BenQ, companie inovatoare în zona de lifestyle digital, a încheiat primul trimestru al acestui an în poziția de lider al pieței locale de proiectoare, cu o cotă de piață de 41,5%, arată datele oficiale publicate de compania de cercetare și analiză Future Source Consulting. Astfel, BenQ își păstrează poziția de lider pentru al șaselea an consecutiv pe piața de profil din România, după ce a vândut în primele trei luni ale anului tot atâtea proiectoare cât următoarele patru branduri clasate în top.

 “La nivelul întregii piețe, proiectoarele cu rezoluții Full HD (1920 x 1080p) și cele cu rezoluție WXGA (1280 x 800p) au avut cea mai bună evoluție comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce arată influența pe care Campionatul Mondial de Fotbal 2014 o va avea asupra pieței. De exemplu, în primele trei luni din 2014 au crescut cu 20% vânzările de proiectoare Full HD și cu 27% cele pentru modelele WXGA. Acestea din urmă pot fi utilizate atât în mediile educaționale și de business, datorită formatului imaginii care este compatibil cu formatul display-urilor de computer sau tabletă, dar și pentru aplicații casnice, pentru vizionări de filme și meciuri în format 16:9”, spune Dragoș Salamac, Country Head BenQ pentru România.

Astfel, în primul trimestru al acestui an, BenQ a avut o cotă de piață de 52% pe segmentul proiectoarelor Home Cinema care dispun de rezoluție Full-HD, oferă proiecție 3D și conversie de la formatul 2D la 3D. Pe acest segment al modelelor pentru utilizare casnică, piața evoluează către proiectoarele cu funcții performante și rezoluții mari, pentru a asigura o experiență cinematografică imersivă și completă.

“În primele trei luni ale anului, prețul mediu plătit pentru un proiector a crescut cu cinci procente comparativ cu anul trecut, ceea ce se traduce în produse cu luminozitate mai mare, de 3.000 de ANSI lumeni, segment pe care BenQ a înregistrat un avans de 22%, cu rezoluție Full HD, cu funcții 3D, dar și cu conectivitate complexă”, explică Dragoș Salamac. BenQ deține o cotă de 56% din totalul proiectoarelor 3D vândute pe piața din România în primul trimestru al anului.

Cât privește segmentul instituțional (educație), BenQ ocupă prima poziție în piață după vânzări, cu o cotă de de 40%, iar pe segmentul produselor de tip “Corporate Display” (proiecții în birouri, advertising) are o cotă de piață de 41%.