Piața totală a computerelor (inclusiv tabletele) s-a bucurat de un al doilea trimestru succesiv de creștere impresionantă, cu livrări totale de 124,5 milioane de unități, în creștere cu 23% de la an la an se arată într-un nou raport publicat de compania de cercetare de piață Canalys. Lenovo este lider pe piața globală cu 23,5 milioane de tablete, notebook-uri și desktop-uri livrate, urmat îndeaproape de Apple cu 22,1 milioane de Mac-uri și iPad-uri. HP, Dell și Samsung au completat topul primilor cinci producători. Chromebook-urile au fost cel mai performant produs PC pentru utilizatorul final în trimestrul III, întrucât livrările au crescut cu 122% până la un total de 9,4 milioane. Detașabilele (tablete și notebook-uri) au crescut cu 88% și au fost a doua categorie cu cele mai bune performanțe, în timp ce în cadrul desktop-urilor, all-in-one-urile au crescut cu 7%, în pofida scăderii generale a pieței desktop-urilor de 32%.
Piața mondială a tabletelor a înregistrat o creștere substanțială în Q3/2020, cu livrări de 44,3 milioane de unități, în creștere cu 43% de la an la an. Între timp, livrările Chromebookului au atins un nivel record de 9,4 milioane de unități, în creștere cu 122% față de perioada similară din urmă cu un an. Ambele categorii au ieșit în evidență în contextul accesibilității echipamentelor, deoarece pandemia a continuat să influențeze în mod pozitiv proprietatea și utilizarea computerului în diverse scopuri. Furnizorii și partenerii lor de canal de distribuție au orientat alocarea resurselor către producția și distribuția tabletelor și a Chromebookurilor pentru a satisface această creștere a cererii, care se așteaptă să continue pe termen scurt.
În general, primii cinci furnizori de tablete au înregistrat atât o creștere față de perioada similară a anului anterior, cât și trimestrială, o performanță remarcabilă, având în vedere forța livrărilor în Q2. Apple a menținut pole position cu livrări de 15,2 milioane de unități și o creștere de 47%, iar Samsung s-a clasat pe locul al doilea, cu o creștere uimitoare de 80%, pentru a sparge marca de expediere de 9 milioane de unități pentru prima dată de la trimestrul IV 2015. Huawei s-a bazat pe poziția sa puternică în China și Europa, cu o creștere de 38% pentru a-și asigura locul al treilea cu livrări de 5,1 milioane de unități, iar Amazon și Lenovo au completat topul primilor cinci furnizori, cu o creștere de 8%, respectiv 59%.
„Tabletele au revenit în atenție, oferind echilibrul perfect de mobilitate și putere de calcul la o gamă largă de prețuri într-o perioadă crucială”, a declarat Victoria Li, analist Canalys. Piața tabletelor este în cădere liberă din 2015, ultimele două trimestre fiind singurele trimestre în creștere din ultimii cinci ani.
Furnizorii care vând Chromebook-uri au înregistrat, de asemenea, o creștere impresionantă care a continuat până în al treilea trimestru al acestui an. HP conduce în fruntea ierarhiei, depășind dublul volumului livrărilor de acum un an, atingând 3,2 milioane de unități, majoritatea livrărilor venind pe piața sa internă din SUA. Lenovo a crescut foarte mult livrările de Chromebook, crescând cu peste 300%, pentru a trece pe locul al doilea, cu 1,8 milioane de unități. Dell, Acer și Asus constituie lista ce completează topul primelor cinci, fiecare înregistrând o creștere puternică și înregistrând volume de livrări Chromebook.
„Chromebookurile au apărut ca element central al răspunsului digital al segmentului educațional la pandemia COVID-19”, a spus Ishan Dutt, analist Canalys. „Incertitudinea în ceea ce privește modul în care va evolua sistemul educațional rămâne în prim-planul preocupării responsabililor din învățământ în fața celui de-al doilea lockdown și a protocoalelor legate de tratarea infecțiilor în cadrul populației din școli. Drept urmare, instituțiile s-au orientat spre Chromebook-uri pentru a oferi o alternativă avantajoasă ca buget și ușor de gestionat, pentru a asigura o întrerupere minimă pe parcursul anului școlar. În plus, Chromebook-urile au jucat un rol important în satisfacerea nevoilor consumatorilor și IMM-urilor de a dispune de un dispozitiv IT de bază. Deși producția și distribuția au crescut, creșterea uriașă a cererii a dus la neîndeplinirea comenzilor, iar Canalys se așteaptă ca volumele mari de livrări să continue până la începutul anului 2021. ”
Sursa: Canalys