Grupul Prysmian este una dintre organizațiile care a răspuns rapid la provocările economice generate de pandemie. În același timp, filiala locală a companiei a continuat să fie un pilon de bază al grupului și în același timp s-a implicat în acțiuni de susținere a comunității după cum a avut amabilitatea să ne explice Cristian Gheorghe, Sales Director Telecom, Prysmian, Danubian region.

Cum apreciați dezvoltarea business-ului pe durata pandemiei? Care au fost principalele modificări pe care le-a adus pandemia în ceea ce privește modelul de afaceri al companiei dvs?

 

Grupul Prysmian a fost în prima linie în timpul pandemiei datorită operațiunilor pe care le are în China. Au fost definite rapid 3 linii strategice pentru a preîntâmpina efectele pandemiei: “People First”, inovațiile tehnologice și protejarea afacerilor. Conceptul “People First” se adresează protejării angajaților, ea fiind prima prioritate și a însemnat o creștere de 29% a investițiilor în sănătatea și siguranța angajaților, ajungând până la 17 milioane euro. Folosirea noilor tehnologii de comunicații au permis folosirea intensivă a telemuncii, inclusiv prin mutarea în online a  programului de pregătire Academia Prysmian sau prin digitalizarea proceselor de producție (Proiectul Fast Forward). Prioritizarea sănătății și siguranței capitalului uman ne-a permis să securizăm lanțul logistic cât și continuitatea afacerilor. În această perioadă capacitatea de producție nu a scăzut niciodată sub 80%, menținând nealterată abilitatea de a livra către clienții noștri.

Ce ne puteți spune despre colaborarea pe care o aveți cu Asociația de dezvoltare intercomunitară Zona Metropolitană Cluj și despre proiectele pe care le desfășurați cu două localități din această zonă din mediul rural?

Colaborarea cu Primaria Cluj și Asociația de Dezvoltare Zona Metropolitană Cluj  a început anul trecut, când am identificat împreună oportunitatea de a implementa o soluție propusă de Prysmian pentru a accelera digitalizarea zonelor rurale care nu au acces la internet de mare viteză din zona metropolitană Cluj. Am început prin implementarea infrastructurii fizice de fibră optică în 2 sate, alese pentru acest proiect. Această inițiativă este inovatoare nu numai datorită soluției tehnice implementate (cabluri flexible cu micromodule mai ușoare și mai economice, cabinete proiectate pentru a oferi acces la rețea multi-operator, cabluri drop preconectorizate plug and play), dar și datorită modelului de afaceri propus. Ultimul este  bazat pe o soluție de tip bottom-up, în care primul pas este făcut de administrația locală ce identifică nevoile comunității și construiește strategia pe termen mediu și lung, incluzând avantajele pe care digitalizarea le aduce la realizarea obiectivelor strategice.

Pentru a face toate aceste lucruri posibile, s-a constituit un grup de lucru format din reprezentanți ai Primăriei Cluj, ADIZMC, Universitatea Babeș Bolyai, ANCOM, primăriile comunelor, start-up-uri locale, și nu în ultimul rând Ministerul Digitalizării.

Există un decalaj major între mediul urban și cel rural în ceea ce privește accesul la utilități. Doriți să dezvoltați și alte proiecte de acest gen în România?

Proiectul Smart Village este o initiațivă ce se încadrează în angajamentul luat de Grupul Prysmian de a se concentra pe teme sociale legate de sustenabilitate, cum ar fi diversitatea, egalitatea și incluziunea digitală, susținerea și măsurarea impactului în comunitățile locale.

Din ultimele date pe care le avem, în România sunt aproximativ 2000 de localități care nu au acces la internet de mare viteză și foarte posibil să existe și cartiere din orașe care nu sunt conectate din diferite motive. În prima fază dorim să ne adresăm acestor comunități.

În Europa, 18% din comunitățile rurale au aces la internet de max 30 Mbps, lățime de bandă insuficientă pentru soluțiile actuale digitale ce pot contribui la dezvoltarea unei comunități din punct de vedere economic și social. Rețelele de fibră optică sunt singura tehnologie sustenabilă pe perioada lungă și care permite adoptarea ulterioară a oricaror soluții de acces abonat existente (gen FTTH, RAN (Radio), Data Centers).

Unele studii  (inclusiv un interviu cu Marcelo Andrade  publicat pe site-ul dvs. ) spun că utilizarea fibrei optice se va generaliza și va fi folosită chiar pentru autoturisme. Cum este pregătită compania să răspundă unor cereri crescute în acest domeniu ?

În următoarea perioadă fibra va înlocui mediul de transmitere prin cupru și coaxial, urmând tendința începută deja cu ani înainte. Vedem peste tot în lume accelerarea creșterii consumului de date transmise prin rețele de fibre optice fixe sau prin radio, în special datorită streaming-ului video. Pentru extinderea rețelelor 5G, dezvoltarea rețelelor de fibră optică este prioritară și deși toate tehnologiile radio ex. 4G, 4G LTE, 5G sunt wireless, rețeaua de conexiune între turnuri este fizică și necesită un număr important de fibre. Se poate spune fără a greși că nu este prea mult wireless în rețelele wireless! Fără rețeaua de transport fizică pur și simplu nu se poate transmite cantitatea de date necesară. Și de aceea Prysmian a investit și continuă să investească în dezvoltarea unor soluții care să împacheteze cât mai multe fibre pe cm2, pentru că densificarea este esențială în luarea deciziilor de investiții și construirea unui plan de afaceri sustenabil.

Ce ne puteți spune despre capacitatea de producție de la Slatina, domeniile pe care le adresează și piețele pe care se regăsesc produsele companiei create aici?

Prysmian România este o filială a celui mai mare producător global în domeniul producției de cabluri – Prysmian Group, având trei branduri comerciale distincte, care includ produsele și solutiile noastre: Prysmian, Draka și General Cable. Grupul are o experiență cumulativă de 140 ani, care se suprapune practic cu istoria industriei de cabluri, o istorie marcată de-alungul timpului cu realizări ce au transformat industria și au creat o reputație de companie inovatoare în industrie.  În România, producem cabluri de aproape o jumătate de secol, iar astăzi în fabricile din Slatina producem cabluri de energie și telecomunicații. Fabrica de cabluri cu fibră optică aparține centrului de afaceri telecom și este cea mai mare din Europa de acest fel, producând lunar aproximativ 25.000 km de cabluri livrate în toată lumea. Cea mai mare parte din cabluri se vinde către operatorii de telecom din România cât și alte țări din Europa, Statele Unite sau chiar Australia.

Care sunt principalele obiective de business ale companiei dvs. pentru anul 2022?

La nivel de grup, pentru anul 2021, vânzările Prysmian Group s-au situat la 12.7 miliarde euro, o creştere organică de 11%, iar profitul a atins 308 milioane euro, plus 73% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ca atare, din punct de vedere al rezultatelor financiare, compania a ajuns la nivelurile pre-pandemice.

Prysmian are un plan ambițios de investiții de 1 miliard de euro până în 2024, orientat în principal spre dezvoltarea afacerilor care sprijină tranziția energetică. Investiții semnificative sunt planificate în extinderea capacității de producție și a echipamentelor tehnologice ale centrelor de excelență pentru cablurile submarine de transmisie a energiei.