IBM a anunţat astăzi că in baza studiului Gartner privind piata de infrastructura pentru aplicaţii şi software tip middleware, a fost din nou numit lider global pe acest segment de piaţă. Clasificările sunt realizate in baza veniturilor totale inregistrate la nivel global in 2012 şi marchează 12 ani consecutivi de leadership pentru IBM.

Potrivit studiului Gartner Inc.(1), IBM a fost furnizorul de software numărul unu, cu 30.9% cotă de piaţă, aproape dublu faţă de cel mai apropiat competitor. Piata globala de infrastructura pentru aplicaţii şi software tip middleware a crescut cu 5% până la valoarea de 20 de miliarde de dolari, potrivit Gartner.

“Credem că cel mai recent raport Gartner evidentiaza faptul că IBM este în continuare lider în ceea ce priveşte dezvoltarea de software şi orientarea către zone de afaceri cu valoare ridicata, care raspund iniţiativelor de business pe termen lung cele mai presante  pentru clientii nostri”, a declarat Steve Mills, senior vice president and group executive, IBM Software & Systems. “Noutăţile prezentate demonstrează succesul acestei strategii şi modul în care IBM îşi ajută clienţii în noua eră a sistemelor de calcul.”

Pe lângă poziţia de lider global, raportul Gartner relevă de asemenea faptul că IBM a înregistrat o consolidare a iniţiativelor care servesc drept baza pentru initiativele de crestere a valorii de piata a unei companii. Acestea includ IBM Smarter Planet, Big Data, Securitate, Mobilitate şi Cloud.

De exemplu, IBM a fost numit furnizorul numărul unu în Business Process Management (BPMS), software-ul cu 28.6% cotă de piaţă; aproape triplu faţă de cel mai apropiat competitor. Software-ul BPMS permite companiilor să dezvolte şi să implementeze procese care contribuie la integrarea operaţiunilor de afaceri şi a datelor pentru a asigura agilitate sporită şi crestere.

De asemenea, Gartner a raportat faptul că IBM continuă să fie numărul unu în alte sectoare cheie şi in creştere, precum: Security Information and Event Management, Data Integration Tools, Enterprise Content Management, Enterprise Asset Management si IT Operational Management.

În plus, raportul a remarcat o creştere semnificativă înregistrată de IBM în segmentele cheie ale Iniţiativei Smarter Commerce, incluzând E-Commerce şi automatizarea luarii deciziilor de marketing. IBM Smarter Commerce este axată pe sprijinirea organizaţiilor sa-si transforme operaţiunile de afaceri, pentru a raspunde cerinţelor tot mai numeroase ale consumatorilor digitali şi sa atraga noi clienţi, inclusiv a chief marketing officers.

IBM consideră ca poziţia de lider al segmentului de piata in infrastructura pentru aplicaţii şi software-ul tip middleware a fost motivul determinant pentru creşterea puternica şi profiturile sporite ale companiei. În ultimul deceniu, IBM Software a înregistrat o creştere dublă a veniturilor sale şi profituri triple.

Pentru mai multe informaţii despre portofoliul IBM privind infrastructura pentru aplicaţii şi software-ul tip middleware, vă rugăm să accesaţi: www.ibm.com/software.

 

(1) Market Share: All Software Markets, Worldwide, 2012, Colleen Graham, et al, March 29, 2013.