LG Electronics (LG) a publicat rezultatele unor cercetari menite sa identifice si sa analizeze comportamentul de vizionare TV. Aceste cercetari s-au desfasurat in cooperare cu IPSOS, compania de cercetari de opinie si de studii de piata globala. Studiul a descoperit ca, in medie, doar 4% dintre americani si francezi privesc televizorul drept din fata. In plus, studiul a descoperit ca mai mult de jumatate din respondenti privesc televizorul la un unghi de peste 15° fata de centru. De asemenea, 55% au observat o descrestere a calitatii imaginii in momentul mutarii intr-o alta pozitie de vizionare.
IPSOS a facut acest studiu pe un esantion de 100 de gospodarii din Statele Unite si Franta, intre 18-31 ianuarie 2017. Toate gospodariile participante la studiu aveau mai mult de trei membri in familie si televizoare LCD cu diagonale de 40 inch (1 m) sau mai mari.
Conform sondajului, 55% dintre participanti au observat modificari ale calitatii imaginii, in functie de unghiul in care era vizionat ecranul. Respondentii aveau o distanta medie de vizionare a televizorului sub cinci metri, aproape 60% dintre acestia privind de la o distanta intre unu si trei metri.
Multi experti si critici TV sunt de acord ca unghiul de vizionare TV poate avea un impact semnificativ asupra calitatii imaginii. Desi cele mai recente televizoare LCD premium ofera culori imbunatatite, negru mai profund si contrast mai mare, calitatea vizionarii din privinta unghiului pot varia mult de la un produs la altul, datorita diferentelor de capacitate tehnologica si panourilor folosite in constructia TV-ului. De exemplu, televizoarele LG Nano Cell SUPER UHD din 2017 ofera telespectatorilor aceeasi imagine la un unghi de pana la 60° fata de centru. Prin contrast, televizoarele conventionale Quantum Dot LCD au o plaja de culori ce poate fi micsorata cu pana la 58% in momentul vizionarii dintr-un unghi de 60° fata de centru, conform testelor LG.
Rezultatele celui mai recent studiu IPSOS confirma si intaresc descoperirile anterioare facute in Japonia si Statele Unite cu privire la importanta unghiurilor de vizionare TV, studii realizate de catre Japan Ergonomics Societysi, respectiv, CBS Vision.
„Acest nou studiu asupra obiceiului de vizionare al consumatorilor subliniaza directia corecta pe care am luat-o – focusare pe tehnologia NanoCell ce ofera aceeasi calitate maxima a imaginii din aproape orice unghi de vizionare si integrarea acestei tehnologii pe toata gama de televizoare LG SUPER UHD. Cum televizorul reprezinta centrul ecosistemului de divertisment al familiei, acesta este dedicat vizionarii simultane de catre mai multe persoane, astfel toti membrii familiei se vor bucura de o imagine foarte buna indiferent din unghiul din care se uita la televizor. Astazi, unghiurile mai mari de vizionare sunt cheia crearii celei mai bune experiente video cu putinta, pe masura ce producatorii reduc diferentele de contrast si de reprezentare a culorii, gratie tehnologiilor imbunatatite de afisare” a declarat Sorin Spinu, Country Manager LG.