De cele mai multe ori, soluțiile de analiză sunt aplicate în mare parte datelor provenite din interiorul companiei și care, de regulă, sunt stocate într-o bază de date centrală. Astăzi, acest model de analiză a suferit schimbări majore ca urmare a apariției IoE, care generează o cantitate mai mare de date, cu surse de proveniență diverse, de genul dispozitivelor mobile sau senzorilor. Factorii de decizie la nivelul companiilor întâmpină adesea dificultăți în interpretarea datelor, dar și în modul de utilizare a acestora în construirea strategiilor, în timp ce managerii IT simt o presiune constantă în furnizarea datelor în timp real.

Un studiu Cisco evidențiază faptul că 40% dintre participanți consideră accesul greoi la date și dificultatea în interpretarea acestora ca fiind unele dintre cele mai mari obstacole în procesul decizional. Departamentul Cisco Consulting Services estimează că deciziile luate pe baza analizelor datelor vor genera o oportunitate financiară de 7,3 trilioane de dolari, dintr-un total de 19 trilioane de dolari, cât este valoarea economică generată de IoE, într-un un interval de 10 ani. Pentru a putea beneficia de această oportunitate, este necesară o nouă abordare care presupune analiza datelor, nu numai adunarea acestora.

În aceste condiții, Cisco anunță lansarea unui nou portofoliu de soluții de strategie și analiză a datelor, Cisco Connected Analytics pentru IoE. Acesta va permite utilizatorilor să ajungă rapid la concluzii în urma analizei datelor generate de un ecosistem aflat în continuă expansiune, format din utilizatori, procese, informații și segmente variate, care, împreună, alcătuiesc Internet Of Everything (IoE). Noul portofoliu include soluții software intuitive, ce permit o analiză facilă a datelor, indiferent de dispozitivul care le-a generat.