Piața smartphone-urilor este afectată negativ de discontinuitățile de aprovizionare

Vânzările globale de smartphone-uri către utilizatorii finali au scăzut cu 6,8% în al treilea trimestru al anului 2021, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, potrivit Gartner. Lipsa de componente a perturbat programele de producție, ceea ce a dus la un stoc mai mic și la întârzierea disponibilității produselor, ceea ce a afectat în cele din urmă vânzările către utilizatorii finali.

„În ciuda cererii puternice a consumatorilor, vânzările de smartphone-uri au scăzut din cauza lansărilor întârziate de produse, a programului de livrare mai lung și a inventarului insuficient pe canal”, a declarat Anshul Gupta, director senior de cercetare la Gartner. „Constrângerile de aprovizionare au afectat programul de producție al smartphone-urilor din categoriile de bază și utilitare mult mai mult decât smartphone-urilor premium.”

Lipsa actuală de componente, cum ar fi circuitele integrate dedicate managementului frecvențelor radio și de gestionare a energiei, a întârziat producția de smartphone-uri la nivel global. Acest lucru a perturbat echilibrul dintre cerere și ofertă, iar utilizatorii finali au fost grevați cu opțiuni limitate la punctul de vânzare. Vânzările de smartphone-uri premium au continuat să crească, chiar dacă vânzările generale de smartphone-uri au scăzut în acest trimestru.

Apple a revenit pe locul 2 în vânzările către utilizatorii finali, iar Xiaomi a revenit pe locul 3 în al treilea trimestru din 2021 (a se vedea tabelul). Samsung s-a menținut liderul general în vânzările de smartphone-uri, deși cota de piață a scăzut cu 1,9% de la an la an. Chiar și cu declinul general, Samsung a cunoscut o creștere a smartphone-urilor sale premium, condusă de cererea puternică de smartphone-uri pliabile readuse în atenția publicului. Vânzătorii chinezi de smartphone-uri Xiaomi, Vivo și OPPO și-au crescut cota de piață cu 1%, 2,4% și, respectiv, 1,7%, de la an la an.

Apple a continuat să se confrunte cu o cerere puternică pentru iPhone-uri condusă de upgrade-uri convingătoare ale caracteristicilor și de baza instalată 5G subpenetrată. Senzorul bionic A15 îmbunătățit, durata de viață îmbunătățită a bateriei și optimizarea senzorului camerei pentru o fotografie îmbunătățită sunt caracteristicile principale care au determinat upgrade-urile iPhone. Apple continuă să își reînnoiască canalul online și să poziționeze programele de schimb pentru a accelera cererea pentru iPhone-urile sale 5G până în restul anului 2021.

Strategia puternică condusă de canal online a Xiaomi pentru extinderea pieței în Europa și Orientul Mijlociu și parteneriatul cu furnizorii de servicii de comunicații (CSP) din aceste regiuni au ajutat compania să își crească cota de piață globală a smartphone-urilor în al treilea trimestru al anului 2021.

Vivo a înregistrat cea mai mare creștere de la an la an (20,9%) printre primii cinci vânzători de smartphone-uri la nivel mondial în al treilea trimestru al anului 2021. Compania a introdus 13 smartphone-uri noi în trimestru pentru a încerca să câștige avantaj în timp ce pătrunde pe noi piețe, inclusiv Europa și Orientul Mijlociu, împreună cu adăugarea de noi retaileri offline și magazine de experiență la strategia sa

Sursa: Gartner