Evenimentul Huawei Product & Solution Launch, organizat în timpul Mobile World Congress Barcelona 2024, a marcat lansarea seriei de soluții digitale inteligente dezvoltate de companie în domeniul serviciilor ITC și al software-ului. Anunțul a fost făcut de Bruce Xun – președintele departamentului Global Technical Service al Huawei. Noua tehnologie AI este aplicată la soluții precum Integrarea inteligentă a conectivității, Integrarea inteligentă IT, Operațiuni inteligente, SmartCare, Servicii digitale inteligente și Huawei Learning. Aceste soluții inovatoare generează creștere și permit accelerarea inteligenței digitale.

Bruce Xun a declarat: “În acaestă eră, transformarea inteligenței digitale poate fi accelerată doar prin combinarea cunoștințelor în domeniul telecomunicațiilor cu tehnologia AI cu datele masive acumulate de la operatori. Huawei Services & Software aplică tehnologia AI și noul mod pentru a actualiza soluțiile, a construi rețele mai eficiente din punct de vedere energetic și mai fiabile, a oferi o experiență și o satisfacție mai bună a utilizatorilor și a impulsiona inovarea serviciilor și creșterea noilor afaceri”.

Integrarea inteligentă a conectivității: Accelerarea evoluției către o rețea ecologică

Soluția de integrare inteligentă a conectivității își propune să ajute operatorii să accelereze dezvoltarea rețelelor ecologice prin abordarea principalelor provocări în două scenarii tipice. Acolo unde rețeaua este slabă sau inexistentă, algoritmul de programare a energiei, bazat pe inteligență artificială este utilizat pentru a configura o alimentare colaborativă cu energie electrică din energie solară, generatoare diesel și baterii. Acest lucru reduce pierderile de trafic, cauzate de întreruperile de energie electrică de pe site, scade consumul de combustibil și creează noi venituri. În scenariile care implică dezvoltarea serviciilor complete și modernizarea birourilor centrale (CO) vechi, rețelele, serviciile și infrastructura sunt planificate în mod colaborativ, iar serviciile rețelei live pot fi migrate fără probleme și fără întreruperi. Acest lucru reduce semnificativ consumul de energie și OPEX-ul. În plus, modernizarea eliberează spațiu din camera COs, care poate fi utilizat pentru a dezvolta noi servicii ToH/ToB și pentru a stimula o nouă creștere.

Integrarea inteligentă a IT: Construirea de centre de calcul diversificate

Soluția de integrare inteligentă a tehnologiei informației are ca scop construirea de centre de calcul diversificate pentru a satisface diverse cerințe de calcul în era inteligenței. Planificarea și integrarea în colaborare a calculatoarelor, a sistemelor de stocare și a rețelelor poate îmbunătăți semnificativ eficiența calculului în cluster. Soluția inovatoare de răcire cu lichid L1 & L2 full-stack și algoritmul de optimizare a temperaturii bazat pe inteligență artificială pot crește semnificativ eficiența energetică și pot atinge un PUE final de 1,15.

Operațiuni inteligente: de la operațiunile centrate pe rețea la cele centrate pe servicii

Inteligența artificială și geamănul digital al rețelei conduc la transformarea modului de operare și întreținere de la centrat pe rețea la centrat pe servicii. În scenariile de O&M MBB, algoritmii de simulare și evaluare pe bază de inteligență artificială pot evalua automat impactul site-urilor defecte asupra utilizatorilor și serviciilor, pot identifica site-urile cu prioritate ridicată și pot compensa automat serviciile pentru acestea, pentru a reduce impactul asupra serviciilor. Apoi, inginerii sunt desemnați să remedieze mai întâi site-urile cu prioritate ridicată. În noul mod, activitățile de O&M sunt planificate pe baza impactului asupra serviciilor în loc de gravitatea alarmelor. În plus, noul mod este extins la scenariile de O&M FTTx, unde geamănul digital al rețelei și restaurarea topologiei de mare precizie pot localiza cauzele profunde ale defecțiunilor în câteva minute și pot fi trimise cu precizie ordinele de lucru. Asistentul inteligent, care este împuternicit de L1 Service Domain LLM, este pus la dispoziția inginerilor de întreținere pe teren (FME) și poate îmbunătăți semnificativ competența și eficiența operațională a acestora.

Huawei a construit un geamăn digital spațio-temporal unic prin asocierea, analiza și modelarea datelor geografice, de rețea, de experiență și de satisfacție. Împreună cu adoptarea unei noi tehnologii AI pentru a ajuta operatorii să dezvolte cea mai bună rețea NPS, oferind în același timp performanțe de rețea și experiență de utilizare de ultimă generație. Smart DataCube sprijină orchestrarea și analiza agilă a datelor convergente care pot permite dezvoltarea rapidă de noi servicii, cum ar fi migrarea eficientă a utilizatorilor 4G/5G, achiziționarea de utilizatori valoroși de bani mobili și servicii FWA.

Serviciul digital inteligent: servicii noi, experiență nouă, creștere nouă

Noul sistem convergent de facturare (CBS) este sporit de inteligența artificială generativă (GenAI). Acesta utilizează o bibliotecă ce conține milioane de tarife globale pentru a scurta semnificativ timpul de lansare pe piață (TTM) a noilor tarife, transformând rapid ideea în bani.

Răspunsul inteligent al AICC poate oferi o înțelegere semantică mai precisă și o recomandare a cunoștințelor, sporind rata de închidere în regim de autoservire de la 60% la 85%. Asistentul inteligent al agentului poate percepe cu acuratețe emoțiile clienților și poate recomanda scripturi adecvate, îmbunătățind experiențele de interacțiune și reducând timpul mediu de gestionare cu 30%. Noul sistem sprijină, de asemenea, revânzarea ToB și, prin urmare, creează o nouă creștere. Produsul microfinanciar lansat de Mobile Money, activat de SmartCare, poate sprijini achiziția precisă de utilizatori de mare valoare, poate stimula tranzacțiile și poate crește veniturile microfinanciare.

Platforma deschisă cu capacitate low-code poate scurta perioada de lansare a aplicațiilor de la câteva luni la câteva zile, permițând accesul rapid la partenerii din ecosistem.

Huawei Learning: Dezvoltarea de noi talente și îmbrățișarea erei AI

Huawei oferă servicii sistematice de dezvoltare a talentelor, care includ planificarea, cultivarea, evaluarea și operarea talentelor. Serviciile se concentrează pe competențele de care noile talente vor avea nevoie în era inteligenței, precum și pe căile și metodele de formare a talentelor. Huawei va continua să formeze noi talente digitale inteligente necesare pentru transformare.

La finalul discursului său, Bruce Xun a afirmat că obiectivul principal al transformării inteligenței digitale este de a rezolva problemele de lungă durată și de a crea valoare comercială tangibilă pentru clienți prin adoptarea de noi tehnologii și moduri. Huawei ICT Services & Software va continua să creeze noi valori prin inovație și practici.