Firmele din domeniul distribuției au nevoie atât de un sistem ERP care să le ofere o gestiune adecvată a comenzilor, stocurilor și aprovizionării, cât și de o platformă de e-Commerce care să le ajute la valorificarea canalului de vânzări online. Elian Solutions le poate oferi pe amândouă, integrate și conlucrând cât mai eficient.
Firmele din domeniul distribuției care depăseșc un anumit volum de activitate și un anumit grad de complexitate a operațiunilor au nevoie de un sistem ERP. Acesta le ajută în gestionarea stocurilor, a comenzilor de cumpărare și vânzare, în planificarea aprovizionării.
În ziua de azi, pentru majoritatea firmelor de distribuție utilizarea canalului online de vânzare nu mai este o opțiune, ci o necesitate. Canalul online a devenit, pentru multe afaceri, unul din cele mai importante canale de vânzări și marketing. Vânzarea în online se realizează printr-o platformă de e-Commerce.
Elian Solutions este implementator al sistemului ERP Microsoft Dynamics NAV. Pentru clienții săi din domeniul distribuției, a realizat o integrare puternică între sistemul ERP și platfoma de e-Commerce, producându-se astfel o sinergie între beneficiile aduse de stabilitatea unui sistem ERP și flexibilitatea canalului de vânzări online.
În continuare, vom prezenta elementele care stau la baza unei astfel de integrări între sistemul ERP și platforma de e-Commerce, subliniind beneficiile care rezultă în urma acestui proces.
Integrare înseamnă sincronizare
Simplu spus, platforma de e-Commerce înseamnă un site de unde se pot cumpăra articole. Pentru a se face vânzarea, site-ul trebuie să prezinte potențialului client elemente precum: articolul, prețul, stocul, specificațiile tehnice etc.
Aceste elemente se regăsesc deja în sistemul ERP. Elian a realizat o sincronizare între Dynamics NAV și platforma de e-Commerce, sincronizare prin care se se transmit următoarele informații:
– Nomenclatorul de articole;
– Stocul disponibil pentru fiecare articol;
– Prețurile și discounturile (acolo unde este cazul);
– Prețuri speciale, promoționale, cu termen de valabilitate limitat;
– Specificațiile tehnice ale articolelor.
Sincronizarea se face zilnic și automat, dinspre Dynamics NAV către site.
Integrarea este flexibilă
Integrarea dezvoltată de către Elian permite sincronizarea cu mai multe site-uri care se pot adresa unor segmente de piață diferite, și pe care se pot implementa abordări diferite ale afacerii.
Putem avea de pildă, site-ul B2B, acolo unde prețurile sunt afișate doar pentru utilizatorii înregistrați, fiindcă prețurile sunt specifice fiecărui utilizator în parte, funcție de discounturile negociate în contract.
Putem avea însă și site-uri B2C dedicate utilizatorilor finali, unde prețurile sunt vizibile pentru toată lumea.
Pentru fiecare site în parte, se poate determina ce articole să fie prezente, la ce prețuri și discounturi. De asemenea, fiecare site poate fi adaptat segmentului țintă din piată, rezultând astfel un maxim de flexibilitate în ce privește politicile de vânzări și marketing.
Înregistrarea initială a clienților se poate face fie pe site, fie în sistemul ERP. În prealabil, se face o verificare între datele clientului din site și nomenclatorul de clienți din Dynamics NAV. Dacă clientul există deja în sistem, se creează o asociere între datele de logare ale clientului și clientul din NAV. Dacă nu există, se creează clientul și în sistemul ERP.
Integrarea generează comenzi și facturi în sistemul ERP
Procesul de vânzare începe prin adăugarea în coș de către utilizator a articolelor dorite. În momentul în care plasează comanda, aceasta este trimisă către Dynamics NAV unde se creează ca o comandă specială, pentru a putea fi diferențiată de celelalte tipuri de comenzi.
Se verifică stocul, se face rezervarea stocului și se confirmă comanda. Utilizatorul din site primește confirmarea. Modalitatea de plată și de livrare se face tot din cadrul site-ului. Ulterior, se emite factura și livrarea din sistemul ERP.
Ce este de reținut din acest proces e faptul că toate elementele și documentele asociate vânzării – comanda, factura, avizul, se realizează în sistemul ERP, devenind apoi vizibile utilizatorului pe site.
Beneficiile integrării
Integrarea dintre sistemul ERP Dynamics NAV și platforma de e-Commerce asigură o serie de beneficii importante:
– Realizarea unui proces de vânzare online în acord cu politica generală de vânzări a firmei (prețuri și discounturi diferențiate, funcție de relația furnizor-vânzător);
– Furnizarea pe site a unor articole, prețuri și stocuri actualizate;
– Eliminarea costurilor privind operarea tranzacțiilor și a pașilor intermediari. Procesul de comandă, facturare și livrare nu necesită nicio reintroducere a datelor în sistemul ERP;
– Posibilitatea de a măsura în detaliu profitabilitatea canalului online, comparativ cu canalele tradiționale de vânzare.
Elian Solutions poate aduce tuturor firmelor care au nevoie de această integrare, beneficiile enumerate mai sus. Acestea asigură o eficiență și profitabilitate crescută activităților de distribuție prin canalul online.