Pandemia COVID-19 a continuat să afecteze industria globală a telefoanelor mobile, în condițiile în care vânzările la nivel mondial de telefoane inteligente destinate utilizatorilor finali au totalizat 295 milioane de unități, o scădere de 20,4% în al doilea trimestru al anului 2020, potrivit Gartner.

Printre primii cinci furnizori de telefoane inteligente, Samsung a înregistrat cea mai mare scădere a vânzărilor, în timp ce vânzările de smartphone-uri Apple au fost aproape identice cu cele din perioada similară a anului trecut. Cu toate că și Huawei a înregistrat o scădere față de Q2/2019, producătorul chinez a înregistrat o creștere de 27,4% față de primul trimestru al acestui an, asigurându-i o egalitate virtuală cu Samsung pentru poziția de top.

Aproape toate piețele majore, cu excepția Chinei, au continuat să se confrunte cu unele forme de restricții de mișcare pentru cea mai mare parte a celui de-al doilea trimestru al anului 2020, ceea ce a dus la o scădere continuă a cererii de smartphone-uri. „Situația îmbunătățită din China a dus la recuperarea scăderii din trimestrul anterior”, a declarat Anshul Gupta, director principal de cercetare la Gartner. „Restricțiile de călătorie, închiderea magazinelor și cheltuielile mai prudente pentru produsele neesențiale în timpul pandemiei au dus la a doua scădere trimestrială consecutivă a vânzărilor de smartphone-uri în acest an.”

Chiar și cu o cerere crescută, vânzările de smartphone-uri în China au scăzut cu 7% în al doilea trimestru al anului 2020, cu aproape 94 de milioane de smartphone-uri vândute. India, care a adoptat blocaje riguroase, chiar restricționând comerțul electronic, a înregistrat cea mai gravă scădere a vânzărilor de smartphone-uri (-46%) printre primele cinci țări din lume.

Samsung a înregistrat cea mai mare scădere printre cei mai buni cinci furnizori mondiali de telefoane inteligente

Samsung a vândut aproape 55 de milioane de smartphone-uri în al doilea trimestru al anului 2020, ceea ce reprezintă o scădere de 27,1% în raport cu anul anterior. „Pandemia COVID-19 a continuat să afecteze în mod negativ performanțele Samsung în al doilea trimestru al anului 2020”, a spus domnul Gupta. „Cererea pentru smartphone-urile din seria S a făcut prea puțin pentru a revigora vânzările de smartphone-uri la nivel global.”Vânzările de smartphone-uri ale Huawei au scăzut cu 6,8% față de perioada similară a anului trecut și au însumat 54 de milioane de unități. „Performanțele Huawei în China au ajutat-o ​​să evite o performanță trimestrială mai slabă”, a spus domnul Gupta. „Huawei și-a consolidat poziția de lider în China, unde a captat 42,6% din piața smartphone-urilor în al doilea trimestru al anului 2020. Huawei a pus la punct o lansare agresivă de produse și o campanie de promovare a vânzărilor în China în special și a beneficiat de sprijinul puternic al furnizorilor de servicii de comunicații pentru smartphone-uri 5G.”

Apple a vândut 38 de milioane de iPhone în al doilea trimestru al anului 2020, marcând o scădere de 0,4% față de perioada similară a anului trecut. „Vânzările de Apple iPhone au fost mai bune în acest trimestru decât cele înregistrate de majoritatea vânzătorilor de telefoane de pe piață și, de asemenea, au crescut vânzările față de trimestrul anterior”, a declarat Annette Zimmermann, vicepreședinte de cercetare la Gartner. „Mediul de afaceri îmbunătățit din China a ajutat Apple să crească pe această piață. În plus, introducerea noului iPhone SE a încurajat utilizatorii telefoanelor mai vechi să facă un upgrade al smartphone-urilor lor.”

Sursa: Gartner