Wipro va prelua METRO-NOM GMBH și METRO Systems Romania  S.R.L., permițând METRO AG își simplifice și să își eficientizeze activitatea, pentru a se concentra pe deservirea sectorului alimentar

Wipro Limited, companie globală de top în domeniile tehnologiei informației, consultanță și servicii de afaceri, a anunțat astăzi un  acord  strategic de parteneriat  digital și IT cu METRO AG, liderul comerţului en-gros la scară mondială care redefinește industria serviciilor de distribuție alimentară.

Ca parte a acestei tranzacții, Wipro va  prelua  diviziile de IT ale METRO AG – METRO – NOM  GMBH în Germania și METRO Systems Romania  S.R.L. Prin acest  parteneriat, peste 1.300 de angajați din  Germania, România și India vor fi transferați la Wipro, oferindu-li-se noi oportunități de a avansa în carieră, de a accesa inovația, lucra cu tehnologii digitale de top și adopta noi modalități de lucru, care permit agilitatea, viteza și scalarea în domeniul ingineriei.

Valoarea estimată a tranzacției, cu o durată inițială de 5 ani, este de aproximativ 700 milioane de $. Cu intenția de a fi extins cu alți 4 ani, acesta reprezintă o investiție potențială de până la 1 miliard de $.  Wipro  va oferi un program complet de transformare a tehnologiei, sistemelor de inginerie și a soluțiilor pentru METRO, în acord cu poziționarea acestuia ca furnizor ce oferă servicii complete en-gros pentru industria alimentară hotelieră, restaurante și servicii de catering, ce stau sub semnul concentrării pe calitate și al flexibilității. Programul de transformare Wipro va cuprinde servicii cloud, centre de date, servicii la locul de muncă și de rețea, precum și dezvoltarea aplicațiilor și operațiunile necesare pentru a oferi o infrastructură digitală integrată, flexibilă și robustă, astfel încât planul de transformare a METRO să fie realizat.

“Suntem într-o etapă în care dorim să ne concentrăm asupra activităților care ne vor oferi cel mai puternic avantaj competitiv posibil și, pentru a face acest  lucru, trebuie să fim  încrezători în infrastructura digitală care stă la baza creșterii noastre. Parteneriatul cu Wipro ne permite să simplificăm activitatea de IT, să ne dedicăm 100% profilului activității noastre și ne oferă un acces esențial la inovare și la cele mai bune practici digitale”, declară Timo Salzsieder,  CIO, METRO AG. “Angajații Metro transferați la Wipro vor avea acces la inovații de vârf, ceea ce va accelera dezvoltarea lor profesională. Aștept cu nerăbdare să  continue colaborarea strânsă și parteneriatul  cu ei, pentru că vor continua să sprijine nevoile noastre IT în 25 de țări METRO.”

În centrul parteneriatului se află formarea unui Consiliu comun pentru Transformare și Inovare, care va ghida companiile prin transformare și va asigura inovarea colaborativă pe tot parcursul parteneriatului.

Thierry Delaporte, Chief Executive Officer și Managing Director, Wipro Limited declară: “Ca și noi, METRO AG se concentrează pe valorificarea transformării digitale pentru un avantaj competitiv. Rolul Wipro este de a face această transformare eficientă și eficace. La fel de importantă pentru noi este primirea a 1.300 de colegi noi în cadrul Wipro și asigurarea faptului că această mutare este una pozitivă și îi responsabilizează pe fiecare dintre ei. Wipro și METRO împărtășesc foarte multe lucruri în comun în ceea ce privește cultura și valorile, care ne-au ghidat discuțiile de-a lungul timpului și au dus la formarea Consiliului comun de Transformare și Co-inovare. Relația noastră cu METRO este un parteneriat semnificativ și strategic.”

După cum s-a anunțat anterior, Wipro intenționează, de asemenea, să lanseze un Hub de Inovație Digitală în Düsseldorf, Germania, pentru a sprijini  METRO și alți clienți din regiune. Acesta va servi drept centru emblematic al Wipro în Europa și le va permite organizațiilor să își perfecționeze forța de muncă, pe lângă sprijinirea dezvoltării talentelor în comunitățile locale. Hubul de Inovație Digitală va urmări să stimuleze adoptarea de noi competențe și tehnologii de către organizații, pentru a inova și a-și reimagina produsele și serviciile, astfel încât să își îmbunătățească eficiența operațională și crește mulțumirea clienților și a angajaților, transformându-le astfel capacitatea de a concura și de a prospera pe piață.

Preluarea  este supusă condițiilor de semnare și aprobărilor de reglementare obișnuite și se preconizează că se va  încheia la sau înainte de 30 aprilie  2021. Tranzacția  a fost asistată de firma globală de consultanță strategică EY-Parthenon.