Aceștia solicită tehnologii sustenabile pentru a crește nivelul de performanță
Unul dintre cei mai importanți piloni ai unei societăți, educația, trage acum un semnal de alarmă. Studiul de față demonstrează nevoia de echilibru dintre un sistem educațional actualizat și o practică sustenabilă pentru planeta noastră.
Realizat în condițiile în care lumea a cunoscut cel mai cald an înregistrat vreodată1 și în timp ce unele niveluri de performanță ale educației europene erau în scădere2, sondajul realizat în rândul a 3.400 de studenți dezvăluie o legătură între preocupările legate de climă și impactul potențial asupra notelor în rândul studenților cu vârsta egală și mai mare de 16 ani.
Trei sferturi (73%) dintre studenți au evitat să printeze un material educațional pentru studiu din cauza preocupărilor legate de mediu, potrivit unei noi cercetări realizate de Epson în Europa, Orientul Mijlociu și Africa. Un procent aproape la fel de mare s-a observat și la noi în țară, unde 67% dintre respondenți au avut aceleași îngrijorări.
Cu toate acestea, marea majoritate a studenților (92%) sunt de acord că materialele de studiu imprimate îi ajută să înțeleagă și să rețină informațiile mai bine decât materialele digitale, fapt ce confirmă mai mulți ani de cercetare3.
Gândul la mediul înconjurător rămâne, totuși, întrucât 83% dintre respondenți se simt în conflict cu privire la imprimarea materialelor de care au nevoie, deoarece doresc să protejeze cât mai mult mediul. În România se observă aceeași îngrijorare, în contextul în care 85% dintre studenții noștri recunosc că simt conflictul între nevoia de materiale și protejarea mediului.
În încercarea de a înțelege cum ar putea răspunde liderii, cercetarea a arătat, de asemenea, că 89% dintre elevi sunt de acord că rezultatele lor s-ar îmbunătăți dacă instituția de învățământ ar avea soluții de imprimare sustenabile, precum imprimantele cu jet de cerneală Heat-Free, care utilizează mai puțină energie și mai puține deșeuri decât imprimantele laser4. În România, studenții participanți la studiu susțin părerea colegilor lor din restul Europei, al Orientului Mijlociu și al Africii. 92% dintre acești spun că rezultatele lor ar crește dacă școala ar adopta soluții de imprimare sustenabilă.
James Osborne, de la Epson Europe, spune: „Studenții chestionați din fiecare țară nu numai că sunt îngrijorați cu privire la impactul pe care imprimarea îl poate avea asupra mediului, dar au acționat în numele acestei preocupări în detrimentul propriei educații.
“Acest lucru nu numai că ar putea limita realizările elevilor, dar pune presiune asupra sectorului educației, care are scopul de a îmbunătăți rezultatele și de a pregăti tinerii pentru ceea ce urmează. Instituțiile de învățământ trebuie să acționeze. Este nedrept să îi forțăm pe cursanți să aleagă între viitorul lor și cel al planetei. Imprimantele cu jet de cerneală Heat-Free pot oferi materialele imprimate de care studenții au nevoie, reducând, în același timp, consumul de energie și deșeurile.5
Întrucât imprimantele cu jet de cerneală Heat-Free Epson nu utilizează căldură în procesul de imprimare, consumă mai puțină energie decât imprimantele laser. În plus, majoritatea au, de asemenea, mai puține piese mobile și consumabile6.
Prin trecerea la tehnologia sustenabilă Epson și adoptarea imprimantelor cu jet de cerneală Heat-Free, profesorii ar putea contribui la creșterea performanțelor studenților, dar și la reducerea consumului de energie.
Despre studiu
Cercetarea a fost solicitată de către Epson și realizată online de către Coleman Parkes, o agenție independentă de cercetare de piață, în rândul a 3.400 de studenți înscriși în învățământul postliceal sau superior, cu vârsta de peste 16 ani, din 28 de țări și a avut loc în perioada iulie – noiembrie 2023.
Descărcați studiul aici