Am participat astazi la un eveniment organizat de Revista Biz – Top Social Brands –  (editia a patra). Biz a anuntat la acest eveniment clasamentul brandurilor care s-au implicat activ in social media in ultimul an si totodata un scurt bilant al activitatii acestora. Clasamentul complet poate fi descarcat de la adresa:  http://www.gandestebiz.ro/pozenwsl/Top%20Social%20Brands%202012.pdf.

Vodafone isi pastreaza pozitia de lider pentru al patrulea an consecutiv, pe locurile 2 si 3 plasandu-se Petrom si Pepsi – un brand nou intrat in top direct pe locul 3. Evolutii se remarca si in cazul Danone – care urca de pe locul 25 pe locul 5 – si Orange, care ajunge de pe locul 7 in clasamentul anului trecut pe locul 4 anul acesta. Clasamentului a fost alcatuit pe baza rezultatelor inregistrate de branduri in 3 clasamente preliminare: topul realizat de revista Biz – 45%, topul realizat in urma voturilor exprimate de un grup de specialist online – 35% si topul mentiunilor pe ZeList – 20%.

Desi in principiu nu ma pot declara un mare fan al social media, exista totusi un comportament care ma intriga: companiile vor sa fie in social media pentru toata lumea este deja in social media! Este inca un exemplu de comportament care porneste de la consumator si care antreneaza apoi si companiile, la fel cum se intampla dealtfel si cu consumerizarea produselor IT si a altora.