Până în 2030, mai mult de 1,8 miliarde de persoane vor călători la nivel internațional, în fiecare an, iar ceea ce îi va motiva și felul cum se vor comporta acești călători ai secolului 21 va fi radical diferit de ceea ce vedem astăzi.
Până la sfârșitul deceniului următor, se estimează că unele persoane vor achiziționa și consuma experiențe de călătorie luând în considerare cât de ușor pot fi distribuite, sau cât de mult “capital” generează, prin intermediul rețelelor sociale. Un alt grup de călători va pune mai presus de orice simplitatea totală și lipsa de efort în a-și organiza călătoriile, apreciind cât mai mult posibil serviciile efectuate la distanță, de către terți. În același timp, un grup important de călători va fi motivat de dorința de a beneficia de experiențele cele mai hedoniste și exclusiviste.
Acestea sunt doar câteva dintre concluziile și previziunile prezentate de „Future Travel Tribes 2030: understanding tomorrow’s travellers”, un raport lansat de curând, ce urmărește înțelegerea diferitelor tipologii de călători ce vor apărea în viitor. Raportul are ca scop, totodată, și identificarea segmentelor din industria de turism ce se așteaptă să se dezvolte sau să ia amploare în următorii 15 ani.
Cercetarea, ce a avut o abordare mai degrabă psihologică decât demografică, a condus la identificarea a șase tipuri de personalități distincte de călători, precum:
• Iubitorii de social media își vor structura vacanțele ținând cont, aproape permanent, de publicul on-line. Aceștia se bazează foarte mult pe evaluări și recomandări online pentru a-și valida deciziile de vacanță sau călătorie. Astfel, o piață cu totul nouă se poate deschide pe baza postărilor și opiniilor unor leaderi de opinie cu care interacționează călătorii pe diferitele rețele sociale.
• Iubitorii de autenticitate culturală vor vedea vacanțele drept tot atâtea șanse de a lua contact cu alte culturi noi, chiar dacă experiențele nu sunt cele mai confortabile; pentru aceștia, bucuria vacanței depinde în cea mai mare măsură de autenticitatea experienței culturale.
• Călătorii „etici” își vor face planuri de călătorie motivați de aspecte morale, precum scăderea emisiilor de carbon sau îmbunătățirea vieții altora. Adesea, ei vor improviza sau vor adăuga elemente de voluntariat, dezvoltarea comunității sau activități ecologice vacanțelor lor.
• Iubitorii de simplitate vor prefera pachetele complete de vacanță, căutând să evite administrarea prea multor detalii privind vacanțele sau călătoriile lor. Pentru acest grup de călători, vacanța reprezintă un moment de răsfăț, bucurie, dar și de siguranță și confort.
• Călătorii “cu scop” sunt cei care au de obicei un scop specific pentru călătorii, indiferent dacă de afaceri sau de agrement, și, astfel, au constrângeri de timp și buget. Aceștia vor căuta să-și planifice călătoria în cel mai simplu și eficient mod cu putință, adesea bazându-se pe tehnologie.
• Iubitorii de „recompense” sunt interesați doar de călătoriile ce oferă experiențe extraordinare. Ei caută oferte spectaculoase, aleg călătorii “must have” și pretind întotdeauna experiențe de vacanță premium, adesea văzute ca un drept câștigat prin investiția de timp și energie la locul de muncă.
Julia Sattel, Senior Vice President Airline IT, Amadeus a declarat: “Privind cu 15 ani înapoi, este dificil de estimat cât de departe a ajuns industria de turism în ceea ce privește inovația, costurile și posibilitățile de alegere pentru călători. Și acum, căutând să privim și în viitor 15 ani, până în 2030, este clar că schimbarea va fi din ce în ce mai accelerată. În acest sens, înțelegerea tipologiilor predominante de călători va fi un aspect vital pentru toți furnizorii, cumpărătorii și vânzătorii de servicii de turism în următorii ani. Aceasta va facilita deciziile corecte de investiții și totodată va satisface și cererea evidentă de personalizare a serviciilor din industria de turism, de departe cea mai amplă tendință de până acum de-a lungul întregului lanț de servicii de turism.”
Nick Chiarelli, Director, Future Foundation a comentat: “Cercetările noastre arată nu doar că tipurile de experiențe cerute de călători în 2030 vor fi diferite față de 2015, dar și că modul în care aceștia achiziționează serviciile și intră în contact cu industria este pe cale să se schimbe. În următorii 15 ani, dorința călătorilor de a-și împărtăși experiențele de călătorie va fi profundă. Astfel, și impactul acestei dorințe asupra surselor de inspirație pentru noi vacanțe și asupra tendințelor de cumpărare va crește. Ne așteptăm din partea consumatorilor la un accent mult mai mare pus, în primul rând, pe experiență, și în al doilea rând, pe etică, atât de mediu cât și cea socială, acestea influențând în mod semnificativ opțiunile de călătorie și comportamentul oamenilor.”
Pentru a descărca raportul, vă rugăm să vizitați www.amadeus.com/tribes2030 .