Prognoza pieței RPA indică o creștere de două cifre până în 2024, în ciuda presiunilor economice din partea COVID-19

Conform unei recente prognoze, analiștii companiei de cercetare de piață Gartner preconizează că veniturile globale din piața de software de automatizare a proceselor robotizate (RPA) vor atinge 1,89 miliarde de dolari în 2021, o creștere de 19,5% față de 2020. În ciuda presiunilor economice cauzate de pandemia COVID-19, piața RPA se așteaptă să crească cu rate de două cifre până în 2024.

 „Principalul vector pentru proiectele RPA este capacitatea lor de a îmbunătăți calitatea proceselor, viteza și productivitatea acestora, fiecare dintre acestea fiind din ce în ce mai important pe măsură ce organizațiile încearcă să răspundă cerințelor de reducere a costurilor în timpul pandemiei COVID-19”, a declarat Fabrizio Biscotti, vicepreședinte de cercetare la Gartner . „Companiile pot face rapid progrese în inițiativele lor de optimizare digitală, investind în software-ul RPA, iar tendința nu dispare în curând.”

Veniturile din software-ul RPA la nivel mondial se așteaptă să ajungă la 1,58 miliarde de dolari în 2020, o creștere de 11,9% față de 2019. Până în 2020, prețurile medii RPA se așteaptă să scadă de la 10% la 15%, cu scăderi anuale de la 5% la 10% preconizate în 2021 și 2022, creând o puternică presiune descendentă a prețurilor.COVID-19 a crescut interesul companiilor pentru RPA

Pentru multe companii, pandemia și recesiunea care au urmat au crescut interesul pentru RPA. Gartner prezice că 90% dintre organizațiile mari la nivel global vor adopta RPA într-o anumită formă până în 2022 pe măsură ce urmăresc să ofere capacități digitale proceselor critice de afaceri prin reziliență și scalabilitate, în timp ce recalibrează munca umană și efortul manual.

„Gartner anticipează că cererea RPA va crește, iar furnizorii de servicii vor promova mai consecvent soluțiile RPA către clienții lor din cauza impactului COVID-19”, a declarat Cathy Tornbohm, vicepreședinte de cercetare la Gartner. „Diminuarea dependenței de forța de muncă umană pentru procesele digitale de rutină va fi mai atractivă pentru utilizatorii finali nu numai pentru beneficiile de reducere a costurilor, ci și pentru asigurarea afacerii lor împotriva impacturilor viitoare, cum ar fi această pandemie.”

Se estimează că organizațiile își vor dezvolta capacitatea RPA

Până în 2024, organizațiile mari vor tripla capacitatea portofoliilor lor RPA existente. Majoritatea cheltuielilor „noi” vor proveni de la organizații mari care cumpără noi capacități de la furnizorul sau partenerii lor originali din cadrul ecosistemului.

„Pe măsură ce organizațiile cresc, vor trebui să adauge licențe pentru a rula software-ul RPA pe servere suplimentare și să adauge nuclee suplimentare pentru a face față sarcinii”, a spus domnul Biscotti. „Această tendință este o reflectare naturală a cerințelor tot mai mari care se impun infrastructurii unei organizații.”

Viitorii clienți RPA vor veni de la cumpărători non-IT

Adopția RPA va crește pe măsură ce gradul de conștientizare a RPA crește în rândul utilizatorilor din zona de business. De fapt, până în 2024, Gartner prezice că aproape jumătate din toți clienții RPA noi vor proveni de la cumpărători din zona de business din afara departamentului IT.

„Principalii producători de software RPA au vizat cu succes directorii financiari (CFO) și directorii de operațiuni (COO), în locul celor de IT. Aceștia apreciază implementarea rapidă a automatizării cu cod redus sau fără cod. Provocarea pe care o au este integrarea cu succes a RPA în medii eterogene, în schimbare, unde coordonarea IT poate face diferența ”, a spus domnul Biscotti.

Sursa: Gartner