Vertiv asigură simultan hardware-ul, software-ul, statisticile şi continuitatea serviciilor pentru ca aplicaţiile vitale ale companiilor să funcţioneze constant, să aibă performanţe optime şi să se dezvolte odată cu nevoile afacerii lor. Prin soluțiile sale, Vertiv răspunde celor mai importante provocări în ceea ce priveşte centrele de date de astăzi, reţelele de comunicare şi facilităţile comerciale şi industriale cu un portofoliu de soluţii pentru energie, răcire şi infrastructură IT şi servicii începând de la cloud la edge-ul reţelei. Vicente Chiralt, EMEA Senior Director, Field & Channel Marketing, Vertiv și Karmen Buljat, Field Marketing Manager pentru Europa Centrală și de Sud, Vertiv, au avut amabilitatea să ne ofere o imagine de ansamblu a direcțiilor de acțiune ale companiei și a poziției filialei locale în strategia globală.

IT Channel: În această perioadă de pandemie nevoia de soluții pentru centrele de date a devenit din ce în ce mai vizibilă ceea ce s-a tradus printr-o creștere a cifrei de afaceri a companiei. Care este strategia de marketing și dezvoltare Vertiv pentru următorii ani?

Vicente Chiralt, EMEA Senior Director, Field & Channel Marketing, Vertiv

Vicente Chiralt: Atunci când vine vorba despre proiecte de centre de date de mari dimensiuni suntem fără îndoială o companie lider de piață și ne străduim să obținem o poziție similară în ceea ce privește distribuția. Acesta este motivul pentru care, atunci când vorbim despre strategia de marketing, ne concentrăm pe a împuternici și permite partenerilor să cunoască, aprecieze și să vândă portofoliul nostru de soluții critice de alimentare, climatizare, service și de management al infrastructurii IT. În ultimii ani, am fost preocupați de reînnoirea și îmbunătățirea Programului pentru Parteneri, care, de curând, propune beneficii foarte atractive și care a obținut astfel recunoaștere din partea comunității de distribuție, recunoaștere ce a inclus și primirea câtorva premii de la presa de specialitate din Europa și din alte zone ale lumii.

Un exemplu de beneficiu recent adăugat este Programul de Stimulente Vertiv (VIP) care premiază distribuitorii de la prima achiziție, indiferent de nivelul de parteneriat pe care îl mențin cu noi. Anul trecut am lansat și Portalul Partenerilor cu o interfață mai prietenoasă și cu funcționalități noi, cum ar fi o procedură simplificată de înregistrare a proiectelor, pentru suport și discount-uri preferențiale, sau accesul la numeroasele campanii de marketing personalizabile, astfel încât distribuitorii să-și poată crea din mers propriile campanii de generare a cererii alături de Vertiv.

În prezent ne concentrăm pe dezvoltarea și furnizarea către partenerii noștri a unei varietăți bogate de selectoare și configuratoare de produse, care să înlesnească alegerea și recomandarea celor mai potrivite soluții Vertiv. „Bijuteria coroanei” ar fi noile instrumente de realitate virtuală și realitate augmentată, ale căror versiuni inițiale sunt disponibile deja în Google Play sau Apple Store și care vor beneficia de completări excepționale în 2022, ceea ce confirmă angajamentul Vertiv de a digitaliza experiența de cumpărare a partenerilor și clienților lor.

IT Channel: Ce ne puteți spune despre recentele demersuri de achiziție a E&I Engineering Group și cum vor fi produsele acestei companii integrate în portofoliul Vertiv?

Vicente Chiralt: Demersul de achiziționare a companiei E&I reprezintă atingerea unei etape cheie în strategia Vertiv și complează portofoliul nostru de oferte de alimentare electrică pentru centrele de date și piețele comerciale și industriale vitale. Tranzacția, odată încheiată, va amplifica oportunitățile de creștere și de profitabilitate ale Vertiv, permițând în același timp companiei să furnizeze soluții diferențiate care gestionează întreaga infrastructură de energie a unui client ca un sistem integrat.

Companiile noastre împărtășesc o cultură puternică de excelență și inovație inginerească și o pasiune pentru servirea clienților noștri cu produse și servicii diferențiate. În timp ce această tranzacție va marca prima achiziție a Vertiv de când a devenit o companie publică, echipa noastră a urmărit și se asigură că va urmări în continuare cele mai bune practici de achiziție în timpul procesului de identificare, evaluare, due diligence și planificare a integrării.

E&I este o oportunitate unică pentru Vertiv și se potrivește bine în portofoliul companiei. Tranzacția a fost aprobată în unanimitate de Consiliul de Administrație al Vertiv și se așteaptă să se încheie în al patrulea trimestru al anului 2021, sub rezerva condițiilor de închidere clasice. Achiziția va aduce companiei Vertiv câteva beneficii strategice și financiare convingătoare precum un portofoliu de produse complementare cu tehnologie diferențiată, o bază mare de clienți globali, un potențial semnificativ de expansiune geografică, sinergii atractive de costuri și venituri.

IT Channel: Acum doi ani, la Cluj, ați inaugurat un Global Business Center, ce ne puteți spune despre dezvoltarea centrului și despre alte obiective pe care le aveți pentru piața din România?

Karmen Buljat, Field Marketing Manager pentru Europa Centrală și de Sud, Vertiv

Karmen Buljat: În 2021, filiala noastră de la Cluj, Global Business Services (GBS), are peste 400 de angajați și estimăm o creștere în anul următor. Din această locație, asigurăm operațiunile Vertiv din zona EMEA și din întreaga lume. Prin GBS oferim și o gamă foarte extinsă de servicii de calitate de reparații și întreținere pentru soluțiile și echipamentele Vertiv.

Urmărim o creștere și diversificare permanentă a rolurilor și responsabilităților din cadrul operațiunilor și echipelor noastre, concentrându-ne pe dezvoltarea carierelor angajaților noștri și pe dobândirea de noi abilități și competențe. Ne continuăm angajamentul pe care ni l-am luat față de piața din România și anume acela de a extinde operațiunile și de a diversifica și mai mult serviciile pe care le oferim.

Având o prezență globală, ne dorim să ne facem simțită prezența pe piața din România, o piaţă cu un potenţial important, unde digitalizarea este încă la început, iar apetitul pentru tehnologie se află în continuă creştere.  Prin echipa locală de vânzări, ajutăm clienţii să identifice segmentele în care poate fi redus consumul de energie electrică al centrelor de date sau infrastructurii pe care aceştia le administrează, astfel încât să îşi îmbunătăţească eficienţa şi să îşi optimizeze costurile. De asemenea, ne dorim să atragem permanent noi profesioniști și oameni capabili care să ne ajute în atingerea obiectivul nostru, și anume acela de a fi arhitecții continuității pentru clienți de pe întregul glob.

IT Channel: În prezent, Vertiv se concentrează pe domeniul centrelor de date Edge și a micro centrelor de date (Vertiv VRC-S). Ce obiective aveți în această zonă?

Karmen Buljat: În zilele noastre, asistăm la creșterea accelerată a traficului de date, susținută de gradul mai complex de interconectare al dispozitivelor, pe de o parte, și explozia Internet of Things, deci un număr mai mare de dispozitive conectate, pe de altă parte. Nevoia de conectivitate se transformă, de asemenea: avem nevoie de mai multe date, mai rapid, în mai multe locuri, și nu în ultimul rând, mai ieftin.

Edge computing a venit ca răspuns la aceste provocări, centrul de date Edge intercalându-se între dispozitivele consumatoare de date, fie ele computere, telefoane, roboți industriali sau automobile inteligente, de exemplu, și Cloud, ce continuă să stocheze mare parte din date. Apariția aplicațiilor Edge a adus datele critice aproape de locul în care ele sunt consumate, astfel că a crescut stabilitatea și disponibilitatea serviciilor, iar latența s-a redus considerabil.

Totuși, un centru de date se poate dovedi destul de costisitor, în special pentru locațiile mici care totuși pot beneficia de avantajele Edge, cum ar fi supermarket-uri, școli, filiale bancare, fabrici mai mici sau clinici medicale. Pe lângă investiția inițială în echipamente, un centru de date tradițional necesită un spațiu dedicat, cu temperatură controlată și personal înalt calificat.

Micro-centrul de date Vertiv VRC-S reprezintă democratizarea infrastructurii Edge: un cabinet all-in-one, pre-echipat cu sistem de răcire integrat, UPS, distribuție inteligentă de energie, senzori și software de management. Este plug and play, foarte ușor de instalat, configurat și gestionat, inclusiv de la distanță. În plus, are dimensiunile compacte ale unui cabinet rack normal, astfel că nu necesită amplasarea într-o încăpere specială, nici prezența personalului IT la locație.

Aș menționa, de asemenea, că apariția micro-centrului de date VRC-S reprezintă o oportunitate excelentă de business pentru partenerii Vertiv, aceștia putând răspunde eficient nevoilor curente de infrastructură ale clienților din verticale ca retail, educație, transporturi sau healthcare. Mai mult, oferirea către clienți a serviciilor de management și mentenanță pentru micro-centrele de date poate asigura partenerilor un business recurent sănătos și cu valoare adăugată mare, ajutându-I să se diferențieze de concurență.

IT Channel: Pentru că vorbim despre infastructură critică și componentele ei, totul este alcătuit din piese ce necesită servicii de mentenanță proactive care să asigure o funcționare perfectă. Ce ne puteți spune despre Vertiv ™ LIFE ™ Services, unul dintre produsele de mentenanță Vertiv?

Karmen Buljat: Într-adevăr, fiecare componentă a infrastructurii critice este gândită să fie performantă, fiabilă și eficientă. Și chiar așa trebuie să fie. Dar orice componentă, indiferent că vorbim de o baterie a sistemului de energie, un întreg UPS sau o unitate de management termic, este formată la rândul ei din piese ce au nevoie de mentenanță. Pentru aceasta suntem noi aici. Să ajutăm clienții să crească performanța sistemului din centrul lor de date și să evite diferite probleme costisitoare, prin implementarea unui program de mentenanță preventivă.

Cu cea mai largă și mai cuprinzătoare prezență a serviciilor din industrie, Vertiv se asigură că afacerea îți este protejată 100% din timp, iar asistența de specialitate este la îndemână ori de câte ori este necesar. Inginerii noștri sunt instruiți la Academia Vertiv a cărei misiune este să se asigure că aceștia își consolidează și își mențin abilitățile tehnice, cunoștințele și know-how-ul, sporindu-și expertiza existentă în raport cu serviciile din ciclul de viață al produselor. Pregătirea academică este o garanție a faptului că serviciul de asistență excelează în privința celor mai noi apariții în materie de produse, a standardelor de siguranță și industrie, precum și în domeniul inovației.

Vertiv™ LIFE™ Services are o ofertă extinsă de servicii pentru întregul management al infrastructurii critice, crescând disponibilitatea rețelelor și oferind siguranță totală 24/7. Serviciul nostru de diagnoză la distanță și monitorizare preventivă LIFE™ aduce un plus de valoare, oferind informații în timp real pentru a lua cele mai bune decizii, deoarece permite detectarea timpurie a anomaliilor și intervenția imediată în cazul unei alarme.

Cu Vertiv™ LIFE™ Services puteți fi siguri că timpul de funcționare și eficiența operațională vor crește și veți beneficia de o protecție și un suport de neegalat al sistemlui. Toate echipamentele incluse în pachetul de servicii Vertiv LIFE™ sunt conectate permanent, 24/7, la serviciile de asistență Vertiv. În plus, poți beneficia de serviciile Vertiv LIFE™ pe durata întregului ciclu de viață al produsului, atât în perioada de garanție, cât și după încheierea acesteia, împreună cu un contract de service.

IT Channel: Cum vedeți tema sustenabilității pentru centrele de date și care sunt obiectivele pentru care v-ați alăturat Alianței pentru Infractructura Digitală Sustenabilă?

Vicente Chiralt: Vertiv a devenit un sponsor principal al Alianței pentru Infractructura Digitală Sustenabilă (SDIA), sustenabilitatea centrelor de date fiind unul dintre obiectivele cel mai importante ale Vertiv. Realizarea unei tranziții de succes către un viitor digital și sustenabil va necesita cooperarea multor categorii de părți interesate, inclusiv a guvernelor, precum și a organizațiilor din toate industriile energetice și tehnologice.

Vertiv se bucură că poate sprijini un grup precum SDIA, care va contribui la reunirea acestor contribuabili și alinierea lor la obiectivul comun de dezvoltare a unei economii digitale sustenabile. Pentru început, Vertiv și SDIA se vor concentra pe Europa – în prezent în fruntea dezvoltării tehnologiei sustenabilității, precum și a reglementării și investițiilor guvernamentale.

Unul dintre domeniile de cooperare imediată dintre SDIA și Vertiv se va axa pe dezvoltarea tehnologiilor grid-interactive. Membrii SDIA, de la furnizori și operatori de tehnologie a centrelor de date, până la companiile energetice, sunt în măsură să ajute la dezvoltarea și implementarea de noi soluții care pot îmbunătăți integrarea între infrastructura critică și rețelele energetice.

Silviu COJOCARU