Piața IT din România a fost destul de schimbătoare în ultimii ani, criza economică resimțindu-se la mai multe niveluri. Companiile au fost nevoite să găsească soluții pentru a depăși această perioadă, unele având bune rezultate, altele nereușind să-și mențină poziția.
Lasting este una dintre companiile care reușește nu doar să se mențină pe piață, ci chiar să înregistreze creșteri de 62% la nivel național, respectiv 71% pentru București, ceea ce reprezintă un lucru admirabil pentru compania cu sediul central la Timișoara. „Secretul acestor rezultate a fost realizarea unor măsuri de ajustare a business-ului în 2008, odată cu începerea crizei, când s-a renunțat la anumite linii de business,” a precizat Răzvan Bocăeți, CEO – Lasting.
„Când vine vorba despre noi direcții de dezvoltare, compania Lasting își propune să ofere în continuare servicii cu valoare adăugată și să găsească noi soluții pentru a-și satisface clienții. Pe lângă echipamente, compania propune soluții end-to-end și ajută partenerii cu implementarea acestora. În ultimii ani, datorită modificării contextului economic și a actorilor care activează pe piața de IT, în portofoliul de distribuție al companiei au intrat noi produse,” a detaliat domnul Bocăeți.
Lasting nu doar integrează soluții standard, ci urmărește dezvoltarea de soluții adaptate cerințelor clienților săi, precum și configurarea unor soluții standard în așa fel încât acestea să răspundă necesităților de afaceri ale utilizatorilor. „Pe baza colaborării cu acești vendori, se încearcă constituirea unor noi soluții, existând și un departament pentru creare de soluții și o forță de dezvoltare software, cu ajutorul căreia s-au implementat propriile soluții. Avem proiecte de referință pe zona de telemedicină, pe zona de educație (un proiect transfrontalier la Universitatea de Vest de promovare a acestei instituții în Serbia), iar în prezent derulăm un proiect complex pentru armata din Bosnia,” a concluzionat Răzvan Bocăeți.