Lansarea unui startup online poate dura de la câteva luni, la un an, în funcție de complexitatea magazinului. Deși orice antreprenor știe că cel mai mult timp durează construcția site-ului, puțini se așteaptă la procesele consumatoare de timp ce apar în pragul lansării magazinului. Potrivit informațiilor Frisbo, prima platformă de e-fulfillment din România, timpul de lansare a startup-ulului și de recuperare a investiției inițiale prin externalizarea proceselor operaționale poate fi redus cu până 50%.
Timpul necesar lansării unui magazin online se poate întinde pe mai multe luni sau chiar un an, în funcție de complexitatea, proiectarea și dezvoltarea platformei online. Potrivit reprezentanților Frisbo, construcția oricărui magazin online, oricât de simplu, are nevoie de cel puțin 3 luni.
”Timpul de construcție a magazinului online este luat în calcul de toată lumea. Lucrurile se complică în pragul lansării, când, de cele mai multe ori, startup-ul online descoperă că are nevoie de mai mult timp pentru integrarea platformei e-commerce cu un software performant sau că trebuie să găsească angajați, spațiu de depozitare, ambalaje pentru livrare, linie telefonică, o procedură de preluare a comenzilor, un sistem de ambalare și livrare sau de integrare cu serviciul de curierat”, declară Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.
Potrivit lui Colceriu, integrările cu diverse alte servicii sunt cele mai consumatoare de timp pentru orice startup. Integrarea într-un software ERP pentru facturare, gestiunea stocurilor și urmărirea comenzilor este întotdeauna consumatoare de timp, însă necesară. Integrările cu procesatorul de plăți online, cu serviciul de curierat, cu un posibil flux de date al furnizorului de marfă sunt alte exemple de integrări specifice unui magazin online care măresc timpul de lansare.
„Chiar dacă platformele e-commerce populare, precum Magento, au o parte dintre aceste funcții, ele nu sunt adaptate legislației din România, solicitând dezvoltări ulterioare costisitoare pentru a putea fi utilizate. Integrarea cu soluția de e-fulfillment, care preia tot procesul operațional al magazinului, se realizează aproape instant. Astfel, timpul total de lansare a magazinului online se reduce cu până la 50%, limitându-se strict la construcția site-ului și achiziția primului stoc de marfă”, explică CEO-ul Frisbo.