Piața smartphone-urilor din regiunea EMEA a crescut în primul trimestru al acestui an la o valoare record de 93.060 milioane de unități, potrivit celui mai recent Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker de la International Data Corporation (IDC). Aceasta a reprezentat o creștere de 20,9% față de Q1/2020, în timp ce creșterea valorică până la 31,676 miliarde USD a fost de 29,0% față de cea din anul precedent. În Europa, creșterea valorii față de același trimestru de anul trecut a fost de aproape o treime, la 23.196 miliarde USD.

„Nu este o surpriză faptul că primul trimestru a crescut sensibil față de primul trimestru al anului trecut,” a spus Marta Pinto, manager de cercetare la IDC EMEA, „întrucât măsurile de izolare inițiale ale coronavirusului începuseră deja atunci, dar noile cifre sunt, de asemenea, mult peste cele din Q1/2019, înainte de criză.”

Nici măsurile de izolare reinstituite în unele țări, nici anticipata lipsă de circuite integrate nu au încetinit piața, a declarat Simon Baker, director de program la IDC EMEA.

„IDC a primit informații despre faptul că principalii distribuitori și clienți din țările mai mari au avut prioritate în livrări și despre câteva branduri care au fost afectate de lipsa componentelor, dar la nivel general vânzătorii au reușit să răspundă cererii mari,” a spus el.

Samsung a avut un trimestru foarte puternic și a capturat aproape două cincimi din piața europeană a smartphone-urilor, ceea ce reprezintă cea mai mare cotă trimestrială din ultimii șase ani. Apple, pe locul doi în Europa, și-a menținut impulsul după succesul trimestrului de lansare al noii linii iPhone 12. Xiaomi a fost un câștigător clar în trimestru – s-a situat pe a treia poziție în Europa și a ocupat aproape o cincime din piață, cea mai bună performanță din istorie. Împreună, cei trei furnizori au reprezentat aproape patru cincimi din piața europeană a smartphone-urilor.

Restul pieței europene a fost divizat pe scară largă. Huawei a continuat să scadă și a coborât la doar 2,6%, cu Honor, fostul său al doilea brand și acum o companie separată, la 0,7%. Volumul OPPO și vivo a rămas relativ modest.

În Africa și Orientul Mijlociu, Transsion, prin principalele sale mărci Tecno, Infinix și itel, continuă să crească. S-a clasat pe locul al treilea în lista globală de smartphone-uri EMEA pentru trimestrul respectiv, în ciuda faptului că a avut până acum o prezență limitată în Europa.

Baker a spus că există încă o oarecare nervozitate în legătură cu alimentarea cu circuite integrate a industriei de terminale telefonice la sfârșitul anului. Cu o prezentare atât de puternică pentru primul trimestru al anului, totuși, IDC se așteaptă la o inversare în acest an a scăderii lente de la an la an a vânzărilor de smartphone-uri pe care am văzut-o în Europa din 2015.

Sursa: IDC