Agenția de marketing online Today’s propune, pentru creșterea volumului de vânzări și a eficienței email marketingului în preajma marilor reduceri de la final de an, strategia lead magnet implementată cu succes de mulți advertiseri internaționali si o parte din cei locali. O campanie fundamentată pe această strategie, dacă este planificată și executată corect, poate genera costuri per înscriere foarte mici, de ordinul a 1-2 euro.
O strategie lead magnet este bazată pe principiile reciprocității și schimbului de valori. Astfel, un material interesant și relevant, creat special pentru audiența produselor pe care le are o companie, are o valoare percepută de către consumator mai mare decât unul generalist. Apoi, înscrierea pentru a primi materialul respectiv pe mail produce un alt schimb și se ajunge la o valoare comercială a adresei de mail. Per total, comerciantul și clientul apreciază mai mult o astfel de comunicare la acest nivel.
Mai mult, orice campanie care folosește lead magnet ar trebui construită simplu, cu un mesaj succint și care poate stârni interesul. Cererea din partea comerciantului trebuie să fie concisă și să conțină doar date de care este nevoie pe viitor pentru menținerea comunicării, cum ar fi nume, adresa de mail sau numărul de telefon. Apoi, în cazul difuzării pe web, cum se întâmplă cu majoritatea mesajelor de tipul acesta, este necesară o atenție sporită în ceea ce privește afișarea în pagină în funcție de rezoluția și mărimea monitorului. De asemenea, trebuie acordată o atenție sporită feedback-ului și volumelor de înscrieri ca urmare a valorii oferite.
În strategiile internaționale de tip lead magnet, un schimb precum adresa de mail contra unui ghid informativ reprezintă o practică folosită de foarte mult timp, de la startup-uri la multinaționale. De asemenea, este un instrument foarte bun care ar trebui folosit în cazul produselor care generează vânzări cu un ciclu mare, dar este potrivit și pentru acelea care se vând repede.
Revenind la Black Friday, evenimentul care deschide sezonul cumpărăturilor de iarnă și momentul în care interesul clienților este la cel mai ridicat nivel, conceptul lead magnet capătă și mai multă importanță. În această perioadă, costurile de advertising pentru vânzarea imediată sunt din ce în ce mai mari, iar strategia lead magnet trebuie luată în considerare și planificată cu cel puțin o lună înainte, când costurile per click nu sunt încă la un nivel prea ridicat. Acesta e momentul în care se poate crea o bază de consumatori interesați de brandul propus, iar mai apoi se poate continua comunicarea pe mail. În plus, comerciantul poate construi astfel și o bază de date pe care s-o poată folosi în remarketing.
Strategia lead magnets poate fi mai bine înțeleasă printr-un exemplu. Un magazin online poate crea un “Ghid al cumpărătorului de Black Friday”, care se poate descărca gratuit de pe un micro-site dedicat, în schimbul adresei de mail. Persoanele care descarcă acest ghid sunt, în mod cert, interesate de Black Friday, iar advertiserul construiește astfel o bază de date utilă cu care poate comunica ulterior pentru a-și crește vânzările.