Pe măsură ce organizațiile încearcă să își transforme operațiunile de business și să revoluționeze serviciile oferite clienților lor, Digital Transformation (DX) se află în topul agendei celor mai mulți directori din categoria CXO. IDC estimează că volumul cheltuielilor pentru DX ar trebui să se apropie de 7,4 trilioane de dolari între 2020 și 2023, cu un CAGR de 17,5%.
Aproape jumătate din companiile de pe glob sunt împiedicate în procesul lor de transformare digitală de tehnologiile învechite, se arată în Veeam 2020 Data Protection Trends Report, un studiu recent dat publicității de compania Veeam Software. 44% dintre cei care au răspuns chestionarului de cercetare de piață au identificat lipsa de competențe sau de expertiză IT ca o altă barieră în calea succesului acestui proces, iar aproape fiecare companie chestionată a recunoscut că a fost pusă în situația de a face față unor situații în care sistemele au fost inactive. 10% dintre serverele acestor companii au înregistrat întreruperi neașteptate în fiecare an, ceea ce sugerează o necesitate stringentă de a moderniza sistemele de protecție a datelor pentru a permite transformarea digitală. Veeam 2020 Data Protection Trends Report a chestionat responsabili din cadrul a peste 1.500 de întreprinderi la nivel mondial pentru a înțelege abordarea lor curentă cu privire la protecția și gestionarea datelor, precum și modul în care acestea se așteaptă să fie pregătite pentru provocările IT cu care se vor confrunta.
Aproximativ 40% dintre organizațiile chestionate încă se bazează pe sisteme moștenite pentru a-și proteja datele fără a recunoaște efectul negativ pe care îl pot avea asupra afacerii lor. Majoritatea (95%) au declarat că suferă de întreruperi neașteptate, care durează în medie aproximativ 117 minute (aproape două ore). Pentru a pune acest lucru în context, întreprinderile consideră că 51 la sută din datele lor sunt „prioritate înaltă”, spre deosebire de „normal”. Se estimează că o oră de oprire de la o aplicație din categoria celor cu „prioritate înaltă” costă 67.651 USD, în timp ce pentru o aplicație normală costul orar al nefuncționării este de 61.642 USD.
Conform acestui raport, aspectele esențiale ale unei strategii moderne de protecție a datelor se bazează pe utilizarea diverselor capacități bazate pe cloud:
- Capacitatea de recuperare a dezastrelor printr-un serviciu cloud – 54%;
- Posibilitatea de a muta sarcinile de lucru dintr-un cloud în altul – 48% și
- Posibilitatea de a muta sarcinile de lucru de la on-prem la cloud – 50%.
Jumătate din organizații recunosc că serviciile cloud joacă un rol esențial în strategia de protecție a datelor de astăzi și că probabil va crește ca importanță pe măsură ce va trece timpul. Pentru un plan modernizat complet de protecție a datelor, o afacere are nevoie de o soluție cuprinzătoare care să suporte gestionarea virtuală, fizică și în cloud a datelor pentru orice aplicație și orice date din orice tip de cloud.
Alte elemente importante reliefate de Veeam 2020 Data Protection Trends Report:
- 32% dintre respondenți consideră că cea mai importantă provocare care va avea impact asupra companiilor anul viitor este amenințarea cibernetică.
- 42% cred că provocarea cu impact major cu care se confruntă organizațiile este lipsa de personal calificat pentru a demara noi inițiative IT.
- 51% consideră că transformarea digitală poate ajuta compania în care lucrează să îmbunătățească nivelul serviciilor pentru clienți.
- 39% au declarat că motivul cel mai probabil pentru a-și determina organizația să își schimbe soluția principală de backup îl reprezintă capacitatea de a îmbunătăți fiabilitatea copiilor de rezervă.
- 43% dintre companii intenționează să migreze în următorii doi ani către utilizarea backup-ului bazat pe cloud gestionat de un furnizor de servicii Backup as a Service.
Un infografic ce cuprinde principalele elemente ale studiului este disponibil aici.
Sursa: Veeam