Competiţia tot mai acerbă şi nevoia de a reduce cât mai mult costurile operaţionale au determinat tot mai multe companii să îşi îndrepte privirea spre sisteme şi aplicaţii online, al căror preţ de achiziţie şi întreţinere poate ajunge chiar şi la o treime din  costurile pe care le implică o soluţie tradiţională, pe bază de licenţă. Google Apps este, în acest moment, cea mai cunoscută şi utilizată suită de aplicaţii online de comunicare şi colaborare, care aduce companiilor beneficii imense legate de micşorarea costurilor şi eficientizarea activităţii, reprezentând viitorul standard în comunicațiile de business. Peste 4 milioane de companii din întreaga lume folosesc deja astfel de aplicaţii, iar în fiecare zi alte 3000 de companii renunţă la aplicaţiile tradiţionale şi  migrează spre GoogleApps.

Google Apps pentru Business vine cu o serie de facilități suplimentare față de tradiționalele soluții IT pentru business. În primul rand, toate datele si informațiile dumneavoastră sunt stocate în cloud, ceea ce înseamnă că le puteţi accesa de oriunde, în orice moment, conectându-vă la Internet. Google Apps pentru Business înseamnă instrumente de colaborare și comunicare precum Gmail, GTalk, Calendar Google, Documente Google, Grupuri Google şi Site-uri Google. Astfel, cu un abonament de 50 de dolari pe utilizator pe an, veţi obţine o suită întreagă de instrumente online care pot salva timp şi bani pentru afacerea dumneavoastră.

Primul avantaj mare al Gmail este că funcţionează în cloud. Şi, cu 25 de Gb capacitate de stocare pe utilizator, este puţin probabil că veți avea vreodată nevoie să facețI curat în Inbox sau să ştergeţi mesaje vechi. În plus, în Gmail e-mail-urile cu subiecte identice sau conexe sunt grupate împreună, astfel încât să puteţi vedea toate mesajele trimise şi primite pe un subiect într-un singur loc. Gmail are, de asemenea, o caracteristică de chat construită chiar în interfaţă, care vă permite să trimiteţi o actualizare rapidă sau să discutaţi un proiect cu un angajat chiar dacă nu sunteţi în acelaşi birou. Iar sesiuni de chat sunt, de asemenea, stocate în Gmail, astfel încât să le puteţi căuta şi să vă folosițI de ele mai târziu.

În plus, Gmail oferă câteva setări suplimentare pentru inbox-ul dumneavoastră, care pot fi extrem de valoroase pentru utilizarea în scop de business:

– „Tweaks Signature” pune automat semnătura dvs. de e-mail înainte de textul mailului la care răspundeți.

– „Detectorul de atașamente” vă va notifica dacă aţi menţionat o ataşare într-un e-mail, dar ați uitat să o adăugaţi.

– „Undo Send” vă permite ca timp de câteva secunde după ce ați trimis un mesaj să faceţi clic pe „undo” în cazul în care aţi uitat ceva sau ați trimis mesajul în altă parte din greşeală.

Google Docs este o suită online pentru procesare de text, realizare de prezentări (similare PowerPoint-ului) și tabele, toate datele fiind salvate în cloud. Iar pentu că datele sunt online, orice fişier la care lucraţi poate fi partajat cu membrii echipei. În plus, puteţi seta permisiuni specifice pentru utilizatori pentru a vizualiza şi edita documentele. Puteţi, de asemenea, acorda permisiunea de a vizualiza şi edita documente și pentru cei care își desfășoară activitatea în afara biroului, eficientizând astfel schimbul de informaţii şi de prezentări cu clienţii sau colegii.

Google Calendar oferă o modalitate eficientă şi intuitivă de a ţine întâlniri şi evenimente sincronizate în afacerea ta. Cu partajarea calendarului şi permisiunile similare cu cele din Docs, aveţi posibilitatea să adăugaţi calendarele altor angajaţi la calendarul  propriu, şi invers, putând astfel să vedeți şi să gestionați întregul timp de lucru al echipei. Google Calendar este și un instrument inteligent pentru şedinţele de coordonare sau planificare a activității angajaților, pentru a evita astfel conflictele de programare.

Site-urile Google reprezintă un instrument de dezvoltare web pe care le puteţi folosi pentru a crea centre de informare online pentru angajaţi. Site-urile pe care le creaţi există în domeniul dvs. Google Apps, pot fi publice sau private, și puteți seta permisiuni pentru angajaţi pentru a adăuga, modifica sau vizualiza informaţiile postate.

Grupurile Google au fost, mult timp, forumuri publice, unde utilizatorii de pe web se adunau pentru a discuta despre interese specifice sau pentru a obţine suport tehnic. Acum, utilizarea grupurilor de discuţii de afaceri şi management de proiect creează o bază de date comună şi de căutare de informaţii la care angajaţii pot merge înapoi ori de câte ori este nevoie.

Puteţi achiziţiona şi implementa Aplicatiile Google pentru business prin BITSoftware, partener autorizat GoogleApps. Google Apps de la BITSoftware înseamnă nu numai achiziţia unui abonament anual, ci şi servicii profesionale de instalare şi migrare, şcolarizare utilizatori şi integrare cu alte aplicaţii. Iar pentru a veni în sprijinul companiilor care doresc să-şi micşoreze costurile pentru utilizarea unei soluţii de mail şi de colaborare şi să-şi eficientizeze activitatea, BITSoftware lansează cu o ofertă specială valabila până în 15 februarie 2012: firmele care achiziţionează Google Apps Premier Edition de la BITSoftware, pentru minim 10 utilizatori, vor beneficia de asistenţă la instalare, activare cont Google şi găzduire DNS gratuite.