La începutul lunii februarie, în cadrul primei întâlniri cu presa a noului Country Manager al Huawei România, domnul Whisky Wangwei, compania chineză a lansat pe piața locală modelul Huawei Mate 30 Pro, smartphone-ul vârf de gamă lansat în luna octombrie în Europa. Ocazia a fos t folosită de oficialii companiei pentru a împărtăși o serie de date referitoare la ponderea produselor companiei pe piața locală așa cum au fos t relevate de un s tudiu al companiei de cercetare de piață GfK.

In anul 2019 s-au înregistrat creșteri rapide în ceea ce privește produsele din ecosistem, compania fiind al doilea cel mai mare furnizor de smartphone-uri pe piață, la nivel global, atingând un număr de peste 240 de miloane de unități expediate în 2019. Conform studiului GfK ale cărui informații au fost furnizate de domnul Whisky Wangwei, ponderea pe piața locală a smartphone-urilor Huawei a ajuns în ultima lună a anului trecut la 30%, ceea ce înseamnă că aproape unul din trei cumpărători de telefoane mobile a optat pentru produsele companiei chineze. „Anul 2019 a fost unul foarte bun, iar rezultatele înregistrate ne onorează și în același timp ne responsabilizează să le asigurăm satisfacția utilizării produselor noastre,” a adăugat domnul Wangwei. 1,9 milioane de PC-uri au fost vândute în 2019, ajungând la o creștere de 21,4%. Tabletele au înregistrat o creștere de 10%, echivalentul a 10 milioane de unități expediate, accesoriile Huawei 272%, ceea ce înseamnă 14,6 milioane unități expediate, în timp ce cea mai mare creștere se observă în rândul MBB, unde 8 milioane de unități au fost expediate, de unde și o creștere de 400%.

Compania este clasată pe locul al cincilea la nivel global într-o ierarhie a sumelor investite în cercetare-dezvoltare. Înțelegând importanța investițiilor în acest domeniu, principalul motor care asigură extinderea portofoliului de produse și introducerea pe piață de tehnologii în premieră, Huawei a sporit permanent sumele alocate astfel încât de la 0,7 miliarde USD în 2005 s-a ajuns la 17,4 miliarde USD după 14 ani. „De o parte din tehnologiile nou introduse ați auzit deja, așa cum este Huawei SuperCharge de 40 Watt, Horizon Display sau supercamerele de la Leica cu care ne mândrim de trei ani pe seria P de terminale mobile și multe altele,” a declarat Ciprian Mirea, Head of Trade Marketing & Ecosystem Business Development la Huawei Consumer Business Group.

Redefinirea posibilităților

Huawei Mate 30 Pro este indiscutabil cel mai atractiv produs din portofoliul companiei în acest moment. Oficialii acesteia au anunțat în cadrul conferinței de presă că lista de peste 700 de cereri de precomandă pentru acest model a fost cea mai extinsă dintre cele 100 de produse stabilite inițial pentru campania de precomandă desfășurată în perioada 15 – 29 ianuarie. Așa după cum îl descrie sloganul companiei, Huawei Mate 30 Pro redefinește posibilitățile pe care utilizatorii săi le au pentru a comunica și pentru a se exprima artistic prin intermediul camerelor sale digitale. Ecranul OLED de 6,53 inci bazat pe tehnologia Flex OLED asigură o rezoluție de 2400 x 1176 pixeli, fiind compatibil cu standardul HDR10. Soluția tehnică găsită de echipa de cercetare-dezvoltare a producătorului chinez pentru a îmbina accesibilitatea la butoanele de volum în condițiile în care ecranul „Horizon Display” este curbat la un unghi de 88 de grade pe margini a fost virtualizarea acestora și, implicit, utilizatorul are posibilitatea de a le plasa pe o parte sau alta a ecranului. Pe lângă camera frontală și sistemul de autentificare 3D, ecranul acomodează și senzorii de proximitate și de lumină ambientală, precum și senzorul pentru controlul prin gesturi, ce permite urmărirea poziției utilizatorului și îi dă posibilitatea acestuia să își controleze telefonul fără a-l atinge.

Huawei Mate 30 Pro este dotat cu un procesor Kirin 990, 8 GB memorie RAM pentru varianta 4G și 12 GB pentru versiunea 5G, în timp ce stocarea internă ajunge până la 256 GB, iar acumulatorul are capacitatea de 4.500 mAh. Camerele sunt punctul forte al telefonului, setul fiind alcătuit dintr-o cameră principală cu senzor de 40 Mpixeli RYYB cu ISO 409.600, o cameră Ultra-Wide Cine pentru filmare cu senzor 3:2 RGGB, o cameră cu zoom optic 3x de 8 Mpixeli cu stabilizare și o cameră 3D TOF. Fișierele video 4K sunt filmate la o viteză de 60 fps cu ISO 51.200, iar filmările în slow-motion ajung până la 7.680 fps la calitate 720p.

Smartphone-ul folosește Android 10 ca sistem de operare și vine cu propria interfață EMUI 10. Începând cu 2019, HUAWEI a început să dezvolte din ce în ce mai mult propriul magazin de aplicații, cunoscut sub numele de App Gallery. În timp ce există 3.8 milioane de utilizatori activi de produse Huawei și Honor, 1.5 milioane de utilizatori sunt înregistrați în Huawei ID și 1.1 milioane de utilizatori au App Gallery.

„Atât la nivel global, cât și în România, Huawei App Gallery a avut parte în ultimele luni un progres impresionant. În România au fost înregistrare peste 7 milioane de download-uri ale aplicațiilor din Huawei App Gallery și asta doar în ultimele 3 luni. Huawei, împreună cu dezvoltatorii implicați în acest proces continuu de inovație, lucrează constant pentru a extinde magazinul Huawei de aplicații și pentru a accelera procesul de integrare a tot mai multe aplicații relevante pentru consumatori”, a menționat Ciprian Mirea, Head of Trade Marketing & Ecosystem Business Development la Huawei Consumer Business Group.

Huawei App Gallery cuprinde deja în portofoliu aplicații de banking, printre care Banca Transilvania, BCR, Pago, urmând ca în viitorul apropiat să fie incluse și aplicațiile de banking ING, BRD și Raiffeisen Bank. App Gallery conține deja aplicații importante din zona de știri și divertisment, precum Cinemagia, Ziare.com, Știrile PRO TV, Biziday, Antena Play, Orange TV Go sau Telekom TV. Totodată, există și o varietate de aplicații integrate dedicate shopping-ului, precum Elefant.ro, LaJumate.ro, Bringo Delivery sau Okazii.ro, cât și aplicații utilitare, printre care eJobs, BitDefender, Star Taxi și 7Card sau WorldClass. În total, App Gallery conține peste 40 de aplicații românești și aproximativ 20.000 de aplicații la nivel global, fiind o platformă care respectă toate standardele internaționale și locale de securitate și conformitate, inclusiv GDPR, ISO și GAPP.

Huawei a lansat la nivel global ecosistemul HMS Core 4.0, care le permite dezvoltatorilor din întreaga lume să obțină în continuare o evoluție rapidă și rezultate comerciale benefice în ceea ce privește aplicațiile pe care le gândesc pentru utilizatori.

Ecosistemul HSM Core integrează numeroase capabilități puse la dispoziția dezvoltatorilor, creează o platformă pentru serviciile de care aplicațiile au nevoie, cuprinzând un set amplu de funcționalități și oferind, totodată, o mai mare flexibilitate, cât și rezultate comerciale favorabile. Distribuția globală optimizată pentru orice scenariu și orice dispozitiv permite un mai mare focus pe inovație din partea dezvoltatorilor, oferind utilizatorilor de dispozitive Huawei o experiență mai bună.

Capabilitățile HMS Core 4.0 oferă servicii extinse la orice nivel pentru dezvoltatorii de aplicații mobile. Datorită asistenței sale operaționale unice, HMS Core accelerează dezvoltarea aplicațiilor, cu o gamă completă de servicii de bază. Aceasta scade timpii și costurile de dezvoltare, astfel încât dezvoltatorii să se concentreze pe inovație.