ASBIS Romania își continuă dezvoltarea operațiunilor și a domeniilor de activitate pentru a pune la dispoziția clienților săi o gamă extinsă de produse și soluții care acoperă întregul spectru de necesități impuse de activitatea specifică a fiecăruia dintre ei.

Creștere solidă, diversificarea domeniilor de activitate

Așa cum s-a profilat încă de la început, ASBIS Romania este un one stop shop, un furnizor care poate oferi toate categoriile de produse și soluții, precum și consultanța necesară pe parcursul procesului de selecție prin intermediul consultanților săi. Această abordare de piață s-a dovedit a fi de succes, fiind subliniată și de creșterea cifrei de afaceri de 20% pentru anul 2023, de la 50,03 milioane USD în 2022 la 61,63 milioane USD. Performanțele mențin subsidiara din România în topul întregului Grup din perspectiva veniturilor realizate și constituie o bază solidă pentru creșterea viitoare.

Un impact important în evoluția companiei îl are divizia Value Added Distribution, care asigură suportul necesar integrării în proiecte complexe a soluțiilor distribuite, activitate ce ține cont de coordonatele impuse de clienți – necesitățile operaționale și limitările bugetare – astfel încât să poată fi construite soluțiile cele mai adecvate situației din interiorul organizației client.

Trebuie subliniat faptul că ASBIS pune la dispoziția partenerilor săi o nouă versiune modernizată a portalului B2B Shop. Lansată în această primăvară, noua versiune a portalului este pe deplin funcțională, însă dezvoltatorii lucrează pentru a aduce noi îmbunătățiri pe baza feedback-ului și cerințelor suplimentare primite din partea utilizatorilor.

De asemenea, divizia de Volume Distribution a avut un impact semnificativ în obținerea unor rezultate financiare remarcabile. Cele mai vândute categorii de produse au fost notebook-urile, procesoarele, sistemele de videocolaborare, serverele și monitoarele, aceasta și datorită faptului că în lista de peste 100 de producători distribuiți în plan local, în zona de produse destinate mediului de business, se numără lideri mondiali precum Intel, AMD, Dell Technologies, Logitech, Kingston sau Ubiquiti.

Acestora li se adaugă divizia de Consumer, dedicată distribuției de produse destinate clienților end-user de la brand-uri globale
renumite precum Bang & Olufsen sau brand-uri proprii, precum Canyon, Prestigio sau AENO, divizie a cărui protofoliu include
o listă extinsă de produse electroIT, precum și AROS (ASBIS Robotic Solutions), divizia orientată către soluții B2B de automatizare în diverse medii de lucru.

 “Anul trecut am înregistrat o creștere de 20%, peste media pieței de distribuție, și încercăm să păstrăm cel puțin același nivel de creștere în 2024, inclusiv prin extinderea portofoliului de produse distribuite cu brand-uri globale de top, Jabra fiind unul dintre ele. Conform rezultatelor înregistrate în primele luni din an suntem optimiști că ne vom atinge obiectivele.”  – Alexandru Stoinea, General Manager ASBIS Romania

Roboții devin din ce în ce mai prezenți

Divizia soluții robotice AROS pune la dispoziție o gamă largă de roboți colaborativi multifuncționali, oferind distribuție cu valoare adăugată (VAD), promovând soluții de automatizare și creșterea prezenței pe piață prin intermediul rețelei de distribuție cu valoare adăugată (VAR). Versatilitatea acestor roboți îi face ușor de implementat în diverse scenarii de utilizare, existâ mai multe linii de afaceri în care soluțiile robotice ar putea aduce avantaje valoroase.

Astfel, roboții pentru curățenie oferă un mijloc mai rentabil și mai productiv de a gestiona cerințele de curățare profesională a unor spații de mari dimensiuni, precum parcări, depozite, șantiere industriale, clădiri de birouri, HoReCa. În activitățile de livrare, roboții au aplicabilitate în diferite domenii, de la restaurante cu livrare, hoteluri, spitale și aziluri, până la funcții de curier în spații mari de birouri și multe altele. Deja aflate în uz în zona producției industriale, prin includerea de noi tehnologii ce induc scăderea costurilor, soluțiile robotice colaborative cu preț competitiv ajută atât întreprinderile mari, cât și IMM-urile să crească și să-și automatizeze procesele din spațiile de producție, depozitare, birouri, etc.

De asemenea, roboții pentru servit sunt utilizați în principal în HoReCa. Un robot colaborativ poate pregăti și servi rapid și poate lucra 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână, în mod consecvent și predictibil, la un nivel ridicat de calitate. Nu în ultimul rând, în domeniul securității și supravegherii, roboții de securitate patrulează în jurul clădirilor și birourilor (precum și în interior), supraveghează zona de interes și interacționează ocazional cu oamenii.

O nouă bază logistică

Creșterea volumului de produse, precum și sporirea eficienței în livrarea acestora au impus trecerea la o nouă bază logistică. Un rol important în creșterea volumului de produse l-a avut dezvoltarea diviziei de consumer lansată în 2020 și care a cunoscut o evoluție remarcabilă atât în perioada pandemiei, cât și ulterior. În urma analizei efectuate, s-a luat decizia de mutare a spațiului de depozit într-o nouă locație în localitatea Popești-Leordeni. Dotat cu două rampe de acces ce permit gestionarea mai eficientă a fluxurilor de marfă la intrare
și la ieșire, noul depozit se întinde pe o suprafață de 1850 metri pătrați la sol, are o înălțime ce asigură spațiu de depozitare pe verticală pe 5 niveluri și include elemente de automatizare și optimizare a activității ce reduc simțitor timpul de procesare a comenzilor și, implicit, timpul de livrare a produselor către beneficiari.

Instruire și comunicare eficientă cu partenerii

Pentru a folosi la maxim toate beneficiile aduse de noile tehnologii incluse în produsele aflate în portofoliul companiei, ASBIS Romania privește cu mare atenție modalitățile de comunicare și instruire a partenerilor săi de pe lanțul de distribuție. Un rol important îl joacă sesiunile periodice de training cu caracter tehnic dedicate gamelor de produse ale diverșilor furnizori, precum și evenimente în cadrul cărora compania are posibilitatea de a-și face cunoscută viziunea și direcțiile de acțiune, având ocazia de a primi la rândul său feedback-ul partenerilor săi din plan local referitor la preocupările acestora.

Unul dintre aceste evenimente a fost ASBIS Meetup 2024, ce a reunit la Alba Iulia un număr de 100 de persoane, reprezentanți a peste 43 de companii partenere. Pe parcursul a 2 zile, evenimentul a inclus mai multe sesiuni de discuții live dedicate soluțiilor din portofoliul ASBIS, puse în contextul actual de îndeplinire a cerințelor și satisfacere a nevoilor în creștere din domenii precum Data Center, AI, infrastructură, Cloud, colaborare la distanță, productivitatea forței de muncă sau eficiența energetică.

ASBIS Meetup 2024 a însemnat, totodată, momentul în care ASBIS Romania a devenit partener de construcție Via Transilvanica.
Prin prezența fondatorilor Alin și Tibi Ușeriu ca invitați de onoare ai evenimentului, includerea în program a parcurgerii unei mici porțiuni din cei 1400 km ai ”Drumului care unește”, promovarea proiectului și amplasarea uneia dintre cele 1400 de borne unicat ce marchează întregul traseu care străbate România în diagonală de la Putna la Drobeta Turnu Severin, ASBIS își exprimă aderarea la valorile Via Transilvanica și susținerea acestui proiect care are puterea de uni comunități pentru a promova și dezvolta o țară.