Zitec, unul dintre principalii producători locali de aplicaţii online, estimează pentru acest an o cifră de afaceri de aproximativ 400.000 de euro din servicii de online marketing, după o creștere de peste 30% înregistrată pe acest segment în 2013.
Potrivit estimărilor Zitec, în 2013, majoritatea companiilor locale au majorat bugetele alocate pentru campanii de online marketing și au vizat în special servicii SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), campanii Pay-per-Click (PPC), promovare în social media și e-mail marketing, iar această tendință se va manifesta și pe parcursul acestui an.
„În 2013, clienții noștri au alocat un buget de peste un milion de euro pentru campanii de promovare în mediul online, în timp ce veniturile Zitec pe segmentul de servicii de online marketing s-au ridicat la 330.000 de euro. Pentru acest an, apreciem o creștere a veniturilor la peste 400.000 de euro, ca efect atât al majorării bugetelor de promovare din partea clienților, cât și al atragerii de noi clienți”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO și Fondator Zitec.
Zitec oferă servicii de online marketing încă din 2005, și numără clienți dintr-o arie largă de domenii, de la retail, turism, fashion, evenimente și până la e-commerce, HoReCa sau business software.
Din punct de vedere al serviciilor furnizate către clienți, principala metodă de promovare solicitată și folosită de companii este SEO, urmată de campaniile Pay-per-Click și cele de newslettere.
„Chiar dacă se observă această segmentare în piață din punct de vedere al serviciilor solicitate, considerăm că trebuie folosit un mix de instrumente de marketing online, în funcție de specificul fiecărei campanii, că nu există o rețetă universală”, a apreciat Alexandru Lăpușan.
One stop shop vendor de servicii de online marketing
„Furnizarea de servicii de online marketing a venit ca un pas firesc în dezvoltarea Zitec, deoarece clienții care își dezvoltau platformele online cu ajutorul nostru implicit aveau nevoie și de vizibilitate în mediul online. Astfel, în prezent, suntem printre puținele companii locale care oferă întreaga gamă de servicii dedicate, de la găzduire și dezvoltare software la consultanță și nu în ultimul rând, branding și identitate vizuală”, a adăugat Alexandru Lăpușan.
Potrivit acestuia, un alt avantaj în furnizarea de servicii de online marketing îl reprezintă capacitatea echipei Zitec de a elimina orice probleme de ordin tehnic pe care companiile le pot întâmpina pe parcursul derulării unei campanii online.
În acest moment, echipa de online marketing a Zitec numără cinci membri, specialiști în marketing online, care sunt certificați Google AdWords și Google Analytics, și care au, în medie, o experiență în domeniu de peste 4 ani. Totodată, Zitec este o companie certificată Google AdWords din 2011, iar din 2013 este și agenție Google Enagage Platinum.