Piața echipamentelor WLAN de tip enterprise a scăzut cu 2,2% față de Q1 2019

Segmentele de piață combinate la nivel mondial pentru zona de consumator și cea enterprise pentru soluții WLAN (Wireless Local Area Network) au crescut cu 2,3% în primul trimestru al anului 2020 față de perioada similară din anul trecut, conform rezultatelor publicate de International Data Corporation (IDC) în Worldwide Quarterly WLAN Tracker. Segmentul enterprise a scăzut cu 2,2% în această perioadă, înregistrând 1,3 miliarde de dolari la capitolul venituri.

Primul trimestru al anului 2020 a fost marcat de impactul pandemiei globale COVID-19 asupra pieței echipamentelor WLAN de tip enterprise. Noul coronavirus a început să se răspândească în China la începutul trimestrului, apoi s-a extins în Europa și America de Nord pe parcursul acestui interval, iar blocarea ulterioară a economiilor a reprezentat o frână pentru piața echipamentelor WLAN de tip enterprise.

Un driver pentru acest segment de piață este noul standard Wi-Fi 6, cunoscut și sub denumirea de 802.11ax. Pe piața enterprise, echipamentele Access Point (AP) ce suportă standardul Wi-Fi 6 au constituit 11,8% din unitățile livrate și 21,8% din venituri. Standardul de generație anterioară, 802.11ac, deține în continuare majoritatea livrărilor (80,9%) și a veniturilor (76.2%).

În același timp, piața echipamentelor WLAN de consumator a crescut cu 5,5% în Q1 2020 față de Q1 2019. Aici, 62,5% dintre unitățile livratei și 79,4% din venituri au fost generate de produsele ce se bazează pe standardul 802.11ac. AP-urile care susțin mai vechiul standard 802.11n constituiau 36,9% din unitățile livrate și 17,6% din venituri, lucru care nu este surprinzător având în vedere sensibilitatea la preț observată pe multe piețe emergente.

Din perspectivă geografică, piața WLAN a înregistrat o creștere puternică în Orientul Mijlociu și în Africa, care a crescut cu 8,4% față de primul trimestru al anului anterior. Emiratele Arabe Unite au crescut cu 12,0%, iar piața Turciei a crescut cu 15,7%. Piețele din America de Nord au evoluat bine la rândul lor, piața americană a crescut cu 6,9%, în timp ce piața echipamentelor WLAN de tip enterprise din Canada a crescut cu 10,6% în primul trimestru.

Piața din Republica Populară Chineză a scăzut semnificativ în primul trimestru, cu 23,0%. Regiunea mai largă Asia/Pacific, cu excepția Japoniei și a Chinei, a scăzut cu 10,6%, India a scăzut cu 13,6%, iar Australia cu 15,6%. Piața Japoniei a scăzut cu 2,8%.

Piețele europene au avut rezultate mixte, Europa Centrală și de Est a crescut cu 1,8% față de Q1 2019, determinată de piața echipamentelor WLAN de tip enterprise din Rusia, în creștere cu 6,0%, precum și creșterea cu 6,6% înregistrată de Polonia. Europa de Vest a fost în cădere cu 6,2%, cu scăderi în Regatul Unit (-3,9%), Germania (-7,7%) și Franța (-9,8%).

Informații importante referitoare la furnizorii de echipamente WLAN de tip enterprise:

  • Veniturile Cisco pe segmentul echipamentelor WLAN de tip enterprise au scăzut cu 6,7% față de primul trimestru al anului anterior până la 611 milioane dolari. Cisco rămâne lider din punct de vedere al cotei de piață, terminând trimestrul cu cota de 45,7%, în creștere față de 44,6% pentru întregul an 2019.
  • Veniturile HPE-Aruba au crescut cu 14,2% față de anul anterior. Cota de piață a companiei a crescut de la 13,8% pe tot anul 2019 la 14,4% în primul trimestru al acestui an.
  • Ubiquiti a înregistrat venituri pe acest segment în creștere cu 24,8%. Cota de piață a companiei a urcat la 9,5% în primul trimestru, față de 7,0% pentru întregul an 2019.
  • Veniturile CommScope (anterior ARRIS / Ruckus) au scăzut în primul trimestru la 4,7% față de perioada similară a anului trecut. Compania a deținut cota de piață de 5,2% în primul trimestru.
  • Veniturile Huawei au scăzut cu 15,0% în primul trimestru din 2020; cota sa de piață a fost de 3,8% la sfârșitul trimestrului.

Sursa: IDC