După două trimestre consecutive de declin, piața mondială a tabletelor a înregistrat o creștere de 18,6% în al doilea trimestru al anului 2020 față de perioada similară a anului trecut, cu livrări în valoare totală de 38,6 milioane de unități, conform datelor preliminare ale International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker. Având în vedere că blocajele legate de COVID continuă să restricționeze multe activități, consumatorii au apelat la tablete pentru divertisment, afaceri și e-learning.

Apple a livrat 12,4 milioane de unități în Q2/2020 pentru a prelua din nou poziția de top. Pe măsură ce problemele logistice s-au diminuat, vânzătorul a fost capabil să livreze un număr mare de echipamente pe canal și să înregistreze o creștere de 1,3% față de Q2/2019. iPad-ul de 10,2 inci continuă să fie cel mai bun produs vândut de Apple datorită prețului accesibil și capacității de conectare la o tastatură. iPad Air și cel mai recent iPad Pro au reușit să mențină ritmul.

Samsung și-a menținut poziția secundă și a înregistrat o creștere a livrărilor de 42,5% față de perioada similară a anului trecut. Compania a reușit să livreze 7 milioane de unități în trimestrul analizat. O mare parte din această creștere este atribuită restabilirii stocurilor și cererii mari din comenzile generate de șederea la domiciliu.

Huawei a livrat 4,8 milioane de unități în trimestrul 2 cu o creștere de 43,5% față de perioada similară a anului trecut. Compania a reușit să obțină mai mult de două puncte în cota de piață, comparativ cu Q2/2019, în principal datorită portofoliului său echipamente Android cu tastatură detașabilă. Focusul vânzătorului pe produsele cu tastatură detașabilă și cu platformă Windows a trecut în plan secund datorită concurenței acerbe a laptopurilor tradiționale atât din punct de vedere al prețului, cât și al performanței. Huawei a continuat să se confrunte cu probleme semnificative în afara Chinei, cu toate acestea a reușit să înregistreze o creștere față de perioada similară a anului trecut atât în ​​Europa, cât și în restul zonei Asia/Pacific.

Amazon.com a recâștigat poziția a patra, cu o creștere de 52,0% față de perioada similară a anului trecut. De asemenea, compania și-a crescut cota de la 7,3% în Q2/2019 până la 9,3% în ultimul trimestru. În încercarea de a profita la maxim de situație, vânzătorul a lansat, de asemenea, noi tablete Fire HD de 8 inci cu procesor și stocare îmbunătățită pentru a satisface utilizatorii aflați în căutare de dispozitive ieftine pentru consumul de conținut.

Lenovo a terminat trimestrul pe poziția a cincea, înregistrând o creștere de 51,0% față de perioada similară a anului trecut, livrând 2,8 milioane de unități. Portofoliul divers al producătorului l-a ajutat să intre în toate piețele de pe glob, cu toate acestea, tabletele sale low-end par să fie cele mai căutate dispozitive. În trimestrul actual Lenovo a reușit să gestioneze creșterea în toate regiunile, cu excepția Chinei, datorită concurenței puternice din partea Huawei.

Sursa: IDC