- Revenire la profit în T3 – cu un venit înainte de impozitare (excluzând taxele contabile altele decât în numerar pentru fuziuni și achiziții) de 397 milioane USD, un venit înainte de impozitare raportat de 320 milioane USD, în creștere cu 17% față de anul precedent și un venit net de 300 milioane USD – după ce restructurarea și taxele unice au provocat pierderi în T2
- Venitul înregistrat a fost de 12.9 miliarde USD, în scădere cu 8% comparativ cu anul precedent și cu 2% la o monedă invariabilă
- Lenovo și-a finalizat rapid planul de restructurare, urmând să livreze economii în valoare de 650 milioane USD în a doua jumătate a anului și de 1,35 miliarde USD anual
- Lenovo și-a îndeplinit obiectivele stabilite de a obține rentabilitate la nivelul segmentului Mobile pe durata a 4-6 trimestre după finalizarea tranzacției Motorola și urmează să înregistreze un venit de 5 miliarde USD în segmentul Enterprise, raportat la o monedă invariabilă
- Cota de piață pentru segmentul PC a Lenovo a crescut, ajungând la un nivel record de 21,6%*
- Rezultatul pe acțiune de bază este de 2,71 US cenți sau de 21,01 HK cenți
Grupul Lenovo a anunțat de curand rezultatele obținute în al treilea trimestru fiscal încheiat la 31 decembrie 2015. Venitul trimestrial înregistrat a fost de 12,9 miliarde SD, în scădere cu 8 procente comparativ cu anul precedent, sau cu 2 procente față de același an raportat la o monedă invariabilă. Venitul înainte de impozitare înregistrat în al treilea trimestru, excluzând taxele contabile altele decât în numerar pentru fuziuni și achiziții în valoare de 77 milioane USD, a fost de 397 milioane USD, în vreme ce venitul înainte de impozitare raportat a urcat la 320 milioane USD, în creștere cu 17%, depășind estimările analiștilor. Venitul net a fost de 300 milioane USD, cu 19% mai mare, și acesta depășind previziunile.
Măsurile ferme de realiniere anunțate de Lenovo în luna august 2015 sunt pe cale să contribuie la obținerea unor economii de 1,35 miliarde USD pe întreg anul la o rată curentă. Aceste economii oferă companiei Lenovo o structură de costuri care este considerabil mai redusă comparativ cu altele asemănătoare. Îmbinată cu execuția solidă a acesteia și o serie de inovații în curs de lansare, Lenovo își transformă modelul de business, procesele și organizația, poziționându-se astfel încât să mențină o activitate sănătoasă chiar și în contextul actual.
“Deși am fost afectați de o încetinire globală macro-economică, fluctuații valutare la nivelul unor piețe cheie și un declin al pieței de PC-uri, în ultimul trimestru Lenovo a reușit să obțină un profit record și să-și îndeplinească angajamentul de a transforma segmentul Mobile”, a declarat Yuanqing Yang, președinte și CEO Lenovo. „În perioada următoare, la nivelul activității de PC-uri, vom valorifica tendința de consolidare, tendința de înlocuire a PC-urilor de larg consum, precum și oportunitățile în materie de categorii de produse inovatoare pentru a genera creștere. La nivelul segmentului Mobile, ne vom extinde și ne vom dezvolta eficiența pentru a accelera creșterea în piețele emergente, pentru a pătrunde în piețele mature cu produse inovatoare și branduri premium și ne vom extinde pe piața deschisă din China cu un portofoliu de produse mai puternic. În final, în ceea ce privește segmentul Enterprise, vom îmbina tehnologiile de top și parteneriatele strategice pentru a genera o creștere profitabilă”.
Profitul brut înregistrat de companie în al treilea trimestru fiscal a scăzut cu 10% comparativ cu anul precedent ajungând la 1,9 miliarde USD, în vreme ce marja brută a stagnat la 14,6%. Profitul operațional înregistrat în acest trimestru a fost de 379 milioane USD. Rezultatul pe acțiune la nivelul T3 a fost de 2,71 US cenți sau 21,01 HK cenți. Rezervele de datorii nete însumează 49 milioane USD la 31 decembrie 2015.
Evoluția generală la nivelul Grupurilor Business**
La nivelul Grupului PC, sau PCG, care include PC-uri și tablete Windows, vânzările trimestriale înregistrate de Lenovo au fost de 8 miliarde USD, în scădere cu 12%, cu un venit înainte de impozitare de 405 milioane USD, în scădere cu 18 procente comparativ cu anul precedent. Încetinirea mai puternică decât a fost estimată la nivelul pieței de PC-uri și fluctuațiile cursului de schimb au afectat rezultatele grupului în acest segment. Marja de venit înainte de impozitare de 5 procente a fost relativ stabilă, micșorându-se cu 0,4 puncte față de anul precedent, ceea ce demonstrează capacitățile operaționale ale Lenovo.
Lenovo a rămas în continuare pe prima poziție pentru al 11-lea trimestru succesiv. Compania a obținut o cotă de piață record de 21,6 procente, distanțându-se de producătorul care ocupă locul 2. Lenovo a livrat 15,4 milioane de PC-uri în acest trimestru, cu un spor de 6,7 puncte față de declinul înregistrat la nivelul întregii piețe de 10,9 procente. La nivelul segmentului de bunuri de larg consum la nivel global, Lenovo a înregistrat o cotă de piață de 19,7%. În China, cota de piață a Lenovo a crescut cu 1,7 puncte, ceea ce i-a permis pentru prima dată să depășească pragul de 40% în ceea ce privește cota de piață. Lenovo intenționează să valorifice consolidarea la nivelul industriei, revitalizarea comercială puternică generată de Windows 10 și noi produse convertibile și detașabile incredibile pentru a-și crește cota de piață și pentru a-și îndeplini obiectivul de 30% cotă de piață globală în segmentul PC-uri, menținând în același timp o rentabilitate puternică.
La nivelul Grupului de Business Mobile, sau MBG, care include produse realizate de Motorola, telefoane mobile cu marca Lenovo, tablete Android și televizoare smart, Lenovo și-a îndeplinit angajamentul de a atinge rentabilitatea pe durata a 4-6 trimestre după achiziționarea Motorola, aplicând o strategie de restructurare de succes și obținând o performanță puternică la nivelul Piețelor Emergente în afara Chinei. Vânzările trimestriale la nivelul acestui segment au fost de 3,2 miliarde USD, în scădere cu 4% comparativ cu T3 al anului fiscal 2014-15, care a inclus și rezultatele obținute de Motorola pe două luni. Motorola a contribuit cu 2 miliarde USD la veniturile Lenovo pe segmentul MBG. Pierderile totale înainte de impozitare înregistrate în segmentul MBG au fost de 30 de milioane USD, cu o marjă de pierdere înainte de impozitare de 0,9 procente, mai mare cu 7,2 puncte comparativ cu trimestru anterior.
Volumul total de telefoane smart a scăzut cu 18,1% față de anul precedent, înregistrându-se vânzări de 20,2 milioane de unități. În afară Chinei, Lenovo a înregistrat o rată de creștere de 15 procente față de anul anterior, generată de Piețele Emergente din afara Chinei. De asemenea, Lenovo a înregistrat o creștere extraordinară în livrările de telefoane smart în India și Indonezia, care au crescut cu 206, respectiv 318 procente. În ultimul trimestru, 75% din volum a fost înregistrat în afara Chinei; în acest trimestru, acesta a crescut la 83%. De asemenea, livrările Motorola au crescut cu 25% de la un trimestru la celălalt, demonstrând o mai mare stabilizare. În China, restructurarea Lenovo a început să-și arate avantajele. Iar noua strategie solidă bazată pe două branduri – cu principalele branduri Lenovo Moto și Lenovo Vibe – va genera consecvență și eficiență la nivelul activității de telefoane smart.
La nivelul Grupului Business Enterprise, sau EBG, care include servere, stocare, software și servicii comercializate sub brandurile ThinkServer și System x, vânzările au atins o valoare de 1,3 miliarde USD, în creștere cu 8% față de anul precedent și cu 12 procente față de trimestrul anterior. System x a înregistrat vânzări de aproximativ 1 miliard USD. Venitul înainte de impozitare raportat, care a inclus taxele contabile altele decât în numerar pentru fuziuni și achiziții, a fost unul negativ de 14 milioane USD, îmbunătățindu-se atât anual cât și secvențial. Activitatea EBG a fost profitabilă din perspectivă operațională la nivelul acestui trimestru. Mai mult, acest segment a livrat profituri mai mari precum și un venit operațional înainte de impozitare mai mare în fiecare trimestru de la achiziționarea System x.
Această performanță a fost generată de beneficiile obținute pe piața produselor de hiper-scalare din China. EBG și-a stabilizat activitatea tradițională centrată pe centre de date, atacând oportunitățile de cloud, produse de hiper-scalare și hiper-convergente. În ceea ce privește parteneriatele, noile colaborări cu producători de software și servere hiper-convergente – Nutanix, Red Hat și, mai recent, SAP – sunt promițătoare și vor face diferența în ceea ce privește oferta Lenovo, consolidându-i competitivitatea. Lenovo își urmează planul către atingerea obiectivului de 5 miliarde USD la nivelul segmentului Enterprise în anul fiscal 2015-16, raportat la o monedă invariabilă.
Evoluția geografică
În China, vânzările consolidate înregistrate în al treilea trimestru fiscal au scăzut cu 14 procente comparativ cu același trimestru din anul precedent la 3,5 miliarde USD, reprezentând 27% din vânzările globale ale Companiei. Marja de venit înainte de impozitare s-a micșorat cu 1 punct ajungând la 4,7 procente comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.
În ceea ce privește segmentul de PC-uri, China a înregistrat o cotă de piață de 40%. În segmentul Mobile, au fost luate măsuri pentru a îmbunătăți performanța la nivelul canalelor. Implementarea noi strategii bazată pe două branduri și portofoliul de produse îmbunătățit contribuie deja la îmbunătățirea performanței în segmentul Mobile. Profitul la nivelul segmentului Enterprise a crescut cu 30% datorită livrărilor mari de produse ThinkServer către clienți cu necesități de hiper-scalare precum Baidu, Alibaba și Tencent, ceea ce a permis Lenovo să se mențină pe prima poziție la nivelul pieței de servere x86 din China.
În regiunea Asia Pacific, Lenovo a înregistrat vânzări la nivelul regiunii în valoare de aproximativ 2 miliarde USD sau reprezentând 15% din vânzările globale ale Lenovo, în vreme ce marjele operaționale au scăzut cu 4,4 puncte la 1,0 % comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, în principal datorită micșorării pieței de PC-uri din Japonia și a impactului fluctuațiilor valutare.
În segmentul PC, Lenovo și-a menținut prima poziție cu o cotă de piață de 18,9 procente, în creștere cu 2,8 puncte față de anul anterior. Această performanță a fost influențată de India unde s-a înregistrat o creștere de 55 de procente comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Divizia Mobile a înregistrat o creștere masivă a livrărilor de telefoane smart de 123 procente la nivelul regiunii, generată de o evoluție puternică în India și Indonezia, unde vânzările au crescut cu 206 procente, respectiv 318 procente. În final, la nivelul activității Enterprise s-a înregistrat o creștere a cotei de piață și o profitabilitate îmbunătățită.
În Europa, Orientul Mijlociu & Africa, Lenovo a înregistrat vânzări consolidate în valoare de 3,5 miliarde USD în al treilea trimestru, cu o scădere de 15 procente comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, din cauza fluctuațiilor schimbului valutar și a unei piețe de PC-uri slabă. EMEA a reprezentat 27% din vânzările totale globale ale Lenovo. Marja de venit înainte de impozitare a fost de 1,7 procente, în scădere cu 1,3 puncte față de anul precedent.
Lenovo s-a menținut pe a doua poziție la nivelul pieței de PC-uri în regiune, cu o cotă de piață de 19,4%. În segmentul de PC-uri de larg consum, compania s-a poziționat pe primul loc pentru al optulea trimestru la rând. La nivelul segmentului Mobile, Lenovo a înregistrat 4,7 milioane de livrări, cu 48 de procente mai mult comparativ cu anul precedent. Lenovo a investit resurse pentru a continua stabilizarea rezultatului final la nivelul segmentului Enterprise.
La nivelul Americilor, Lenovo a înregistrat o scădere a vânzărilor consolidate de 7 procente comparativ cu anul precedent ajungând la o valoare de aproximativ 3,9 miliarde USD în T3. Acestea au reprezentat 31% din vânzările totale globale ale Lenovo. Profitul operațional înregistrat în regiune a fost de 76 milioane USD, comparativ cu o pierdere de 22 milioane USD înregistrată în aceeași perioadă a anului trecut. Marja de profit operațional a fost de 1,9 procente. Această îmbunătățire în performanță s-a datorat unor măsuri recente de realiniere a activității generale și de restructurare implementate în Brazilia și America Latină.
Pe plan regional, cota de piață pentru segmentul de PC-uri a crescut de la 1,9 puncte procentuale înregistrate anul trecut la 13,1 procente, conform estimărilor preliminare la nivelul industriei. Performanța solidă a fost generată de o creștere solidă a pieței de PC-uri din SUA, unde livrările au crescut cu 21 de procente comparativ cu anul anterior, în pofida unui declin la nivelul pieței de 4 procente. Acest lucru i-a adus companiei Lenovo o cotă de piață de 12,5 procente în SUA, cu 2,6 procente mai mare comparativ cu anul anterior. În ceea ce privește segmentul Mobile, noile telefoane Motorola au generat o creștere puternică de 52 de procente în livrările din acest trimestru față de trimestrul anterior în America de Nord, în vreme ce anumite oportunități în segmentul de produse de hiper-scalare au generate rezultate bune pentru segmentul Enterprise.
* consultați datele IDC pentru T4 2015
** La anunțarea rezultatelor înregistrate în T2 al anului fiscal 14/15, compania a furnizat date financiare defalcate per produse. După încheierea investițiilor Motorola și System x în T3 al anului fiscal 14/15, Lenovo a început raportarea la nivelul grupurilor de business pentru a facilita înțelegerea performanței obținute de aceste activități.
GRUPUL LENOVO
REZULTATE FINANCIARE
Pentru trimestrul fiscal care s-a încheiat la 31 decembrie 2015
(în milioane USD, cu excepția datelor per rezultat)
|
|
|
14/15 |
|
|
Venit |
12,913 |
14,092 |
-8% |
||
Profit brut |
|
1,885 |
2,097 |
-10% |
|
Marja de profit brut |
|
14.6% |
14.9% |
-0.3 pct. |
|
Cheltuieli operaționale |
|
(1,506) |
(1,772) |
-15% |
|
Raport venituri-cheltuieli |
|
11.7% |
12.6% |
-0.9 pct. |
|
Profit operațional |
|
379 |
325 |
17% |
|
Alte cheltuieli non-operaționale |
|
(59) |
(51) |
16% |
|
Venit înainte de impozitare raportat |
|
320 |
274 |
17% |
|
Venit înainte de impozitare (*excluzând taxe contabile altele decât în numerar pentru fuziuni și achiziții) |
|
397 |
348 |
14% |
|
Taxare |
|
(26) |
(17) |
50% |
|
Profit net pentru perioada |
|
294 |
257 |
14% |
|
Interese care nu controlează |
|
6 |
(4) |
N/A |
|
Profit atribuit deținătorilor de capital |
|
300 |
253 |
19% |
|
Rezultat pe acțiune (cenți US) De bază Diluat |
|
2.71 2.70 |
2.32 2.30 |
0.39 0.40 |
|
* Din acest parametru au fost excluse taxele contabile altele decât în numerar pentru fuziuni și achiziții în valoare de 77 milioane USD (T3 anul fiscal 14/15: 74 milioane USD).