Symantec a anunțat, la începutul anului, finalizarea procesului de vânzare a companiei de management al informației din cadrul grupului, cunoscută sub numele de Veritas, către un grup de investitori din care fac parte: The Carlyle Group, GIC (fondul de investiții suveran al statului Singapore) și alți co-investitori. Valoarea tranzacției a fost de 8 miliarde USD. La aproximativ șase luni de la finalizarea uneia dintre cele mai celebre scindări din industria IT, am vorbit cu Vasile Aniculăesei Teritory Manager – Veritas pentru România, Bulgaria, Grecia și Cipru despre principalele schimbări care s-au produs în cadrul companiei.

Legat de această rupere a companiei Veritas din cadrul companiei Symantec, Vasile Aniculăesei ne-a declarat: “Acum ceva timp exista o <<mantră>> a firmelor de consultanță care spunea că numai companiile foarte mari pot obține economii de scară și un avantaj competitiv. Astăzi, aceste trenduri tind să se schimbe. Se pare că trebuie să redevii mic, recâștigând pe linie de agilitate, pentru a descoperi noi posibilități de creștere.”

 “La aproximativ un an și jumătate de la primul anunț privind separarea Veritas de Symantec, constat plusuri semnificative la viteza de reacție, cea de decizie și în ceea ce privește dinamismul proceselor de afaceri din cadrul companiei. Focusul exclusiv al companiei Veritas pe zona de soluții de managementul informațiilor a permis concentrarea investițiilor și dezvoltarea acestor aplicații într-un ritm accelerat. În ultimul an, s-au lansat versiuni noi pentru majoritatea soluțiilor Veritas, iar roadmapul următoarelor luni reflectă efortul investuțional major făcut de compania noastră.”

 Noi provocări privind managementul informațiilor

 “Volumul de date crește cu o viteză uluitoare, iar informația se răspândește pe servere și în cloud. Creșterea necontrolată a volumului de date este costisitoare pentru mediul de afaceri și poate pune în pericol securitatea acestor date. Astfel, produsele Veritas permit organizațiilor să recunoască valoarea propriilor informații, pentru a-și atinge obiectivele mai rapid și mai eficient. În România, există oportunități majore de dezvoltare în domeniile adresate de Veritas prin portofoliul amplu de soluții pentru managementul și guvernanța informațiilor, menit să sprijine clienții din România să valorifice puterea informațiilor pe platforme locale și în cloud.” a pecizat Vasile Aniculăesei.

 “Alături de creșterea volumului de date, companiile se confruntă și cu un nivel tot mai ridicat de fragmentare al acestora. Astăzi, datele sunt stocate pe diverse dispozitive și în diverse centre de date, aceste lucruri conducând la dificultatea proceselor de backup și restaurare a datelor.” a continuat Vasile Aniculăesei.

 32% din datele stocate și procesate de o companie sunt redundante, învechite sau nu au nicio legătură cu activitatea companiei, în timp ce peste 54% sunt date al căror conținut nu este cunoscut și nu a fost explorat de organizație, conform studiului Databerg Report 2015 realizat de Veritas în rândul a 1.475 de respondenți din 14 țări din Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa.

 Astfel, doar 14% dintre datele unei companii sunt cu adevărat critice pentru business, arată raportul Veritas, care a analizat modul în care organizaţiile europene din sectorul public şi privat îşi gestionează datele. Dincolo de cantitatea ridicată de date nefolositoare, un factor de risc important este și faptul că angajaţii tratează sistemele IT ale companiei ca pe propria lor infrastructură, ceea ce poate duce la pierderea sau utilizarea necorespunzătoare a datelor critice ale organizației. “Veritas se află într-o poziție unică pe piață, fiind în măsură să ofere soluții capabile să facă ordine în acest volum imens de date. Data Insight este una dintre soluțiile de referință, capabile să ofere un suport în organizarea informațiilor companiei.” a precizat Vasile Aniculăesei.

 Lider de 12 ani în studiile Gartner

 Veritas este de 12 ani lider în studiile Gartner Magic Quadrant pentru zona de arhivare și enterprise backup.

 “Veritas este singurul furnizor care și-a păstrat statutul de lider în această perioadă în studiile Gartner. Dincolo de studii și poziționarea noastră pe piață, din păcate piața locală este dominată de mentalități privind prețurile aplicațiilor enterprise. Nu există o soluție enterprise care să fie în același timp cea mai bună și cea mai ieftină de pe piață. Să fii lider într-o zona de soluții enterprise presupune investiții imense pe zona de cercercetare – dezvoltare, care vin la pachet cu niște funcționalități unice pe piață. În România, sunt comparate în licitații soluțiile globale lider de piață cu soluții dezvoltate de mici firme locale. Rezultatele acestor investiții în cercetare – dezvoltare, respectiv capabilitățile tehnice superioare ale produselor rezultate, se reflectă în mod necesar în preț.” a precizat Vasile Aniculăesei.

 Impactul cloud

 “În țările pe care le coordonez, nu am observat reduceri semnificative ale pieței on premises versus cloud. Am constatat că facilitățile produselor pentru cloud, chiar dacă nu sunt folosite pe scară largă în această regiune, sunt apreciate de clienți. Veritas a fost dintotdeauna o companie independentă de alți vendori. Întâi de toate a fost vorba de independența față de hardware, iar acum discutăm de independența față de soluțiile de cloud. Astfel, în produsele noastre au fost integrați conectori de cloud pentru cele mai multe platforme (Google, Amazon, Azure etc.).

 De asemenea, suntem una dintre puținele companii care oferă soluții pentru migrarea în cloud. Soluțiile Veritas permit ca la momentul T0 un client să implementeze o soluție de la un furnizor de cloud, iar la momentul T1 să poată migra la alt furnizor. Este oferită astfel o flexibilitate ridicată, evitând situația clienților captivi, pentru situațiile în care nu sunteți mulțumiți de serviciile unui furnizor de cloud sau între timp au crescut semnificativ costurile.” a precizat Vasile Aniculăesei.

 GDPR și noi reglementări în ceea ce privește securitatea informației

 General Data Protection Regulation (GDPR) este un regulament prin care Comisia Europeană intenționează să consolideze și să unifice protecția datelor în cadrul Uniunii Europene (UE). Se adresează, de asemenea, exportului de date cu caracter personal în afara UE. Obiectivele principale ale Comisiei de GDPR sunt de a oferi cetățenilor controlul datelor lor cu caracter personal și pentru a simplifica mediul de reglementare pentru afaceri internaționale, prin unificarea regulamentului în cadrul UE.

 “Noua reglementare GDPR urmează să intre în vigoare din anul 2018, ea conducând la schimbări majore privind infrastructura IT a organizațiilor. Conceptul <<Right to be Forgotten>> impus de această reglementare, presupune nu numai ștergerea datelor privind utilizatorii, dar și capacitatea de a demonstra că aceste date au fost efectiv șterse. În contextul GDPR, Veritas se află într-o poziție unică pe piață prin soluțiile pe care le deține în portofoliu.” a concluzionat Vasile Aniculăesei.