Până la 20% dintre produse sunt afectate sau distruse din cauza neprotejării corespunzătoare, cu ambalaje rezistente, în procesul de manipulare în depozit sau în timpul livrării.
Magazinele online s-au pregătit cu cel puțin 3 luni înainte pentru campania de Black Friday din 2023, achiziționând cu 20% mai multe ambalaje de protecție pentru produsele vândute în campanie, față de ediția de anul trecut, potrivit datelor INATECH Packaging, una dintre cele mai mari companii de ambalaje din România și furnizor principal de ambalaje pentru sectorul e-commerce.
“Din punctul de vedere al cererii pentru ambalaje de protecție a produselor care vor fi livrate de Black Friday, ediția din 2023 este mai complexă comparativ cu alte ediții, retailerii online pregătind un stoc mult mai mare pentru campanie. Anul acesta în mod special, având în vedere și consumul general mai scăzut, pentru multe magazine online perioada de Black Friday este o perioadă de recuperare și de creștere accelerată a vânzărilor, motiv pentru care vor să reducă pe cât posibil costurile suplimentare cu avarierea sau distrugerea produselor livrate și implicit rata de retur, dar și costurile de automatizare și de optimizare cu ambalarea produselor. De aceea, am diversificat oferta de produse pentru Black Friday, introducând în campanie și promoții la sisteme de ambalare, pe lângă cele la o gamă largă de ambalaje. Conform datelor de la clienții noștri din e-commerce, până la aproximativ 20% dintre produse sunt avariate sau distruse în timpul manipulării în depozit sau pe parcursul livrării, ceea ce generează pierderi semnificative pentru retaileri și nemulțumiri consumatorilor care așteaptă să primească produsele întregi și la timp”, explică Cristian Bădescu, CEO INATECH Packaging.
Astfel, cele mai achiziționate tipuri de ambalaje pentru protecția produselor de Black Friday 2023 sunt ambalajele specifice pentru ecommerce, sistemele de ambalare, folia cu bule, sisteme de ambalare cu hârtie și fulgii biodegradabili pentru umplerea golurilor din cutie.
În funcție de tipurile de ambalajele achiziționate, retailerii online se așteaptă să vândă cel mai mult produse din categoria electronice și electrocasnice, haine și încălțăminte, mobilă, cosmetice, dar și legume și fructe și produse de lux sau artizanale, care necesită o protecție sporită.
“Spre deosebire de anul trecut, în ediția Black Friday 2023 vor fi incluse mai multe produse personalizate, artizanale sau de lux, având o cerere mai mare cu 30% pentru ambalajele din spumă customizate, create special pentru acest tip de produse, cum ar fi produse din sticlă, ceasuri și bijuterii. Multe dintre ambalajele create sunt unicat, create special pentru produse realizate manual. De la an la an, crește și numărul producătorilor mici și al artizanilor care realizează campanii de Black Friday”, declară Andrei Rusu, co-fondator iFOAM AG, una dintre cele mai mari companii producătoare de ambalaje de protecție customizate, parte din grupul INATECH Packaging.
Black Friday 2023 la ambalaje pentru protecție: creștere de 10% a vânzărilor
Totodată, pentru a veni în sprijinul businessurilor locale, dar și a consumatorilor persoane fizice, grupul INATECH Packaging organizează o campanie de Black Friday cu promoții la ambalaje pentru protecție și sisteme de ambalare, în perioada 10-26 noiembrie. Compania estimează o creștere de 10% a vânzarilor de Black Friday, direct sau online pe Inatech-shop.ro.
“Aproximativ 200 de articole sunt incluse în campania de Black Friday 2023, cu discount între 3% și 50%, destinate companiilor care vor să își asigure stocul necesar de ambalaje, în special pentru luna decembrie când retailerii gestionează un mare flux de produse cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Ne așteptăm la un număr de comenzi ridicat pe toate tipurile de ambalaje, dar în mod special pe ambalajele e-commerce, care sunt tot mai des utilizate de companiile din România. De asemenea, ne așteptăm la un număr record de achiziții online pe segmentul B2C în ediția Black Friday de anul acesta. De altfel, pentru a susține companiile in procesul de optimizare a costurilor, organizăm periodic campanii promoționale, inclusiv o campanie pre-Black Friday prin care am oferit posibilitatea de a achiziționa ambalaje pentru protectie la un pret promotional, in baza unui cod de reducere de 10%, aplicabil achizițiilor online”, explică Mădălina Geamănu, Marketing Specialist în cadrul INATECH Packaging.
De altfel, atât sectorul e-commerce, cât și segmentul de vânzări online au adus creșteri semnificative grupului INATECH Packaging în acest an. Deși consumul general s-a redus, industria de e-commerce înregistrează cea mai mare creștere a cererii pentru ambalaje dintre toate industriile, de aproximativ 24% în 2023 față de 2022.
În acest context, grupul INATECH estimează că va încheia anul cu o cifră de afaceri de peste 9 milioane euro, în creștere cu în jur de 10% față de anul trecut.