Un nou studiu Ericsson arată că o creștere a investiției în calitatea și performanța rețelelor telecom atrage după sine avantaje competitive sustenabile și creșterea rentabilității financiare pentru operatori.

Condus de Dr. Raul Katz, Președintele Telecom Advisory Services și Șeful catedrei de Business Strategy Research, Columbia Business School, studiul a analizat relația dintre investițiile de capital în rețelele mobile și performanța tehnică, comercială și financiară a operatorilor.

Dr. Katz a desfășurat o analiză statistică cuprinzătoare, incluzând un set extins de parametrii și datele culese pe parcursul a trei ani din trei piețe diferite: Statele Unite ale Americii, Brazilia și Mexic. Studiul a presupus și crearea unei simulări pentru a estima efectele creșterii cheltuielilor de capital asupra fluxului de numerar disponibil, pentru a le permite operatorilor să evalueze câștigurile comerciale și financiare direct legate de creșterea investițiilor.

Astfel, studiul arată că o creștere de 10% a cheltuielilor de capital în cazul unui operator din Brazilia ar rezulta în creșterea cotei de piață a acestuia, creșterea semnificativă a ARPU-ului și reducerea numărului de abonați care renunță la serviciile acestuia. Dată fiind această îmbunătățire a performanței comerciale, operatorul ar trebui să resimtă o creștere de 5,5% a veniturilor din serviciile oferite, o creștere a indicatorului EBITDA de 6,4% și a fluxului de numerar disponibil de 6,7%.

Analiza situației din Mexic și Statele Unite ale Americii arată aceeași relație directă între investiții, performanță și situația financiară ca în Brazilia. Cu toate acestea, Dr. Katz a descoperit că există câteva mici deosebiri legate de cauzalitatea condițiilor diferite din fiecare piață.

„Rezultatele acestui studiu cantitativ demonstrează ceea ce bănuiam împreună cu operatorii de multă vreme: investițiile de capital bine direcționate vor conduce la creșterea performanței rețelelor”, a declarat Johan Haeger, Head of Tactical Marketing, Business Unit Networks, Ericsson. „Acest lucru înseamnă o mai bună performanță pe piață, implicit o creștere a veniturilor. Mai mult decât atât, studiile anterioare făcute de Ericsson ConsumerLab arată că performanța rețelelor este principalul  motiv pentru care abonații rămân loiali unui operator.  Combinarea tuturor acestor rezultate arată clar că investițiile de capital duc la îmbunătățirea performanței rețelelor, care, la rândul său, implică creșterea gradului de loialitate a abonaților și, deci, o performanță crescută a operatorului și venituri suplimentare. ”

Ca exemplu, scăderea de 1% a numărului de abonați care renunță la serviciile unui operator din Brazilia a însemnat pentru acesta o creștere de 6,86% a veniturilor din servicii la distanță de 2 trimestre.

Rezultatele statistice descrise în studiu pot fi aplicate și la un scenariu de analiză a unui operator individual. Astfel de simulări arată că o strategie orientată spre investiții în piață poate crește semnificativ veniturile unui operator, oferindu-i avantaje competitive sustenabile, creșterea semnificativă a ARPU-ului și reducerea numărului de abonați care renunță la serviciile acestuia. Toate aceste beneficii apar înainte ca ceilalți jucători de pe piață să aibă timp să reacționeze.

Întregul studiu este disponibil la adresa: http://www.ericsson.com/res/docs/2014/value-performance-report-screen.pdf