Folosite pentru a optimiza interacțiunea dintre companie și clienți sau chiar între companii, ca asistenți personali ori pentru a oferi rapid informații complexe într-un limbaj cât mai familiar, chatbot-urile pot ușura considerabil comunicarea cu interlocutorii, salvând timp prețios în extragerea informațiilor utile referitoare la produsele și serviciile oferite.

Dacă, în 2017, aproximativ 4% dintre companii foloseau funcția de chatbot și aproximativ 80% se arătau interesate de a implementa, în viitorul apropiat, o astfel de soluție, datele arată că, în 2024, 58% din companiile de tip B2B au introdus-o.

Printre avantajele importante pe care le numără un chatbot se află:
– automatizarea: conform statisticilor, chatbot-ul poate automatiza aproximativ 30% din task-urile zilnice și din comunicațiile de tip live chat, dar și 80% din task-urile repetitive;
– full-time support: datorită faptului că asigură support 24×7, oferind răspunsuri
utilizatorilor, acest lucru poate fi folosit pentru a optimiza costurile pentru personal; practic, funcția chatbot este folosită în aplicații de tip live support pentru a oferi
răspunsuri prompte utilizatorilor, asigurându-se că numai problemele majore ajung
către echipele dedicate;
– învățare continuă: fiecare interacțiune cu chatbot-ul reprezintă o sursă de învățare, iar integrarea AI oferă posibilitatea ca de fiecare dată răspunsurile să fie îmbunătățite;
– răspunsuri concrete: chatbot-ul poate prelua informații din surse variate, nestructurate și are capacitatea de a strucutra informația oferită ca răspuns. Acest avantaj este utilizat cu precădere pentru a gestiona întrebări precum: FAQ, oferirea de informații legate de prețuri, stocuri, disponibilitate pentru diverse programări, pentru a găsi produse pe baza specificațiilor clientului și așa mai departe;
– preluare de informații legate de utilizator: prin intermediul chat-ului se pot prelua informații legate de client. Aceste informații pot fi folosite atât în cazul în care problema identificată escaladează către echipele dedicate – folosind datele introduse deja de utilizator, cât pot fi folosite și, de exemplu, pentru a efectua o programare, ori pentru a plasa o comandă.

„Soluțiile care integrează componente Artificial Intelligence reprezintă o preocupare importantă în cadrul EXE Software. Cu ajutorul AI, putem extrage și oferi informații utile, din surse de date eterogene, unele dintre ele nestructurate și a le pune într-un format accesibil utilizatorilor sau ușor de prelucrat ulterior în aplicațiile software. Principalul atu este acela că sursele de date pot fi nu numai baze de date, ci și web site-uri, fișiere text sau poze”, a declarat Sorin Comănescu, Software Architect la EXE Software.
Ulterior colectării și extragerii informațiilor utile, AI poate ajuta semnificativ la analiza de date, precum cele de vânzări, inclusiv în generarea de predicții.
AI poate fi utilizată în aproape toate domeniile de activitate, îmbunătățind semnificativ atât comunicarea, cât și procesele de business din cadrul companiilor.