Raiffeisen Bank continuă să redefinească experiența bancară în România. Rezultatele primelor 9 luni ale anului susțin performanțele din zona planificării financiare personale cu ajutorul tabletei Raiffeisen Smart Finance, precum și evoluții semnificative în sfera activităților de daily banking. Am continuat investițiile pentru dezvoltarea de experiențe digitale facile, intuitive și sigure în relația clienților cu banca. Noul flux 100% digital din aplicația de mobile banking Smart Mobile a atras în doar câteva luni de lansare creșteri de 5 ori ale numărului de clienți înrolați digital față de perioada similară din 2023, toți aceștia devenind posesori ai ”Cardului Galben care Face Bine”, noul instrument financiar prin care, cu fiecare tranzacție la POS sau online făcută de clienți, indiferent de sumă, Raiffeisen Bank donează, din fonduri proprii, în contul Asociației Dăruiește Viață pentru construcția unui campus medical.
Am continuat diversificarea soluțiilor destinate susținerii afacerilor, iar pe segmentul Mid-Corporate se află în plină derulare MoonshotX, cel mai ambițios program de scalare internațională a companiilor românești cu cifră de afaceri între 5 milioane și 50 de milioane de euro, realizat de Raiffeisen Bank România în parteneriat cu InnovX, pentru a accelera creșterea și a impulsiona inovația în acest segment vital al economiei.
”În primele 9 luni ale anului ne-am continuat misiunea de a susține clienții în construirea unui viitor financiar stabil, fie că este vorba despre produse de economisire, investiții, pensii sau asigurări. Numărul de clienți care au beneficiat de planificare financiară, simulată direct pe tabletă, a crescut de aproape 4 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. Rezultate excelente avem și în zona de mobile banking. Am accelerat dezvoltarea unui ecosistem complex de servicii și produse complet digitalizate menite să le facă viața mai ușoară clienților noștri, iar numărul clienților înrolați 100% digital a crescut de 5 ori comparativ cu primele 3 trimestre anul trecut” – Zdenek Romanek, Președinte & CEO, Raiffeisen Bank România.
EVOLUȚII CHEIE ÎN PRIMELE 9 LUNI ALE ANULUI 2024
Activele Raiffeisen Bank România au depășit 74,3 miliarde RON în primele 9 luni ale anului, în creștere cu 10% față de perioada similară a anului trecut. Performanța financiară a băncii a rămas solidă, cu un profit de 1.265 milioane RON, iar cheltuielile operaționale au crescut cu 12% față de anul anterior, cu investiții semnificative în formarea și retenția personalului precum și în extinderea echipei în domenii cheie și modernizarea infrastructurii.
Soldul depozitelor a continuat să se consolideze, înregistrând o creștere de 8% față de perioada similara a anului anterior, cu variații pozitive în toate segmentele de clienți. Depozitele persoanelor fizice au crescut cu 11%, iar cele ale IMM-urilor cu 10%. Acest avans semnificativ subliniază încrederea clienților în siguranța și atractivitatea produselor Raiffeisen de economisire.
Soldul creditelor acordate clienților a crescut cu 3% față de anul anterior. Creditele pentru persoanele fizice au înregistrat o creștere de 2%, în special datorită cererii sporite pentru creditele de nevoi personale. În același timp, soldul creditelor pentru persoanele juridice a crescut cu 3%, fiind impulsionat atât de participarea băncii la programele guvernamentale IMM Invest și Invest EU, cât și de oferta standard de credite a băncii.
Pe segmentul Mid-Corporate, în primele trei trimestre ale anului, creșterea soldului de credite a fost de 13% comparativ cu același interval anul trecut, dovadă a angajamentul Raiffeisen Bank de a sprijini dezvoltarea sectorului de afaceri din România.
Soldul total al creditelor acordate în segmentul IMM, în primele 9 luni ale anului curent, este cu 7% mai mare față de aceeași perioadă anul trecut.
Volumele noi de credite IMM INVEST PLUS acordate în primele trimestre ale anului se ridică la 143 milioane de euro, în timp ce volumele de credite noi acordate în programul EIF Microfinanțare și Competitivitate pe segmentul IMM au ajuns la aproximativ 90 milioane de euro.
La finalul trimestrului 3, finanțările acordate prin intermediul programului destinat start-upurilor, factory by Raiffeisen Bank au depășit 30 milioane euro.
Soluții digitale pentru IMM-uri
Creditarea prin intermediul canalelor digitale continuă să susțină creșterea portofoliului de credite acordate clienților IMM, peste 1.100 de clienți Micro au beneficiat în acest an de acces simplu și rapid la credite în valoare de peste 20 milioane euro, fără documente suplimentare și drumuri la bancă.
Un alt pas către digitalizarea companiilor locale a fost prin implementarea cu succes a soluției “3rd party integration”, care presupune integrarea soluției de RaiPOS cu aplicația de ticketing a clientului. Soluția oferă o experiență sigură și rapidă, astfel încât utilizatorii vor reduce semnificativ timpul necesar pentru efectuarea tranzacțiilor.
De aproape 4 ori mai multe planuri financiare personale
Numărul de clienți care au beneficiat de planificare financiară în 2024, simulată direct pe tableta Raiffeisen Smart Finance, a crescut de peste 3,7 ori față de aceeași perioadă a anului trecut.
Procesul de subscriere pentru fondurile de investiții a fost digitalizat complet, oferindu-le clienților o experiență facilă, fie că este vorba despre produse de economisire sau investiții, iar clienții noi și cei care își transferă sau încasează salariul la Raiffeisen Bank beneficiază de dobânzi preferențiale la produsele de economisire.
Totodată, a fost extins portofoliul de asigurări, printre principalele realizări numărându-se dublarea portofoliul de asigurări de viață atașate creditelor ipotecare.
De 5 ori mai mulți clienți înrolați 100% digital
În T3, cu peste 50% mai mulți clienți noi persoane fizice au ales Raiffeisen Bank, comparativ cu primele două trimestre din an.
În iulie, Raiffeisen Bank a lansat o soluție îmbunătățită a procesului de înrolare la distanță prin Smart Mobile. Fluxul are un design nou și este mult mai simplu, înrolarea și deschiderea pachetului de cont curent făcându-se în mai puțin de 8 minute, cu documentație semnată 100% digital. O dată cu această lansare, numărul de clienți achiziționați digital a crescut în T3 de 5 ori față de perioada similară anul trecut (T3 2023).
Totodată, procesul poate fi utilizat și de către colegii din agenții pentru a deservi 1:1 clienții care aleg varianta de înrolare asistată în agenții.
Aplicația și programul de loializare
Peste 1,4 milioane de clienți se loghează lunar în aplicația lor Smart Mobile, iar aproximativ 80% dintre ei au cel puțin 5 logări în fiecare lună. În T3 2024, peste 70.000 clienți persoane fizice au ales să își actualizeze datele pe fluxul digital, în Smart Mobile.
Aplicația de loializare Smart Market a înregistrat la doi ani de la lansare peste 900.000 de utilizatori noi, dintre care 90.000 doar în ultimele 3 luni. Prin intermediul aplicației, clienții persoane fizice au fost recompensați în trimestrul 3 cu cashback și puncte în valoare de 130.000 euro și peste 450.000 vouchere de discount de la cei peste 150 comercianți parteneri.
1 miliard de euro în produse de investiții pe segmentul private banking
Raiffeisen Private Banking a atins pragul de 1 miliard de euro în produse de investiții. Totodată, la începutul anului trecut, Direcția Raiffeisen Private Banking a preluat în coordonare, și activitatea segmentului de clienți Premium Invest, cu active personale în administrare de minim 60.000 euro. Aceștia au acces acum la servicii dedicate, un univers larg de produse financiare și un nivel ridicat de expertiză în investiții prin intermediul unei noi echipe de bancheri personali.
Valoarea totală a activelor administrate în cele două segmente de clienți, Private Banking și Premium Invest, a depășit 3,1 miliarde de euro în primele 9 luni ale anului.
Raiffeisen Private Banking a continuat și în acest an extinderea ofertei de instrumente financiare, care au atras un interes foarte ridicat din partea clienților.
Anul acesta, Direcția de Private Banking a Raiffeisen Bank România a adăugat în oferta investițională obligațiuni corporative denominate în dolari, precum și 2 fonduri de investiții internaționale axate pe sustenabilitate:
- Raiffeisen Smart Energy – fond de acțiuni denominat în euro, care investește la nivel global în acțiuni ale companiilor ce oferă soluții sau produse de energie inteligente pentru reducerea gazelor cu efect de seră sau în companii care au fost clasificate drept sustenabile;
- Raiffeisen Dollar-ShortTerm – fond de obligațiuni internaționale pe termen scurt-mediu, denominat în dolari.
Premiat în repetate rânduri de către unele dintre cele mai prestigioase publicații internaționale, Raiffeisen Private Banking a primit și anul acesta reconfirmarea statutului Romania’s Best International Private Bank la evenimentul Euromoney Global Private Banking Awards 2024.
Raiffeisen Leasing: dublare a volumelor noi de business și stabilitate în performanța portofoliului
Perioada ianuarie-septembrie 2024 a însemnat pentru Raiffeisen Leasing IFN SA o creștere cu 110% a volumelor noi de business față de aceeași perioadă a anului anterior. Principalele categorii de active finanțate care au contribuit la această creștere au fost atât cele destinate activităților din domeniul transportului intern și internațional, cât și vehiculele și echipamentele din categoria activelor “verzi”, confirmând preocuparea pentru acordarea de finanțări sustenabile. Totodată, rata creditelor neperformante rămâne la un nivel scăzut, ceea ce reflectă stabilitatea portofoliului de finanțări acordate.
Raiffeisen Leasing a înregistrat la finalul T3 din 2024 active totale de peste 385 milioane euro, iar portofoliul de finanțări acordate clienților a crescut cu 35% față de nivelul înregistrat la 31 decembrie 2023.
RAM: active de peste 1 miliard de euro
SAI Raiffeisen Asset Management (RAM), compania specializată în administrarea fondurilor de investiții a grupului Raiffeisen în România, a depășit 1,06 miliarde euro în active totale aflate în administrare, din care Raiffeisen Romania Dividend, fond care investește preponderent în acțiuni locale, listate la Bursa de Valori București, a depășit 134 milioane de euro.