În contextul cererii tot mai mari de achiziționare a biletelor pentru evenimentele din țară, OLX – cea mai mare platformă de anunțuri generaliste din România – inițiază un demers de informare și de creștere a gradului de conștientizare cu privire la bunele practici, când vine vorba de cumpărarea biletelor la concerte și evenimente.

Odată cu perioada verii, românii sunt dornici să participe la cât mai multe concerte, festivaluri sau evenimente în aer liber, la care au posibilitatea de a-și vedea artiștii preferați. Cei interesați sunt încurajați să cumpere biletele pentru concertele preferate de pe platformele dedicate, anunțate de organizatori, în măsura în care acest lucru este posibil. Cu toate acestea, pentru anumite evenimente cererea este foarte mare și utilizatorii platformelor precum OLX, aleg să pună în vânzare biletele achiziționate.

În cazul în care utilizatorii platformei OLX își doresc să achiziționeze bilete la concerte și evenimente sociale listate de către alți utilizatori în cadrul site-ului, platforma oferă soluții pentru cumpărarea biletelor în siguranță:

  1. Informațiile de pe bilet trebuie verificate și se recomandă ca utilizatorii să studieze cu atenție biletul și să verifice elementele de securitate, hologramele sau codurile unice, dacă există. De asemenea, este important să compare biletul cu imaginile de referință ale biletelor autentice pentru evenimentul respectiv, ce se pot găsi online.
  2. Este important de solicitat vânzătorului dovada de achiziție printr-o copie a chitanței sau a facturii pentru a verifica corespondența cu numele vânzătorului, data și locația evenimentului.
  3. Dacă utilizatorul a stabilit să cumpere biletul de la un vânzător și a ajuns la un acord cu acesta, vânzătorul ar trebui să trimită un acord scris sau o confirmare a tranzacției prin e-mail sau mesaje text. Acest document poate servi drept dovadă în cazul în care apar dispute ulterioare cu privire la disponibilitatea biletului.
  4. În orice situație sau tentativă de fraudă pe care utilizatorii o observă, aceștia sunt încurajați să contacteze echipa de suport OLX.

“Este foarte important pentru noi să fim aproape de utilizatorii noștri în orice situație și îi îndemnăm să apeleze la echipa noastră de suport pentru orice problemă sau suspiciune. Recomandăm utilizatorilor să nu părăsească Chatul OLX și să mențină discuțiile în platforma noastră, pentru a se putea bucura de un mediu sigur de comunicare.” declară Dragoș Matei, Product Manager Goods OLX România

“Încurajăm utilizatorii OLX să fie vigilenți și să respecte sfaturile noastre atunci când tranzacționează pe platformă. De asemenea, îi invităm pe aceștia să raporteze orice fel de neregulă pe adresa contact@olx.ro și noi vom lua măsurile care se impun necesare, conform politicii noastre. Suntem în contact direct cu autoritățile statului pentru a combate tentativele de fraudă.” declară Valentina Oprea, Customer Support Manager OLX România

  1. Citirea termenilor și condițiilor din cadrul platformei.

Compania OLX are dreptul să elimine de pe platformă potențialele anunțuri frauduloase în baza notificării făcute de organizatorii oficiali ai evenimentelor, conform secțiunii Termeni și Condiții, din cadrul platformei.

Pentru a proteja utilizatorii, OLX a inițiat diferite campanii de informare cu privire la metodele de fraudă online, dar și sfaturi pentru descoperirea și evitarea acestora.

https://ajutor.olx.ro/olxhelpro/s/article/expunerea-metodelor-de-fraudare-fenomenul-phishing-cum-sa-eviti-momelile-online-V38