Piața regiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) pentru PC-urile și notebook-urile de gaming a scăzut în primul trimestru al anului 2020 până la 1,6 milioane de unități vândute, în scădere cu 2,7% față de perioada similară a anului trecut (YoY), potrivit International Data Corporation (IDC). În schimb, se preconizează că va fi o revenire puternică în al doilea trimestru, cu o creștere de 10,6% față de Q2 2019, însă în cea de-a doua jumătate a anului se va înregistra o atenuare ce va duce la o scădere generală de 2,4% pentru întregul an 2020. Cu toate acestea, creșterea pe termen lung este optimistă și până la sfârșitul anului 2024 piața va crește până la 8,1 milioane de unități, cu o rată anuală de creștere compusă (CAGR) de 4,1%.

În primul trimestru, piața de sistemelor de gaming din Europa de Vest a scăzut cu 10,2% YoY. A fost o cerere considerabilă în ceea ce privește acest tip de sisteme, în special notebook-uri, deoarece consumatorii aflați în izolare au căutat surse alternative de divertisment. Cu toate acestea, implicațiile mai largi ale pandemiei atât asupra constrângerilor logistice, cât și a lanțului de aprovizionare au însemnat în cele din urmă că cererea completă nu a putut fi satisfăcută în primul trimestru.

Piața PC-urilor de jocuri din regiunea CEMA a crescut cu 10,2% în pofida provocărilor de aprovizionare generate de pandemia COVID-19, ajungând la 0,67 milioane de unități livrate în primul trimestru. Regiunea CEE a raportat o creștere de 3,5% YoY, MEA înregistrând o creștere robustă de 23,2% YoY. Notebook-urile au condus piața de jocuri în ambele regiuni, cu o creștere de 17,3% în anul CEE și 35,4% în MEA.

Piața sistemelor de gaming va rămâne pozitivă pe parcursul celui de-al doilea trimestru în ambele regiuni, cu creșteri de 13,2% în CEE și 1,0% în MEA, din cauza politicilor de ședere la domiciliu și a interesului reînnoit pentru jocurile pe PC. Perspectivele pentru a doua jumătate a anului 2020 sunt tot mai slabe, cu scăderi puternice preconizate în ambele regiuni.Sursa: IDC