru utilizatorii și administratorii sistemului informatic.

“Procesul de transformare digitală a instituțiilor din România presupune, în primul rând, optimizarea proceselor orientate atât către funcționarii publici, cât și pentru cetățeni și mediul de afaceri. Dezvoltarea și implementarea unor instrumente de digitalizare a activității interne de la nivelul MAI reprezintă un pas important în procesul de optimizare a calității serviciilor oferite cetățenilor și o îmbunătățire a interacțiunii cu aceștia. Accesul la informații, organizarea digitală a fluxurilor de lucru și implementarea indicatorilor Balanced Scorecard reprezintă elemente cheie ale procesului de digitalizare în cadrul unei instituții”, a declarat Marian Murguleț, CEO al Trencadis.

Implementarea proiectului va contribui la o mai bună coordonare și monitorizare a proceselor de lucru și a interacțiunilor în interiorul structurilor implicate, între structurile implicate precum și cu alte structuri de la nivelul MAI. Gestionarea electronică a documentelor și fluxurilor de lucru prin sistemul informatic integrat  și al indicatorilor Balanced Scorecard asigură digitalizarea proceselor la nivelul instituției și suport decizional în timp real pentru managementul organizațiilor participante în cadrul proiectului.

“Punctul de plecare trebuie să fie nevoia cetățeanului. Avem o populație urbană de aproximativ 55%, unde există deja mulți consumatori de servicii digitale și instituțiile publice au datoria să dezvolte  aceste servicii în beneficiul nostru al tuturor, iar MAI este printre instituțiile fruntașe în această direcție”, a declarat Alexandra Miloș, Project Manager și Business Unit Manager în cadrul Trencadis.

Specializările celor peste 24 de experți implicați în proiect sunt managementul de proiect, arhitecturi sisteme integrate, analiză și proiectare, infrastructură hardware și de comunicații, infrastructură software de baza, DMS, BSC, plus testare software și instruire.

Obiectivele implementării sistemului informatic integrat DMS și BSC

Prin implementarea sistemului informatic integrat, vor fi îndeplinite următoarele obiective ale proiectului:

  1. Creșterea performanței organizaționale prin implementarea sistemului integrat de management al performanței organizaționale compus din sistemul de management Balanced Scorecard (BSC) implementat la nivelul Direcției Generale pentru Relațiile cu Instituțiile Prefectului (DGRIP), al Direcţiei Generale pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (DGCTI) și al celor 42 de instituții ale prefectului și prin Document Management System (DMS), implementat la nivel central (DGRIP, DGCTI, DSG) și al celor 42 de instituții ale prefectului în vederea automatizării fluxurilor de colaborare pe orizontală între DGRIP, DSG şi DGCTI, între prefecturi, precum și pe verticală între DGRIP și prefecturi.
  2. Creșterea capacității personalului de a implementa sisteme și instrumente unitare de management al calității și performanței și de a gestiona un sistem integrat de management de documente, prin pregătirea specifică a personalului din cadrul MAI (DGRIP, DGCTI, DSG) și al celor 42 de instituții ale prefectului.