Internet & Mobile World 2013 (IMWorld 2013), cel mai mare eveniment „business to business”, dedicat soluţiilor digitale, mobile şi de software din România, va găzdui lansarea a peste 20 de aplicaţii şi soluţii de business, destinate marilor companii, proprietarilor de magazine online, dar şi micilor întreprinzători. La această a doua ediţie a IMWorld, dezvoltatorii se concentrează pe aplicaţii pentru tablete şi telefoane mobile, pe programe de tip CRM, pe aplicaţii pentru plăţi online, pe comunicarea “machine to machine” sau pe cloud computing.

Partenerii principali ai IMWorld 2013 suntCOSMOTE România şi Romtelecom Business Solutions, care sunt totodată şi Business Software Partners. „Este o ocazie foarte bună să aflăm şi, la rândul nostru, să vă arătăm, cu ce soluţii digitale întâmpinăm viitorul. În ceea ce ne priveşte, pariul nostru este că afacerile se mută în „nor”. Cu alte cuvinte, că soluţiile cloud sunt cele care vor asigura flexibilitatea, precum şi o eficienţă a costurilor care ajută orice companie să crească în continuare, mai ales dacă sunt completate de servicii telecom adaptate nevoilor fiecăreia dintre acestea”, a declarat Vasile Voicu, Director Coordonator managementul Produsului, Segment Business Romtelecom Business Solutions.

La IMWorld 2013, care va avea loc între 9 şi 10 octombrie 2013, la Romexpo Bucureşti, cei 5.000 de participanţi vor avea ocazia să şi testeze o serie întreagă de soluţii de business, benefice afacerilor sau proiectelor demarate. De exemplu, proprietarii de magazine online, care vizitează zona expoziţională vor putea vedea cum funcţionează douăsisteme, special dezvoltate pentru ei. Astfel,Mediapost Hit Mail va lansa un serviciucare preia toată logistica şi le permite comercianţilor să se concentreze doar pe selecţia produselor şi pe promovare.Mai departe,MODE 360 va introduce o nouă tehnologie, care acţionează ca un studio foto de mici dimensiuni, permiţând realizarea fotografiilor unui produs în format 360 de grade într-un mod rapid şi simplu.

Următorul nivel în dezvoltarea aplicaţiilor pentru taxi este marcat de tehnologia inedită a Stuff We Do Software Development, care îi va ajuta pe clienţii companiilor de taximetrie să contorizeze cursa în paralel cu şoferii şi să verifice dacă ruta aleasă este cea mai potrivită. Alte puncte forte ale aplicaţiei constau în opţiunea de securitate cu monitorizare video şi/sau cu buton de panică (pentru şofer şi/sau client), precum şi în opţiunea de plată prin NFC (fie prin card bancar contactless, fie prin voucher, cu aceeaşi tehnologie).

Una dintre tendinţele globale actuale, respectiv apariţia şi dezvoltarea caselor şi oraşelor inteligente stă la baza aplicaţiei semnate de Renovatio IT Solutions.Firma va prezenta în premieră sistemul wireless de control al locuinţei, tapHOME, prin care aparatele casnice pot fi gestionate prin intermediul unei singure aplicaţii mobile.

În acest an, dezvoltatorii prezenţi la IMWorld au acordat o importanţă deosebită şi îmbunătăţirii programelor de tip CRM (Customer Relationship Management). Mai exact, cei de la EXE Softwarevor lansa esInsights, un program CRM cu un număr mai mare de funcţionalităţi decât unul obişnuit. De asemenea, pe fondul utilizării tot mai accelerate a reţelelor sociale în mediul de business, beneficiarii soluţiei Entersoft Business Suite vor avea posibilitatea administrării conturilor de Facebook şi Twitter, direct din interfaţa soluţiei CRM.

Printre alte companii prezente cu aplicaţii la IMWorld se numără şi Decar Studios (o aplicaţie specialrealizată pentru edituri, instituţii, universităţi, şcoli, dar şi pentru dealerii de cărţi digitale, care funcţionează ca un e-learning/e-reader, având încorporat şi un magazin intern de produse), RBC (o aplicaţie de plăţi online, care se realizează prin scanarea de QR code-uri şi reţine istoricul cumpărăturilor, oferind detalii referitoare la cheltuieli), Carnation Group (platforma Wootocracy.com, următoarea generaţie a platformelor de loializare a clienţilor, care îmbină creativ elemente de “social gamification”) sau Infinit Solutions (o campanie de generare lead-uri în timp real, adresată consumatorului “always on”, conectat şi mobil).

„Credem că aplicaţiile şi soluţiile de business lansate vor demonstra că Internet & Mobile World este acel loc în care oamenii de afaceri din România se adună pentru a se conecta la realitatea atât de dinamică a soluţiilor digitale. Aici este viitorul, aici este cheia multor probleme de care ne lovim în business. Vrem ca publicul de business din România să fie mereu la curent cu tot ce este nou, inovativ, inteligent şi eficient”, a declarat Cristian Hossu, Managing Partner al Universum Events, organizatorul IMWorld.

Accesul la IMWorld se face pe bază de înregistrare prealabilă, iar biletele pot fi procurate online până pe data de 8 octombrie 2013, accesând www.imworld.ro.