Consultanţii SAP România, subsidiara locală a liderului mondial pe piaţa de soluţii software de business SAP AG , au lansat în premieră internaţională soluţia SAP Affinity Insight, care permite companiilor din retail să analizeze obiceiul de cumpărare al clienţilor şi să identifice afinitatea între produsele comercializate, fapt care contribuie la personalizarea ofertelor şi promoţiilor practicate. Analiza obiceiului de cumpărare este realizată prin utilizarea datelor de la casele de marcat la nivel de produs individual cu ajutorul tehnologiei in-memory computing, asigurată de platforma analitică SAP HANA.

„Până acum, retailerii nu aveau nici tehnologia şi nici resursele necesare pentru analizarea obiceiului de cumpărare la nivel individual, toate aceste statistici fiind realizate la nivel agregat. Astfel, având în vedere avantajul competitiv pe care îl oferă companiilor din retail, prin furnizarea detaliată a acestor informaţii, Affinity Insight este un produs extrem de revoluţionar şi inovator şi este realizat în premieră internaţională de către consultanţii noştri din cadrul departamentului Performance & Insight Optimization, care completează astfel portofoliul de soluţii SAP pentru acest segment”, a explicat Valentin Tomşa, directorul general al SAP România.

Practic, soluţia Affinity Insight este un instrument de analiză extrem de flexibil, ce permite comercianţilor să prelucreze în timp foarte scurt datele de vânzări la nivelul coşului de cumpărături al fiecărui client în parte, scopul fiind identificarea corelaţiilor cantitative dintre anumite produse sau grupuri de produse.

Pe baza acestor informaţii, retailerii urmăresc în principal: eficientizarea promoţiilor, maximizarea profitabilităţii pe coşul mediu de cumpărături, optimizarea spaţiului la raft şi a plasărilor secundare.

Până la apariţia platformei tehnologice inovatoare SAP HANA, analiza acestor date, la nivel de regiune, magazin, grupă de produse, grupe de clienţi, interval orar, era anevoioasă, durând zile întregi. Acum viteza de până la de 10.000 de ori mai mare cu care HANA procesează datele, faţă de bazele de date tradiţionale, permite optimizarea ambelor etape: pregătirea promoţiilor prin analiza datelor şi răspunsuri rapide la întrebări de business succesive, dar şi urmărirea efectului promoţiilor în timp util.

„Identificarea afinităţilor între anumite produse este posibilă prin crearea unor algoritmi de calcul inovatori şi unici în lume, toată această metodologie fiind pusă la punct de către consultanţii SAP din România. Realizarea unor asemenea soluţii de business complexe, de înaltă calitate, este dovada profesionalismului şi gradului ridicat de expertiză asigurat de angajaţii SAP pe plan local”, a adăugat Valentin Tomşa.

Departamentul Performance & Insight Optimization (PIO) din România s-a înfiinţat în 2010, fiind într-o continuă creştere, şi este format din tineri având cunoştinţe avansate de matematică şi informatică. Echipe similare mai există doar în Statele Unite şi Germania.

„Scopul nostru este de a concepe soluţii pentru probleme non standard privind optimizarea proceselor specifice de business. Affinity Insight este o primă soluţie standard realizată de către echipa PIO locală. Ne mândrim că această soluţie a fost concepută în Romania, fiind prima aplicaţie autohtonă care intră în portofoliul de aplicaţii SAP la nivel mondial. Soluţia a fost finalizată în decembrie 2012, iar primul contract de livrare a fost semnat în ianuarie 2013, ceea ce reprezintă încă o dovadă a succesului aplicaţiei”, a explicat Viorel Marcu, manager Performance & Insight Optimization, SAP România.