Pentru prima dată în istoria sa, Huawei a livrat în trimestrul 2 din 2020 mai multe telefoane inteligente în întreaga lume decât oricare alt furnizor. Acesta este primul trimestru pe parcursul ultimilor nouă ani când o altă companie decât Samsung sau Apple se află în fruntea furnizorilor pieței de smartphone-uri. Huawei a livrat 55,8 milioane de dispozitive, în scădere cu 5% față de perioada similară a anului trecut, însă Samsung, clasat pe locul secund, a livrat 53,7 milioane de smartphone-uri, înregistrând o scădere de 30% față de T2 din 2019.

Huawei este în continuare supus restricțiilor guvernului american și și-a diminuat afacerile în afara Chinei continentale. Livrările internaționale ale producătorului chinez au scăzut cu 27% în trimestrul II, însă a crescut și domină piața internă, sporindu-și livrările cu 8% în T2, peste 70% din smartphone-urile sale fiind vândute pe piața din locală. China a ieșit cel mai puternic din pandemia coronavirusului, fabricile fiind redeschise, dezvoltarea economică fiind reluată și controalele fiind foarte stricte pentru a preveni noi focare.

„Acesta este un rezultat remarcabil pe care puțini oameni l-ar fi prezis cu un an în urmă”, a spus Ben Stanton, Senior Analyst în cadrul Canalys. „Dacă nu ar fi fost COVID-19, nu s-ar fi întâmplat. Huawei a profitat din plin de recuperarea economică chineză pentru a-și impulsiona afacerile cu smartphone-uri. Samsung are o prezență foarte mică în China, cu o cotă de piață mai mică de 1% și și-a văzut piețele de bază, precum Brazilia, India, Statele Unite și Europa, devastate de pandemie și de blocajele ulterioare.”

„Preluarea poziției de lider este foarte importantă pentru Huawei,” a declarat analistul Canalys, Mo Jia. „Compania este dornică să-și dovedească puterea brandului în fața consumatorilor domestici, furnizorilor de componente și a dezvoltatorilor. Trebuie să-i convingă să investească și să transmită pe scară largă în lunile următoare mesajul succesului său, dar celor de la Huawei le va fi greu să-și mențină poziția de lider pe termen lung. Partenerii principali de canal din regiunile cheie, precum Europa, se preocupă din ce în ce mai mult de dispozitivele Huawei, adoptă mai puține modele și aduc noi mărci pentru a reduce riscul. Concentrarea pe piața din China nu va fi suficientă pentru a susține Huawei în vârf odată ce economia globală va începe să se recupereze.”

Sursa: Canalys