LifeSize s-a impus drept una dintre companiile inovatoare în domeniul soluțiilor de teleconferință. În anul 2005, LifeSize a lansat prima soluție High Definition, iar în 2014 a fost prima companie care a realizat o soluție end-to-end de teleconferință în cloud. Comparativ cu variantele tradiționale de teleconferință “on premises” , soluțiile în cloud pot avea costuri reduse cu peste 70%. LifeSize este o companie independentă din grupul Logitech, valoarea achiziției din 2009 fiind de 405 milioane. Cu prilejul unui eveniment organizat la București, am stat de vorbă cu Marco Michieluzzi (Sales Director Central Europe & Turkey – LefeSize) despre orientarea spre zona de cloud a companiei.

Avantajele unei soluții de teleconferință în cloud sunt multiple. Printre acestea se numără gestionarea unitară a conturilor și a drepturilor de acces, precum și posibilitatea de a  se conecta la soluție diverse tipuri de utilizatori (angajați, parteneri de afaceri, candidați pentru diverse posturi din companie, în cazul în  care se realizează interviul prin sistemul de teleconferință etc.). De asemenea, compania care implementează soluția în cloud nu mai trebuie să investească în soluții accesorii pe zona de securitate, toate acestea fiind deja încorporate în soluția oferită de LifeSize (e.g. firewall, soluții de criptare etc. ).  ” a precizat Marco Michieluzzi, Sales Director Central Europe & Turkey – Lifesize.

Adopția soluțiilor în cloud

L-am întrebat pe Marco, dacă a constatat diferențe majore între adopția soluțiilor în cloud în regiunea sa vs. țările dezvoltate: “Fără îndoială există piețe mature în ceea ce privește adopția cloudului, cum ar fi USA, Marea Britanie sau Germania. Cu toate acestea, piețe precum România prezintă un potențial imens pentru noi, înregistrându-se un trend foarte bun pentru adopția soluțiilor de acest tip. Flexibilitatea și costurile mai reduse în raport cu soluțiile <<on premises>>  sunt principalele motive care au condus la creșterea gradului de adopție. Suplimentar, cloudul a permis și companiilor mici să implementeze soluțiile de teleconferință profesionale LifeSize. În varianta <<on premises>> costurile erau destul de prohibitive pentru această categorie de companii.

Strategia LifeSize                

“Principalele direcții de dezvoltare ale companiei privesc zona de mobilitate și cloud. În aceste zone, considerăm că se vor înregistra mai importante evoluții tehnologice pentru soluțiile de teleconferință. Suplimentar, vom investi în parteneri și ne bucurăm că Veracomp este unul dintre cei mai mari parteneri din regiune. Veracomp este cel mai bun Value Added Partner din România, având o echipă de profesioniști capabilă să răspundă prompt cererilor resellerilor și clienților locali. a completat Marco Michieluzzi.

Veracomp Europe a fost înființat in 2007, iar de atunci a înregistrat o evoluție permanent ascendentă. De la începutul activității, Veracomp a implementat un model specific pentru businessul de distribuție.

Atunci când am deschis Veracomp în România am realizat prima investiție într-un sistem de teleconferință LifeSize. A fost una dintre investițiile care s-au recuperat cel mai rapid. Călătoriile prin țară la parteneri au fost înlocuite cu teleconferințe, înregistrând astfel o importantă economie de timp și o reducere de costuri. Soluția LifeSize și-a găsit multiple utilizări de-a lungul timpului: traininguri pentru parteneri și clienți, asistență tehnică la distanță, interviuri de angajare și multe altele.” a precizat Călin Matei, CEO – Veracomp.