IBM a anunţat că îşi extinde platforma sa de social business cu prima soluţie de social email din industrie complet integrată. Această mişcare urmareste să simplifice şi să accelereze adoptarea conceptului de social business pe piaţă, oferind angajaţilor acelasi punct de acces pentru toate instrumentele de colaborare – social media, email, activităţi de grup, bloguri şi multe altele.
De peste 20 de ani, IBM a livrat produse de vârf care conectează oameni cu oameni şi oameni cu informaţie. Disponibile într-o gamă largă de opţiuni de implementare, inclusiv cele de bază, în IBM SmartCloud, hibrid sau dispozitive mobile populare, IBM Notes şi Domino Social Edition 9 oferă acum angajaţilor din departamentele de marketing, dezvoltare şi resurse umane un singur punct de acces pentru toate instrumentele lor de colaborare socială. Ca urmare, acestea sunt capabile să îmbunătăţească productivitatea forţei de muncă şi să accelereze inovarea.
Conform unui studiu IBM, 82% dintre Directorii de Marketing (CMO) plănuiesc să extinda utilizarea social media în următorii trei-cinci ani. Studiul CEO 2012 al IBM a identificat acelaşi trend – în timp ce în prezent doar 16% dintre CEO folosesc platforme de social business pentru a se conecta cu clienţii, aceasta cifra este preconizată sa creasca până la 57% în următorii trei-cinci ani.
Cum adoptarea socială creşte, organizaţiile trebuie să utilizeze aceste tehnologii pentru a-şi transforma cultura lor şi a realiza inovaţia la nivel global. Email-ul reprezintă o componentă deosebit de importantă pentru această evoluţie. Potrivit Osterman Research, zilnic sunt trimise şi recepţionate aproximativ 116 miliarde de email-uri, de către 800 de milioane de persoane. În comparaţie cu Facebook şi Twitter, care au raportat 2.5 miliarde de elemente distribuite şi 400 de milioane de tweet-uri zilnice, este cert că email-ul rămâne cea mai importantă aplicaţie de comunicare la locul de muncă. Cu toate acestea, în era social business, email-ul nu poate exista „izolat”.
Denumit „Enterprise Social Software leader” de către IDC timp de trei ani consecutivi, IBM îşi extinde astăzi poziţia de lider in social business prin introducerea mesajelor în experienţa socială, transformând email-ul dintr-o aplicaţie client utilizată numai pentru expedierea de mesaje, într-o componentă esenţială a unei platforme care include schimbul de cunoştinţe, productivitatea forţei de muncă şi valoarea afacerii.
De exemplu, prin intermediul aceleiasi interfeţe un angajat care lucrează la un proiect nou de marketing iși poate verifica email-ul, fluxurile de activitate care conţin cele mai recente activităţi ale membrilor echipei, sau poate partaja fişiere cu colegii, si vizualiza noi bloguri pe teme relevante. În plus, serviciul include sistem de suport amplu, fiecare membru al echipei având posibilitatea de a accesa acelaşi conţinut prin intermediul dispozitivelor mobile, indiferent dacă este vorba despre un iPhone, un dispozitiv Android, Windows Phone sau noul Blackberry 10.
În ceea ce priveşte companiile care utilizează Microsoft Outlook, IBM oferă un nou conector social pentru Outlook şi integrare cu Microsoft Exchange. Prin acest conector, IBM poate să ofere capabilităţile fişierelor partajate, ale comunităţilor şi ale altor surse sociale direct în serviciul Outlook pentru a asigura faptul că email-ul social reprezintă o realitate pentru orice tip de afacere.
Astăzi, mai mult de 50% dintre companiile din Fortune 500 au licenţă pentru software-ul de socializare de la IBM. De asemenea, IBM este lider în zona de colaborare mid-market, unde are parteneriate cu companii precum Celina Asigurări.
„Pentru Celina, transformarea într-un social business a permis echipei încheierea de parteneriate cu clienţii şi agenţii, astfel încât acum putem dezvolta produse de asigurare mai eficiente. IBM a fost elementul central pentru transformarea noastra sociala”, a declarat Rob Shoenfelt, senior vice president şi CIO, Celina Asigurări. „Prin integrarea mesageriei în întreaga noastră ofertă de social business avem acces la capabilităţi noi şi eficiente care ne permit să utilizăm cunoştinţele colective ale echipei noastre pentru a ne asigura capacitatea de a furniza clienţilor nivelul optim de servicii.”
„Suntem foarte încântaţi de noua ofertă de colaborare sociala a IBM. Abilitatea de a intregra procesele noastre cele mai importante direct în platforma de email, permite utilizatorilor să fie mai productivi în instrumentul cel mai utilizat zilnic”, a declarat John Roling, director IT, Czarnowski. „Astăzi, clienţii noştri nu consideră email-ul un instrument de comunicare depăşit. De fapt, este modul lor preferat de a comunica cu noi. Acum, prin integrarea email-ului cu aplicaţiile de socializare, echipa noastră poate fi mai conectată şi mai productivă ca niciodată”.
IBM Notes şi Domino sunt disponibile „on premises” cât şi prin intermediul IBM SmartCloud , unde companii precum Brunswick Corporation îl folosesc pentru a oferi celor 8000 de utilizatori servicii de email care au în componenţă caracteristici cloud.
„O forţă de muncă conectată integral este esenţială pentru succesul nostru. Cu toate acestea, explozia de noi dispozitive mobile a creat dificultăţi echipelor noastre”, a declarat Greg Neveau, director de arhitectura tehnologiei, Brunswick Corporation. „Cu IBM Smart Cloud, nu oferim un simplu acces angajaţilor la email, ci mai degrabă o experienţă de colaborare sociala cuprinzătoare care îi ţine conectaţi între ei, şi cu informaţia necesară pentru a asigura succes continuu.”
Platforma de social business a IBM oferă un set complet de capabilităţi, care include relaționare sociala la nivel de intreprindere, social analytics şi social content management într-o experienţă unică într-o multitudine de aplicaţii pentru afaceri.