IBM România marchează împlinirea a şase ani de rezultate deosebite obţinute la nivel local cu Programul  IBM KidSmart Early Learning, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale; în cursul acestui an, se împlinesc paisprezece ani de la lansarea acestui program la nivel global, în anul 1999.  Această iniţiativă este parte a angajamentului corporaţieiIBM faţă de comunitate, bazată pe responsabilitate şi ataşament faţă de valorile sociale precum educaţia şi dorinţa de a dezvolta o societate solidă, inteligentă, bazată pe cunoaştere.

 

IBM are un portofoliu extins de programe care vin să completeze inovativ aria curiculară a sistemului public de educaţie; KidSmart Early Learning este recunoscut la scară largă ca fiind un catalizator pentru dezvoltarea ariei curiculare şi pentru inovarea procesului de învăţare asistat de calculator. Acest program educaţional destinat copiilor cu vârste cuprinse între 3-7 ani, oferă preşcolarilor oportunitatea unei instruiri corespunzătoare, ajutandu-i să facă primii paşi spre a învăţa alfabetul, aritmetica, arta şi nu în ultimul rând de a-i familiariza cu utilizarea calculatorului în procesul de învăţare.

 

Şase ani de IBM KidSmart în România

 

În ultimii şase ani (2007-2013),IBMRomânia a donat peste 360 de unităţi KidSmart către grădiniţele din România (Bucureşti, Ilfov, Ploieşti, Craiova, Sibiu, Cluj, Constanţa, Iaşi, Timişoara, Piteşti, Galaţi, Piatra Neamţ, Târgu Mureş, Sighişoara, Tulcea, Braşov, Dorohoi, Râmnicu Vâlcea, Botoşani, Vrancea, Arad, şi alte locaţii, concentrate în zone rurale şi urbane), sprijinind preşcolarii să capete încredere în ei înşişi, să îşi îmbunătăţească cunoştinţele de citire şi aritmetică, să le crească motivaţia pentru învăţat, puterea de concentrare şi să îşi dezvolte aptitudinile sociale şi de comunicare. Peste 12.000 de preşcolari din România beneficiază acum de programulIBMKidSmart şi peste 200 de profesori au fost instruiţi cu privire la folosirea optimă a programului. Livrarea şi instalarea echipamentelor atât la nivel global cât şi în România a fost făcută de către angajaţii IBM Romania în baza unui program de voluntariat intern.

 

Educatorii implicaţi în acest program consideră că un procent cuprins între 81 şi 100% din timpul petrecut de copii folosind programul KidSmart a fost productiv. De asemenea, aceştia au observat o îmbunătăţire imediată a abilităţilor de învăţare a copiilor datorită factorului colaboartiv.

 

Până la sfârşitul anului 2013,IBM România intenţionează să mai doneze peste 50 de unităţi KidSmart către grădiniţele de stat din România, în locaţii agreeate de partenerul tradiţional.

 

„IBM – cea mai inovativă companie la nivel mondial – este preocupată continuu de eficientizarea sistemului educaţional prin furnizarea de soluţii şi programe inteligente. IBM KidSmart oferă oportunitatea dezvoltării abilităţilor şi cunoştinţelor copiilor, utilizarea potenţialului acestora în comunitate. Prin toate eforturile sale, compania IBM ajută oamenii să folosesacă tehnologia informaţiei pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii, pentru a transforma planeta noastră, într-una mai inteligentă”, a menţionat Radu Panait, Country HR Leader, IBM România.

 

Selectarea grădiniţelor beneficiare şi a numărului de unităţi alocate fiecărei grădiniţe s-a făcut de cătreIBMRomânia în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, Primăriile şi Inspectoratele Şcolare locale.

 

Criteriile de selecţie pentru locaţiile eligibile au fost, conform parteneriatului în vigoare, următoarele:

– locaţia eligibilă trebuie sa fie organizaţie non-profit sau instituţie guvernamentală de învăţământ;

– locaţia eligibilă trebuie să fie înregistrată şi acreditată ca instituţie de învăţământ pentru preşcolari;

– locaţia eligibilă trebuie să servească comunităţile dezavantajate;

– locaţia eligibilă trebuie să aibă capacitatea de a susţine programul (ex.: personal familiarizat cu utilizarea computerului).

 

„Am apreciat utilitatea programului IBM KidSmart încă de la început şi suntem încântaţi de această colaborare, având ca beneficiar final copilul aflat la vârsta critică pentru învăţare. În plus, ţinând cont de software-ul în limba engleză, cu suport susţinut de imagine şi sunet, considerăm că este potrivit pentru clasa pregătitoare care va învăţa în primul an de şcoală si limba engleză. Iată o trecere inteligenta de la o etapă de invatare la alta”, a menţionat Viorica Preda, Inspector General, Educaţie preşcolară în Ministerul Educaţiei Naţionale.