Twitter ar fi câștigat mai mulți bani în ultimele luni dacă Elon Musk nu ar fi intervenit. Cel puțin, asta spune compania în comunicatul său privind câștigurile din T2 de acum câteva zile, citându-l pe Musk ca factor în rezultatele sale de venituri, care au scăzut de la an la an la 1,18 miliarde de dolari de la 1,19 miliarde de dolari.
Acesta nu este singurul motiv pentru care Twitter se confruntă cu probleme de venituri. Compania citează, de asemenea, probleme din industria de publicitate – a se vedea performanța slabă a Snap – și mediul economic general. Dar “incertitudinea legată de achiziția în așteptare a Twitter de către un afiliat al lui Elon Musk” este cea mai specifică problemă de pe listă.
Musk a încheiat un acord pentru a cumpăra Twitter în aprilie și a încercat să se retragă din el la doar câteva săptămâni după aceea. În cele din urmă, Musk s-a prezentat la Securities and Exchange Commission în încercarea de a încheia oficial înțelegerea la începutul acestei luni, iar cele două părți se vor întâlni acum în instanță în octombrie. Twitter speră să-l facă pe Musk să continue cu achiziția.
Pentru moment, deși achiziționarea haotică pare a fi ceea ce face mai dificil pentru Twitter de a vinde reclame. Bloomberg a raportat anterior că Twitter încearcă tot posibilul să calmeze îngrijorările advertiserilor cu privire la modul în care Musk ar putea schimba platforma, în timp ce Ad Age a raportat mai recent că drama a trimis vânzările de anunțuri ale companiei în “dezordine”.
Toate acestea fiind spuse, vânzările de anunțuri twitter au crescut în continuare cu 2 procente de la an la an, chiar dacă veniturile totale au scăzut. Dar compania trebuie să crească veniturile din vânzările de anunțuri mult mai repede. Twitter a raportat o pierdere netă de 270 de milioane de dolari, în scădere de la un profit de 66 de milioane de dolari în același trimestru al anului trecut. Cifra veniturilor este mult mai rea atunci când ne uităm la traiectoria de creștere. În aceeași perioadă a anul trecut, veniturile Twitter a crescut cu 74 la sută de la an la an. Acum este în scădere.
Un lucru pentru care Twitter nu îi va da credit lui Musk pentru? Creșterea utilizatorilor săi. Serviciul a raportat că a ajuns la peste 237 de milioane de utilizatori zilnici, în creștere față de 229 de milioane în trimestrul trecut. Acest lucru, desigur, s-a datorat “îmbunătățirilor continue ale produselor”.
Sursa: https://www.theverge.com/2022/7/22/23273922/twitter-q2-2022-earnings-elon-musk-advertisers