În ciuda efectelor negative și dezastruoase ale pandemiei globale, pandemia COVID-19 a adus cu sine câteva oportunități în industria electronicelor de consum. Cu mulți oameni blocați acasă, piața jocurilor a beneficiat de un grad avansat de interes, ca urmare livrările globale de PC-uri și monitoare de jocuri sunt de așteptat să crească cu 16,2% de la an la an, până la 49,6 milioane de unități în 2020, potrivit International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Gaming Tracker. Se așteaptă ca această creștere să continue până în 2024, livrările crescând până la 61,9 milioane de unități cu o rată de creștere anuală compusă pe cinci ani (CAGR) de 5,7%.
„Deși în prima jumătate a anului 2020 s-a confruntat cu probleme de aprovizionare în livrările de hardware, cheltuielile pentru software și servicii de jocuri au continuat să crească odată cu timpul alocat de utilizatori jocurilor”, a declarat Jitesh Ubrani, manager de cercetare pentru IDC Worldwide Mobile Device Trackers. „Următoarele șase până la douăsprezece luni reprezintă intervalul în care ne așteptăm la o creștere reală a PC-urilor pentru jocuri, pe măsură ce noile GPU-uri de la veteranii Nvidia și AMD și a challenger-ului Intel vor reduce prețurile și vor crește performanțele. În plus, noile titluri de jocuri și suportul pentru ray tracing al titlurilor existente vor genera reîmprospătări suplimentare de hardware.”
Dincolo de hardware-ul pentru jocuri, lansările de noi console și streamingul de jocuri de la servicii cloud precum Luna, Stadia și Xbox Game Pass sunt de așteptat să aibă un impact pozitiv asupra PC-urilor și monitoarelor de jocuri, deoarece aceste servicii vor susține apetitul jucătorilor aspiranți. „Noile GPU-uri, timpul crescut petrecut în jocuri și dezvoltările noilor jocuri au reînnoit nevoia de monitoare de jocuri capabile să poată ține pasul”, a declarat Jay Chou, manager de cercetare pentru IDC Worldwide PC Monitor Tracking. „Piața a răspuns cu multe ecrane atractive pentru jocurile pe PC. Dezvoltările în creștere, cum ar fi jocurile în cloud, ar trebui să ajute proprietarii de PC-uri entry-level să experimenteze noile jocuri și, în timp, acest lucru ar putea fi benefic pentru piața monitoarelor, deoarece unii utilizatori vor opta să cumpere un monitor de jocuri pentru o experiență mai competitivă.”
- Toate cifrele reprezintă date prognozate.
- IDC identifică PC-urile de jocuri ca desktop-uri sau notebook-uri care au un GPU de calitate Premium sau Performance. Aceasta include ofertele mid-range și high-end de la Nvidia și AMD. GPU-urile profesionale precum Quadro sau Radeon Pro sunt excluse din definiția IDC a PC-ului de jocuri. În mod similar, IDC identifică monitoarele de jocuri ca fiind cele cu o rată de reîmprospătare de 100 Hz sau mai mare.
Sursa: IDC