Dimensiunea pieței soluțiilor de Internet of Things destinate sectorului de retail este de așteptat să ajungă la 182,04 miliarde USD până în 2028, înregistrând un CAGR de 26,0% în perioada prognozată, potrivit unui nou raport al Grand View Research. Creșterea poate fi atribuită adoptării de tehnologii conectate de către comercianții cu amănuntul ca răspuns la ofensiva site-urilor de comerț electronic. Reducerea costurilor pentru senzorii hardware și IoT, cererea pentru o experiență de cumpărături fără probleme și acceptarea tot mai mare a plăților inteligente sunt factorii așteptați să alimenteze în continuare creșterea Internet of Things (IoT) pe piața cu amănuntul.

Schimbarea majoră în optimizarea operațiunilor cu amănuntul declanșează adoptarea IoT. Retailerii experimentează cu IoT, care le permite să determine istoricul achizițiilor și profilul clientului prin sincronizare cu dispozitive purtabile. Adoptarea unor standarde comune și proliferarea dispozitivelor conectate sporesc creșterea capacităților compatibile cu IoT în industria de retail. Mai mult, tehnologia oferă capabilități și îmbunătățiri extinse în sectorul comerțului cu amănuntul și le permite comercianților cu amănuntul să exploreze comportamentul clienților, să optimizeze productivitatea și să creeze noi modele de afaceri.

Dispozitivele IoT ajută și la operațiunile back-end ale comercianților cu amănuntul, cum ar fi planificarea operațiunilor logistice eficiente. Senzorii conectați la IoT, trackerele GPS și etichetele RFID urmăresc mișcarea mărfurilor în timp real, asigurând o gestionare fără probleme a lanțului de aprovizionare. Acest lucru previne, de asemenea, deteriorarea, deteriorarea sau pierderea bunurilor în timpul transportului, benefice în principal pentru produsele alimentare perisabile. Informațiile în timp real despre vreme, condițiile de trafic și viteza vehiculelor permit o operare logistică inteligentă. Mai mult, factori precum gestionarea eficientă a stocurilor, reducerea erorilor umane, depășirea minimă și lipsa de produse, precum și controlul asupra condițiilor de stocare determină cererea de dispozitive IoT în depozitele magazinelor.

IoT oferă comercianților cu amănuntul o oportunitate de a dezvolta un ecosistem îmbunătățit care conectează lumea digitală cu cea fizică. Retailerii folosesc avantajul gamei largi de produse conectate prin adoptarea unei platforme de integrare. Mai mult, dispozitivele inteligente reduc timpul de cumpărare al clienților și oferă o experiență de cumpărături perfectă. Comercianții cu amănuntul evoluează încet pentru a explora modalități avansate de conectare cu dispozitive inteligente, cum ar fi smartphone-uri și ceasuri inteligente, pentru a îmbunătăți experiența în magazin.

Europa este al treilea cel mai mare adoptator de IoT, urmată de America de Nord și Asia-Pacific. Germania, Marea Britanie, Franța și Italia sunt în fruntea adoptării tehnologiilor avansate de vânzare cu amănuntul. Prezența mărcilor multinaționale de vânzare cu amănuntul, cum ar fi H&M și ZARA, a alimentat în continuare cererea de soluții IoT în magazinele de vânzare cu amănuntul. Aceste companii investesc în tehnologii digitale pentru a satisface cererea în continuă schimbare a clienților. Recent, H&M a anunțat că tehnologia RFID va fi implementată în mai multe magazine în următorii ani. Compania a implementat deja platforma IoT Azure în magazinele sale emblematice.

Iată câteva elemente-cheie ale studiului:

  • Segmentul software este de așteptat să înregistreze cel mai rapid CAGR de peste 27% din 2021 până în 2028. Accentul crescând asupra software-ului de analiză, cum ar fi analiza video, este de așteptat să impulsioneze creșterea segmentului
  • Balizele (beacon-urile) câștigă o tracțiune semnificativă datorită adoptării lor ridicate de către comercianții cu amănuntul pentru a crește implicarea clienților, sporind astfel loialitatea și vânzările. Ca rezultat, segmentul de balize este prevăzut să înregistreze o rată de creștere puternică în perioada prognozată
  • Cererea în creștere pentru plata ca serviciu (PaaS) și soluțiile bazate pe cloud pentru terminalele POS este de așteptat să ofere oportunități de creștere ridicate pentru serviciile gestionate
  • Datorită importanței tot mai mari a comerțului cu amănuntul omnichannel pentru a supraviețui concurenței intense, mai mulți comercianți cu amănuntul din regiunea Asia Pacific se concentrează pe consolidarea și adăugarea de valoare platformelor lor digitale pentru a satisface nevoile clienților locali

Sursa: Grand View Research