Schimbările din industria asigurărilor au crescut mult în ultimii ani. Perturbarea economică, pandemia COVID-19 și chiar problemele lanțului global de aprovizionare au contribuit la schimbări majore în modurile fundamentale de a face afaceri.

Asigurătorii care speră să rămână profitabili și relevanți în era digitală se confruntă cu numeroase provocări. Pe lângă aceste provocări, totuși, există oportunități de inovare.

Provocări curente

Compania de asigurări se confruntă cu mai multe provocări.

Pierderea încrederii. Clienții asigurați sunt sceptici cu privire la serviciile și produsele oferite.
Noi reglementări care răstoarnă modelele de afaceri. Practicile și procedurile standard din industrie nu au fost adaptate cu cele mai recente reglementări guvernamentale.
Dificultate în reținerea și atragerea talentului. În următorii 50 de ani, peste 50% din forța de muncă actuală se va pensiona, iar compania trebuie să o înlocuiască.
Costuri în creștere. În ciuda creșterii prețurilor, nu toate produsele și serviciile sunt profitabile din cauza economiei în schimbare.
Creșterea așteptărilor clienților. Nevoile și preferințele clienților evoluează, în parte din cauza experiențelor superioare din alte părți.

Sunt tendințele din industrie – atât generale, cât și specifice tehnologiei – capabile să ajute la depășirea provocărilor?

Tendințe generale

Asigurare încorporată. Această tendință perturbă modelul actual de cumpărare de la agenții de asigurări, uneori „excluzând chiar și companiile cu mai multă experiență”.
Integrarea asigurărilor cu sănătatea. Pe măsură ce ambele încearcă să adopte o abordare mai proactivă, preventivă, asigurătorii devin mai orientați pe clienți.
Un accent pe durabilitate. Asigurătorii joacă un rol esențial în sustenabilitate.
Fuziuni și achiziții care vizează companiile InsurTech. Deși activitatea generală M&A, Deloitte prevede o revitalizare, în special pentru companiile InsurTech.

Tendințe Tehnologice

Asigurările au fost caracterizate ca pline de dinozauri digitali. Multe companii se bazează pe tehnologie învechită. Cu toate acestea, tehnologia pot propulsa afacerile în epoca modernă.

Evitarea redundanței datelor. Multe companii integrează tehnologii vechi și sisteme pentru minimizarea redundanței datelor și a reduce investițiile inutile în tehnologie.
Personalizare. Cunoașterea nevoilor și dorințelor clienților este necesară, iar industria prioritizează predicția, prevenirea și intervenția riscurilor. Personalizarea îmbunătățește și experiența generală a unui client.
Conexiuni între sistemele interne și serviciile externe. Utilizarea API-urilor (sau a interfețelor programelor de aplicație) le permite asigurătorilor să reducă decalajul intern/extern, facilitând extinderea rapidă a ofertelor de servicii și reducerea timpului de lansare pe piață.
Experiențe omnicanal. Clienții doresc tot mai mult același nivel de experiență și coeziune în fiecare punct de contact, de la apeluri telefonice la o aplicație mobilă și la site-ul afacerii.
AI. Inteligența artificială va domina și asigurările și este crucial să se descopere cum o să fie folosită cât mai util.

Protejează viitorul și adoptă schimbarea

Companiile trebuie să valorifice atât tendințele generale, cât și cele specifice tehnologiei în avantajul lor pentru a aborda provocările cu care se confruntă.
Pregătirea cu adevărat pentru viitor va implica nu numai valorificarea tendințelor care au sens pentru afacere, ci și implementarea lor într-un mod atent și durabil, folosind tehnologia care poate crește odată cu afacerea.

Prin parteneriatul cu Liferay, SolvIT Networks aduce în România, pe lângă unul din cele mai avansate portale din piață și un portofoliu vast cu servicii de înaltă calitate, specializate în implementarea și personalizarea avansată a portalelor pe nevoile clienților.